کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با تلاشهای موسسه رویش کوثر:

منطقه سادات محمودی در تولید مرغ و تخم مرغ خودکفا شد

6 مرداد 1399 ساعت 9:22

منطقه سادات محمودی در تولید مرغ و تخم مرغ خودکفا شد.


منطقه سادات محمودی در تولید مرغ و تخم مرغ خودکفا شد.
به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی موسسه رویش کوثر(وابسته به سازمان اقتصادی کوثر)، در پی توسعه طرح همیاری روستای این موسسه در استان کهگیلویه و بویراحمد منطقه سادات محمودی به خودکفایی در حوزه تولیدات حوزه طیور رسید.
براساس این گزارش در سال 1398 طرح پرورش مرغ و طیور با همکاری دفتر آستان قدس رضوی در استان در منطقه سادات محمودی آغاز شد و در ابتدای این طرح 70 خانوار به عنوان جامعه هدف شناسایی شده و به طرح پیوستند.
فعالین طرح با تحویل جوجه‌های یک روزه از موسسه رویش کوثر اقدام به پرورش جوجه‌ها کرده و از گوشت و تخم آنها جهت فعالیت اقتصادی بهره می‌بردند.
در ادامه و با افزایش تعداد خانوارهای متقاضی پرورش مرغ و جوجه، طرح گسترده‌تر شد به نحوی که اکنون 240 خانواده تحت پوشش طرح اشتغالزایی همیار روستا قرار گرفته‌اند.
تاکنون 22 هزار جوجه برای پرورش به خانواده‌های تحت پوشش تحویل شده و خانواده‌های مشغول به فعالیت به خودکفایی کامل در حوزه تخم مرغ و مرغ رسیده‌اند.
براساس این گزارش طرح همیاری روستا به صورت صد در صد نیاز منطقه سادات محمودی به مرغ و تخم مرغ را پوشش داده و این منطقه هم اکنون به خودکفایی مطلق در حوزه مرغ و تخم مرغ رسیده است.
 


کد مطلب: 423695

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/423695/2/منطقه-سادات-محمودی-تولید-مرغ-تخم-خودکفا

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1