کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

کتک‌کاری پزشک معروف کهگیلویه و بویراحمد / این رفتارهای غیرانسانی نشانه ضعف علوم پزشکی است ( + تصاویر )

14 تير 1399 ساعت 21:24

به گفته شاهدان عینی، دکتر حسین ملک حسینی فوق تخصص چشم که از پزشکان با سابقه و مشهور استان کهگیلویه و بویراحمد به شمار می‌رود، امروز مورد حمله افراد ناشناسی قرار می‌گیرد.


حضور پزشکان متخصص در استان کهگیلویه و بویراحمد مزایای بسیار زیادی دارد. حضور آنها علاوه بر خدماتی که به مردم ارائه می‌دهند، مانع از مهاجرت شهروندان به استان دیگر جهت درمان خود می‌شوند. در سال‌های اخیر شاهد بودیم که به برکت نظام اسلامی ایران خدمات زیادی در حوزه بهداشت و درمان به استان کهگیلویه و بویراحمد شده است. احداث تعداد زیادی مراکز درمانی و خانه بهداشت در نقاط مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد، احداث چندین بیمارستان مجهز و بزرگ در شهر یاسوج، باشت و گچساران و همچنین راه اندازی اورژانس مجهز در شهر دهدشت از جمله خدماتی بود که دولت نظام اسلامی در این استان ارائه داد.
متأسفانه گاهی شنیده می‌شود که برخی از افراد با رفتارهای نادرست و غیرانسانی اقدام به کتک کاری پزشکان متخصص و فوق تخصص که از سرمایه‌های انسانی کشور و استان محسوب می‌شوند، می‌کنند. هر چند دلایلی را برای این اتفاقات تلخ بر می‌شمارند. سهل انگاری دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در ماندگاری بیشتر پزشکان متخصص یکی از این عوامل هست. بعضی از مردم توان حضور در استان‌های دیگر را ندارند و لذا با چنگ و دندان به دنبال نوبت گیری از مطب پزشکان متخصصی هستند که دائماً در استان حضور ندارند و یا وقت کمتری برای حضور در مطب‌های خودشان می‌گذارند.
به گزارش کبنا و به گفته شاهدان عینی، دکتر حسین ملک حسینی فوق تخصص چشم که از پزشکان با سابقه و مشهور استان کهگیلویه و بویراحمد به شمار می‌رود، امروز مورد حمله افراد ناشناسی قرار می‌گیرد.
همچنین برخی رسانه‌ها نوشته‌اند که چند نفر به دلیل نوبت دهی با پزشک متخصص و کارکنان او درگیر شدند. ابتدا با منشی درگیر شدند و بعد از آن به اتاق پزشک رفته و او را مورد ضرب و شتم قرار دادند.
بنا بر اطلاعات به دست رسیده، با توجه به اینکه دکتر ملک حسینی پزشک معروفی در بخش چشم است و در ماه چند روز در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد حضور دارد و به دلیل اینکه نوبت او در این ماه تکمیل شده بود، این افراد اقدام به درگیری کردند.
دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد باید در این باره پاسخگو باشد که چرا از متخصصین چشم برای حضور در استان دعوت نمی‌کند. پزشکان با سابقه و با تجربه‌ای که مردم هم به او اعتماد داشته باشند.
یقیناً اینگونه رفتارها سبب فرار پزشکان فوق تخصص و متخصص می‌شود.

سیده رقیه پناهی معاون سازمان نظام پزشکی بویراحمد و دنا در تشریح جزئیات این حادثه گفت: عصر روز شنبه ۱۴ تیرماه ۹۹ یک بیمار خانم به مطلب دکتر ملک حسینی متخصص چشم مراجعه می‌کند، با توجه به اینکه عکس دفترچه با چهره بیمار مطابق نداشت منشی دکتر جهت تطبیق از بیمار درخواست کارت شناسایی دیگر کرد که خانم بیمار شروع به فحاشی و توهین به منشی کرد و مطب را ترک کرد.
وی اظهارکرد: پس از دقایقی با چند نفر به مطلب برگشت که همراهان بیمار اقدام به ضرب و شتم منشی دکتر کرده‌اند.
معاون سازمان نظام پزشکی بویراحمد و دنا خاطرنشان کرد: در حالی که همراهان بیمار در حال کتک زدن منشی بودند دکتر از اتاقش بیرون می‌آید که منشی را نجات دهد در همین حین همراهان صندلی را بلند می‌کنند که منشی را کتک بزنند که دکتر می‌خواست صندلی را بگیرد و از کتک خوردن منشی جلوگیری کند که با دست دکتر برخورد کرده و دست دکتر شکسته می‌شود و از پشت صندلی به سر دکتر برخورد می‌کند و هم اکنون سر دکتر نیز بخیه شد.
پناهی تصریح کرد: دست دکتر ملک حسینی در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج توسط دکتر باقری عمل جراحی شد و در دست دکتر ملک حسینی نیز پین جاگذاشته شد.
وی ادامه داد: متاسفانه با این وضع دکتر ملک حسینی تا مدت‌ها نمی‌تواند عمل جراحی انجام دهد.
معاون سازمان نظام پزشکی شهرستان‌های بویراحمد و دنا عنوان کرد: دکتر ملک حسینی از جمله پزشکان متخصص چشم استان است که تنها بخاطر عشق و علاقمندی به مردم در حال خدمت بوده است.
پناهی با بیان اینکه این اولین مورد صرب و شتم پزشکان استان نیست، تاکید کرد: چند وقت پیش یک پزشک متخصص دیگر را در خیابان مورد ضرب و شتم قرار دادند.
وی اظهارکرد: در صورتی که این روند متوقف نشود ضرر این مساله متوجه مردم استان خواهد شد و حتی پزشکان بومی هم در استان نمی‌مانند.
معاون پشتیبانی سازمان نظام پزشکی شهرستان‌های بویراحمد و دنا بیان کرد: از مسئولان و متولیان استانی و دستگاه قضایی انتظار داریم که این مساله را پیگیری و طبق قانون با عاملان ضرب و شتم این پزشک متخصص برخورد جدی داشته باشند.
 


کد مطلب: 422870

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/422870/2/کتک-کاری-پزشک-معروف-کهگیلویه-بویراحمد-این-رفتارهای-غیرانسانی-نشانه-ضعف-علوم-پزشکی-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1