کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می دهد

بی توجهی جهاد کشاورزی کهگیلویه موجب خسارت به مزارع برنج چاروسا شد/استمداد کشاورزان از معاون استاندار

4 مرداد 1399 ساعت 17:58

این کشاورزان که مجبورند خود برای آماده سازی زمین و کانال هدایت آب ماه ها زحمت زیادی بکشند حال به یکباره باران تابستانی همه آن زحمات را به باد داده است که در واقع باید گفت بی مسوولیتی جهادکشاورزی این خسارات را به بار آورده است.


باران ناگهانی و شدید تابستانی در چاروسا شهرستان کهگیلویه به گفته کارشناسان موجب خسارت به بیش از ۲۰ هکتار از شالیزار های برنج شده است.
یکی از مهمترین مشکلات کشاورزان این زمین های کشاورزی که ۵۰ خانوار از آنها امرار معاش  میکند  بی توجهی مسوولان جهاد کشاورزی در احداث کانال هدایت آب است.
این کشاورزان که مجبورند خود برای آماده سازی زمین و کانال هدایت آب ماه ها   زحمت زیادی بکشند حال به یکباره باران تابستانی همه آن زحمات را به باد داده است که در واقع باید گفت بی مسوولیتی جهادکشاورزی این خسارات را به بار آورده است.
فارس نیز نوشت؛یکی از کشاورزان و شالیکاران در این خصوص گفت: بیش از 50خانوار از این زمین های کشاورزی استفاده می کنند و امرار معاش خانواده ها از کشاورزی است اما با کمترین بارندگی در فصل تابستان و پاییز تمام زحمات ما به هدر می رود و هر ساله قول می دهند که کانال هدایت سیلاب احداث می شود اما متاسفانه هیچ وقت انجام نگرفت.
از دیگر کشاورزان پایین دست زمین های کشاورزی شهر قلعه رئیسی در این خصوص بیان کرد: اگر تا فردا لودر یا یک وسیله انتقال آب به زمین های کشاورزی نرسد تمامی زحمات ما از بین می رود و لااقل از جهاد کشاورزی و معاون عمرانی استاندار می خواهیم که کمک کند تا کانال های قدیم ما احداث تا شاهد چنین مشکلاتی نباشیم و امیدواریم برای همیشه در آینده برای احداث کانال فکری شود.
کارشناسان جهاد کشاورزی با بیان اینکه بیش از 20هکتار از زمین های کشاورزی شهر قلعه رئیسی در سیل احیر خسارت وارد شده یادآور شد: تنها راه نجات این کشاورزان احداث کانال هدایت سیلاب است که امیدواریم توجه شود تا هرساله این کشاورزان با چنین مشکلی مواجهه نشوند.
 فرماندار کهگیلویه نیز در گفت وگو با رسانه ها اظهار کرد؛بارندگی تابستانه سبب خساراتی به کشاورزان شهر قلعه رئیسی شد که نیازمند توجه ویژه مسئوولان به خصوص جهاد کشاورزی است.
اتابک بیان کرد: از تمامی ادارات خدمات رسان به خصوص شهرداری قلعه رئیسی جهت تامین بیل برای انتقال آب و همچنین راهداری و حمل و نقل کهگیلویه برای تامین و انتقال آب به زمین های کشاورزی پایین دست شهر قلعه رئیسی کمک کنند.
وی افزود: این زمین های کشاورزی دست رنج کشاورزانی هستند که زحمات زیادی جهت کاشت آنها کشیدند و امیدواریم ادارات کمک کنند تا هر چه سریع تر مشکل آنها برطرف شود.
اتابک از جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه و چاروسا هم خواست تا پیگیر مشکلات کشاورزان باشند.


کد مطلب: 423646

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/423646/2/بی-توجهی-جهاد-کشاورزی-کهگیلویه-موجب-خسارت-مزارع-برنج-چاروسا-استمداد-کشاورزان-معاون-استاندار

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1