کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشست ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا مطرح شد

سایه مرگ در آبشار یاسوج ( + تصاویر )

14 تير 1399 ساعت 19:08

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به عدم رعایت پروتکل‌ها در آبشار یاسوج و برخی باغات، بیان کرد: به هیچ وجه قوانین و پروتکل‌ها رعایت نمی‌شود و این وضعیت نگران کننده است.


استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید منتظر سه رقمی شدن آمار فوت شدگان کرونایی ا ستان باشیم.
 به گزارش کبنا، حسین کلانتری صبح امروز ( شنبه 14 تیرماه 99) در نشست اضطراری ستاد مقابله با کرونا، اظهار داشت: در صورت مثبت اعلام شدن نتیجه تست هر فرد سریعاً گزارش آن به خانواده و محل کار فرد اطلاع داده شود و هرگونه سرپیچی از این موضوع با برخورد قضایی همراه است.
استاندار تاکید کرد: براساس تصمیم ستاد ملی کرونا و در راستای حفظ سلامت مردم استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی و ادارات الزامی بوده و هر دستگاهی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکند، با برخورد قانونی رو به رو خواهد شد.
 وی تاکید کرد: دستگاه‌ها به افراد فاقد ماسک خدمات ارائه نکنند و ارائه خدمات مشروط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.
 کلانتری تصریح کرد: کارمند و نیرویی که در دستگاه‌ها پروتکل‌های مقابله با کرونا را رعایت نکرده و از ماسک استفاده نکنند به دادگاه تخلفات اداری معرفی می‌شوند.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد از برخورد با تالارهای متخلف با عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد و گفت: اگر رعایت نشود با عوامل مختلف با معرفی به دستگاه قضائی برخورد می‌شود.
وی در ادامه گفت: پیشگیری و مقابله با کرونا در استان از خواهش و تمنا گذشته و باید بدون تعارف با افرادی که دستورالعمل‌ها را رعایت نمی‌کنند برخورد شود.
نماینده عالی دولت در استان عنوان کرد: زمانی که عده‌ای جان مردم را به خطر می‌اندازند ما مسئول حفظ جان مردم هستیم و در این زمینه کوتاه نخواهیم آمد.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به عدم رعایت پروتکل‌ها در آبشار یاسوج و برخی باغات، بیان کرد: به هیچ وجه قوانین و پروتکل‌ها رعایت نمی‌شود و این وضعیت نگران کننده است.
 وی تاکید کرد: اماکنی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند باید پلمپ شوند و همگان بدانند در راستای حفظ جان مردم با هیچ کسی شوخی نداریم و کوتاهی در این کار توجیه پذیر نیست.
  کلانتری برپایی هرگونه چادری در استان را ممنوع دانست و گفت: به ویژه در مناطق گردشگری بویراحمد و دنا باید از تجمع و برپایی چادر به جد جلوگیری شود.
 وی تاکید کرد: هر کس با برگزاری تجمعات در عروسی و عزا، و رعایت نکردن دستوالعمل های بهداشتی جان مردم را به خطر بیندازد و موجب ابتلای مردم به کرونا شود، دستگاه‌های متولی شاکی صاحب عروسی و عزا شوند تا با متخلفان در این خصوص برخورد قضایی و قانونی انجام شود.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در یک ماه اخیر شاهد افزایش چشمگیر ابتلا به کرونا را در استان بودیم، گفت: تا دهم خرداد ماه ۹ فوت ناشی از کرونا در استان داشته‌ایم اما به علت رعایت نکردن دستوالعمل های بهداشتی تا دیروز فوتی‌های ناشی از کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد به ۲۰ نفر رسید.
 وی بیان کرد: در سطح استان بخصوص شهرستان‌های بویراحمد، گچساران، کهگیلویه و چرام دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت و از تجمعات خودداری شود.
 مقام ارشد اجرایی استان کهگیلویه و بویراحمد، تاکید کرد: در آبشار یاسوج علاوه بر اینکه دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود دسته جمعی قلیان می‌کشند که لازم است شهرداری یاسوج با همکاری فرمانداری، دستگاه قضایی و انتظامی به این مسئله ورود کند.
 وی با بیان اینکه همه فرمانداران استان مسئولیت و اختیارات دارند بنابراین می‌توانند در خصوص سهل انگاری در مقابله با کرونا ورود کنند، ابراز کرد: در صورتی که دستوالعمل های بهداشتی را رعایت نکنیم تلفات کرونایی استان ۳ رقمی خواهد شد و جهت جلوگیری از این مسئله با توجه به ظرفیت محدود بهداشتی و درمانی استان باید توصیه‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.
 کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تشکیل تیم ارزیاب برای بررسی وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دستگاه‌های اجرایی خبر داد.


کد مطلب: 422861

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/422861/2/سایه-مرگ-آبشار-یاسوج-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1