کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شورای برنامه ریزی شهرستان دنا با حضور نماینده مردم بویراحمد و دنا برگزار شد

لزوم شفاف سازی در باره توزیع اعتبارات توازن کهگیلویه و بویراحمد

21 تير 1399 ساعت 20:26

 نماینده بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت و دستگاه‌های برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام چاره اندیشی کنند.


 نماینده بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت و دستگاه‌های برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام چاره اندیشی کنند.
 به گزارش کبنا، مهدی روشنفکر در نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان دنا اظهار داشت: طولانی شدن روند اجرایی برخی از پروژه‌ها، افزایش هزینه‌ها و حتی مستهلک شدن پروژه را به همراه دارد که انتظار می‌رود تکمیل و راه اندازی پروژه‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالا در اولویت کاری دولت و دستگاه‌های اجرایی باشد. 
وی فلسفه مدیریت را خدمت به مردم دانست و افزود: یک مدیر باید دارای مهارت ادراکی، فنی و انسانی باشد زیرا بدون این مهم امکان رسیدن به اهداف سازمانی و اجرای دستورالعمل و بخشنامه‌های ابلاغی از سوی وزارت خانه متبوع وجود ندارد.
 روشنفکر با تاکید بر اینکه مدیری که پیچ وخم اداره را بلد نباشد سردرگم است، ادامه داد: برنامه ریزی بر اساس شناخت اصولی و دقیق و اولویت بندی برای مدیران دستگاه‌های اجرایی ضروری است زیرا رد این صورت شاهد اثربخشی بیش از پیش هستیم.
 فرماندار شهرستان دنا نیز در این نشست از توزیع 30 میلیارد تومان اعتبار از محل‌های مختلف از جمله توازن، دو سوم نفت، استانی،  27 صدم ورزش، تخلفات جرائم راهنمایی و رانندگی و محل تبصره 19 در این شهرستان خبر داد و گفت: از از این میزان 8 میلیارد تومان از محل متوازن بوده است.
 عبدالحمید پناهی از نحو توزیع اعتبارات توازن در کهگیلویه و بویراحمد انتقاد کرد و ادامه داد: جمعیت شهرستان دنا از 4 شهرستان استان بیشتر بوده ولی اعتبارات متوازن آن کمتر است که باید در این زمینه شفاف سازی صورت گیرد.
 وی با بیان اینکه نسبت به تعیین شاخص‌ها در زمینه توزیع اعتبارات توازن اعتراض داریم، خاطرنشان کرد: در دوره گذشته این شاخص‌ها توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی تعیین شده که اعتراض داریم زیرا معتقدیم دو شهرستان بویراحمد و دنا در این زمینه متضرر می‌شوند.
 پناهی یادآور شد: برای پروژه‌های ملی شامل جاده یاسوج-سی سخت 12 میلیارد تومان، تصفیه خانه، زیست کره دنا و دو بیمارستان سی سخت و پاتاوه به ترتیب 12، 3.5، 12 و 5 میلیارد تومان اختصاص یافته که اعتبارت زیست کره دنا با گلستان مشترک است.
 
معاون برنامه و بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه این نشست گفت: دولت 31 هزار میلیارد تومان به پروژه های عمرانی تخصیص داده است، تعریف کردن پروژه جدید ممنوع است مگر اینکه بنیاد برکت وخیرین بخشی از آن را بر عهده بگیرند.
وی بیان کرد: حدود بیست میلیارد تومان منابع ملی بویراحمد و دنا و مارگون است، که پروژه جاده یاسوج سی سخت 12میلیارد، آب و فاضلاب 3 میلیارد، بیمارستان سی سخت و پاتاوه هر کدام 2 میلیارد و 400 میلیون اختصاص داده شده است و در خصوص زیست کره دنا نیر منابعی در نظر گرفته شده است که به صورت مشترک با استان اصفهان می باشد که می طلبد محیط زیست شهرستان دنا در خصوص گرفتن اعتبار دنا از اصفهان اقدامات لازم را انجام دهد.
شهابی با بیان اینکه دنا همانند کوه دنا  نگین استان است، گفت: از دغدغه فرماندار دنا در خصوص پیگیری افزایش اعتبارت شهرستان دنا تقدیر و تشکر می کنم و این نوید را می دهم در طول سال در صورت تخصیص اعتبار جدید، شهرستان دنا را به صورت ویژه ببینیم.

علی فرد شهردار سی سخت نیز در این جلسه گفت: با توجه به این که شهر سی سخت از پتانسیل ویژه گردشگردی برخوردار است خواهش داریم که توجه خاصی در حوزه گردشگری شود.
فرد در ادامه گفت: با توجه به اینکه جاده گردشگری سلامت را به طول 6500 متر با همکاری میراث فرهنگی و گردشگری در آغاز کار داریم نگاه ویژه‌ای داشته باشید، چرا که این جاده یک پروژه گردشگر پذیر و موثر در جذب توریست بوده و می تواند در آینده از جاذبه های مهم گردشگری باشد.


کد مطلب: 423130

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/423130/2/لزوم-شفاف-سازی-باره-توزیع-اعتبارات-توازن-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1