تاریخ انتشار
شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۳۶
کد مطلب : ۴۲۳۶۴۱
در نشست ستاد مقابله با کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

فوت 10 نفر در بویراحمد / عروسی فرزند استاندار کهگیلویه و بویراحمد در شرایط کرونایی / کلانتری چماق به دست نیستیم، تشویق می‌کنیم

۱
کبنا ؛نشست ستاد مقابله با کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز ( شنبه 4 مرداد ماه 99 ) برگزار شد.
حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست،  به تشریح وضعیت کرونا پرداخت و عروسی فرزند خود را روایت کرد و اظهار داشت: «مطب‌ها بد عمل می‌کنند آن‌هایی که دستورالعمل‌ها و پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند بسته شوند و برخورد با آن‌ها را تضمین می‌کنم ‌آن هایی هم که خوب عمل می‌کنند تشویق شوند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص شیوع بیش از اندازه در شهرستان بویراحمد هم گفت: به نسبت جمعیت و تعداد مبتلایان در بویراحمد تعادل وجود دارد اما روند افزایشی سرعت دارد که اگر چنین باشد به پیک و شرایط قرمز برخورد می‌کنیم به همین منظور با اقدامات خود می‌خواهیم مردم را از مرگ نجات دهیم و اگر اینطور نبود چه معنی دارد که ما تا ساعت ۲ شب در خیابان باشیم.
کلانتری گفت: مجبور هستیم در این شرایط ایستگاه غربالگری با نیروهای مجهز و تدارکات برای کنترل ورود و خروج در ورودی‌های شهر یاسوج داشته باشیم و هفته آینده جمع بندی می‌کنیم که آیا نیازی به ادامه کار داریم.
وی گفت: به شدت به همکاری معممین و تریبون‌های نماز جمعه نیاز داریم رسانه باید مانور دهد و فضای مجازی نیز همکاری کند امسال هم برنامه‌های محرم با رعایت پروتکل‌ها وجود دارد و دستورالعمل‌ها توسط ستاد ملی اعلام می شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: عزاداری امام حسین رمز حیات ماست و دشمن سرمایه گذاری می‌کند که محرم و صفر نباشد بنابراین باید جوری برنامه‌ها را برگزار کنیم که الگو باشد و باید استان ما هم در کشور از این حیث اول شود.
وی در خصوص وضعیت گچساران و باشت گفت: در باشت خیلی زحمت کشیده شده گچساران را هم خود ما آنالیز کردیم که اقدامات در آنجا قابل تقدیر است و مردم هم خیلی خوب عمل کرده‌اند و اگر کسی ماسک نداشته باشد مردم حساسیت نشان می‌دهند و اگر باز هم رعایت کنند اوضاع آنجا رو به بهبودی خواهد رفت.
وی در خصوص برخی برخوردها گفت: دنبال اقدام مقابله‌ای نیستیم بلکه دنبال کار فرهنگی و مشارکتی هستیم و سختگیری از سر اضطرار است وگرنه اصل کار فرهنگی است و برخورد مقابله‌ای آخر خط است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: تالارها این هفته کاملا تعطیل هستند در کل کشور همه از مراسم های عروسی و عزا می نالند عروسی در منزل هم بدتر است چرا باید اینگونه برگزار شود لذا اگر می‌خواهید به عروس و داماد کمک کنید کارت به کارت کنید و هر چه خواستید به عروس و داماد کمک کنید اما مردم را دعوت به نکنید.
وی گفت: کسی که فشار خون و یا دیابت دارد در عروسی ممکن است جان خود را از دست بدهد به همین خاطر به فرزند خود گفتم بدون برگزاری کوچکترین مراسمی ازداوج کن زیرا شرایط به هیچ وجه برای برگزاری اجتماعات مناسب نیست.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با چه زبانی باید به مردم بگوییم اوضاع خوب نیست؛ آیت‌الله و سید و شیخ همه پای کار آمده‌اند و تذکر می‌دهند مردم باید بدانند شرایط کنونی مساوی با مرگ است.
کلانتری افزود: هرگونه جشن عروسی در خانه و محلات را باید سریعا به مقام قضایی معرفی کرد جشن در خانه از تالار خطرناک‌تر است.
وی گفت: کسانی را که رعایت می کنند به صدا و سیما بیاورید و از آن‌ها مصاحبه بگیرید و آن کسی که پروتکل‌ها را  رعایت کرده تشویق کنید.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: با کسی که جان مردم را به خطر می‌اندازد برخورد شود چرا عده‌ای اراذل و اوباش در برابر قانون مقاومت می کنند حتما با این‌ها برخورد شود تا همه متوجه شوند.
وی خطاب به مسوولان دانشگاه علوم پزشکی گفت: به تیم بیمارستان جلیل رسیدگی شود این‌ها در خط مقدم هستند آن‌هایی که در بیمارستان‌ها با مقابله می‌کنند به گردن همه ما حق دارند و باید حق و حقوقشان پرداخت شود.
کلانتری افزود: آرایشگاه‌ها و گیم‌نت‌هایی که خوب عمل نمی‌کنند را تعطیل و آن‌هایی که خوب عمل می کنند را معرفی کنید تا کادو و هدیه آن‌ها را شخصا تحویل دهم و مردم بفهمند که ما برای پیشگیری از چماق به دست نیستیم.

شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد نیز در این جلسه با بیان اینکه وضعیت خوبی در شهر یاسوج نداریم اظهار کرد: در حال حاضر 13 بیمار در آی. سی. یو داریم، دیروز یک فوتی داشتیم که جمع فوتی‌های بویراحمد 10 نفر شد و در حال لوله‌گذاری در گلوی 6 نفر بوده که شرایط آنها وخیم است.
فرماندار بویراحمد گفت: 105 بیمار بستری در بیمارستان جلیل داریم، ورودی بیماران ما تا 10 برابر شده است، اما نوع نگاه مردم هیچ تغییری نکرده است.
وی افزود: مقاومت شدیدی از سوی برخی واحدها و تالارهای داریم و در هتل‌ها پذیرش هم داریم و متاسفانه ماشین با پلاک غیربومی در شهر جولان می‌دهند.
وی افزود: در مهریان و سروک عروسی‌های شلوغ برگزار شده و متاسفانه این روند ادامه دارد که اگر مردم رعایت نکنند اوضاع خوبی نخواهیم داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند
United States
سلام و درود بر استاندار شجاع و مردمی استانمان که بفکر جان مردم هستند
Iran, Islamic Republic of
خوب اونا که تعطیل می شن مخارج زندگی مان از کجا بیاریمش خوب ناچار هستیم
گچ بوی
Iran, Islamic Republic of
هرچی هست همون یاسوج خودتونه عزیزم که رعایت نمیکنه
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1