تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب : ۴۲۳۲۶۲
رئیس هیات فوتبال بهمئی در گفت‌وگو با کبنا:

فوتبال «بهمئی» از رویا تا واقعیت: نگاه ویژه «افشاریان» به ورزش فوتبال در بهمئی / حضور داوران بهمئی در مسابقات کشوری / معرفی ۱۰ بازیکن به باشگاه های مختلف

۲
کبنا ؛ به گفته او «در اخلاق ورزشی تهمت‌های ناروا و حرف‌های کوچه بازاری جایگاهی ندارد، هیئت فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد با مدیریت خداداد افشاریان به رتبه‌های بالاتری رسیده است و یقیناً این مسیر در سایه همدلی، وحدت ادامه پیدا می‌کند. باید دست از خودزنی‌ها بر داریم، روزی همه ماها در پیشگاه خداوند متعال جوابگوی اعمال خودمان هستیم.» قباد عسکری رئیس هیئت فوتبال شهرستان بهمئی است که با او در رابطه هیئت فوتبال و وضعیت آن گفت‌وگویی انجام داده‌ایم که از نظر خوانندگان می‌گذرد.
عسکری رئیس هیات فوتبال شهرستان بهمئی با اشاره به اینکه در مدتی که بنده مسئولیت دارم، متوجه نشده‌ام که تبعیضی بین هیئت فوتبال شهرستان‌ها از سوی هیئت فوتبال استان، انجام بگیرد، اظهار کرد: «نگاه هئیت استان کهگیلویه و بویراحمد از نظر بنده به تمامی شهرستان‌ها یکسان و ویژه بوده است.»
عسکری افزود: «اینکه ما بخواهیم کسی رو متهم به قوم گرایی و همشهری بودن کنیم زیبنده نیست و در اخلاق ورزشی جایگاهی ندارد.»
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/000423/n00423262-b.jpg
عسکری رئیس هیات فوتبال شهرستان بهمئی

مهم‌ترین برنامه‌ها و کارهای شما در هئیت فوتبال بهمئی شهرستان چه بود؟
مهم‌ترین دغدغه مجموعه هئیت فوتبال شهرستان بهمئی ایجاد تحول در ورزش فوتبال بوده است و در این راستا از بدو شروع فعالیتم توجه ویژه‌ای به فوتبال پایه داشتم. با توجه به پتانسیل‌های خوب و استعدادهای شهرستان، سعی شد تا به پرورش و رشد این استعدادها توجه شود.

 اکنون وضعیت هئیت فوتبال شهرستان بهمئی نسبت به گذشته چگونه است؟
تفاوت در پیشرفت فوتبال را باید فوتبال دوستان شهرستان نظر بدهند و من همینجا از زحمات چندین ساله آقای فاطمی و در برهه‌ای کوتاه که آقای عباسی در سمت ریاست هیئت بودند، تشکر می‌کنم و بنده شاگرد این عزیزان هستم.
با قهرمانی تیم شهدای ایل بهمئی در لیگ استان قطعاً گام خوب و موثری در پیشرفت فوتبال برداشته شد. و همچنین در بحث فوتبال رده‌ها ما قریب به ۱۰ بازیکن به باشگاه‌های مختلف معرفی کردند که از زحمات دو مدرسه فوتبال شاهین و پرستو قدردانی می‌کنم.
همچنین تا قبل از شروع فعالیتم در هیئت فوتبال شهرستان ما فقط ۴ داور در رده‌های کشور جهت قضاوت داشتیم اما امروز خوشبختانه با نگاه ویژه خداداد افشاریان (رئیس هیأت فوتبال کهگیلویه و بویراحمد) به شهرستان بهمئی در مجموع شاهد حضور ۹ داور وکمک داور شهرستان در قضاوت‌های مختلف کشوری هستیم.
 
در بحث کلاس‌های آموزشی (مربیگری و داوری) چه تعداد کلاس برگزار شد؟
شهرستان بهمئی در زمینه بحث کلاس‌های آموزشی فعالیت‌های خوبی داشته از جمله کلاس داوری درجه ۳ فوتبال که خروجیان برای شهرستان ۸ داور بود و خوشبختانه در لیگ امسال شهرستان و استان عملکرد خیلی خوبی داشتند. همچنین کلاس مربیگری فوتسال ویژه بانوان که با حضور ۲۰ مربی از شهرستان‌های مختلف برگزار شد. در ادامه کلاس‌های اموزشی که در تقویم سالانه هییت فوتبال پیش بینی شده بود کلاس ارتقاء داوری درجه ۳ به ۲ بود که در سال ۹۷ برگزار شد.
در سال ۹۸ دو کلاس مربیگری فوتبال درجه B ایران و B آسیا ویژه آقایان در شهرستان برگزار شد. الان هم به دلایل بیماری کرونا وقفه‌ای در فعالیت‌ها به وجود آمده است.

آیا تعامل هیئت استان کهگیلویه و بویراحمد با شهرستان بهمئی خوب است؟
در بحث تعامل با باشگاهداران مربیان و پیشکسوتان که سرمایه‌های ورزش «شهرستان بهمئی» هستند تا جایی که به قانون خدشه‌ای وارد نشود تعامل برقرار بود. به واسطه همین تعامل و همکاری دو جانبه در لیگ استان کهگیلویه و بویراحمد دو نماینده از شهرستان بهمئی وجود داشت و برای اولین بار در دو سال اخیر لیگ پیشکسوتان شهرستان با شور و هیجان خاصی برگزار شد.

 هیئت فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد به هیئت شهرستان بهمئی توجه دارد؟
بدون تردید نگاه «خداداد افشاریان» به ورزش فوتبال در بهمئی جز همکاری همه جانبه چیز دیگری نبوده است و بها دادن به داوران شهرستان که خود قصه دیگری دارد. در زمان آقای افشاریان با توجه به تجربه و مهارتی که او در این خصوص دارد، جایگاه داوران استان و شهرستان رشد خوبی داشته است.
نکته‌ای را باید عرض کنم که در لیگ برتر استان هر هفته ۵ مسابقه برگزار می‌شد و جالب است که بدانید در بیشتر مواقع ۳ تیم داوری از بهمئی ۳ مسابقه از ۵ بازی هفته را قضاوت می‌کردند و انتظار داریم با توجه به همکاری‌های خوب و تعامل موجود در سال جدید توجه خاص و ویژه‌تری به داوران شهرستان شود.

صحبت‌های پایانی:
امیدوارم همه عزیزان با همدلی و همکاری خوب در پیشرفت فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد پیشگام باشند. همچنین از حضور رسانه‌های خبری که در کنار ورزش فوتبال هستند، صمیمانه قدردانی می‌کنم.
با توجه به حضور باشگاه شهدای ایل بهمئی در رقابت‌های لیگ ۳ به عنوان نماینده استان انتظار داریم همکاری خوب و سازنده‌ای با نماینده استان در لیگ کشور صورت گیرد.
در ضمن در بحث کلاس‌های «آموزشی» هیئت فوتبال استان با حضور «آقای افشاریان» و کمیته آموزش استان  کارهای بی نظیری و کم سابقه‌ای در شهرستان‌ها انجام شده که نگاه هئیت استان از نظر بنده حقیر به همه شهرستانها ویژه بوده و اینکه ما بخواهیم کسی رو متهم به قوم گرایی و همشهری بودن متهم کنیم زیبنده نیست و در اخلاق ورزشی جایگاهی ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1