تاریخ انتشار
چهارشنبه ۴ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۳۳
کد مطلب : ۴۲۲۴۶۶
جلسه شورای شهر یاسوج با حضور معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

چرا می‌خواهند سازمان همیاری شهرداری‌ها کهگیلویه و بویراحمد را زمین بزنند / اصرار عزیز فیلی کارگر نیفتاد / خوبانی: شهرداری یاسوج زیر بار مصوبات شورا شانه خالی می‌کند / نگین‌تاجی: شهرداری و اداره شهرسازی آسفالت شرف آباد را معطل نکنند / اکبری‌تبار: مسئولان امر به موضوع کانال فاضلاب شهرک امام حسین ورود کنند / سلامت مردم در خطر است

۰
کبنا ؛جلسه شورای اسلامی شهر یاسوج به ریاست مسعود خوبانی و با حضور عزیز فیلی معاون عمرانی استاندار و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد.
به گزارش کبنا، عصر روز (سه شنبه 3 تیرماه 99) جلسه شورای اسلامی شهر یاسوج به ریاست مسعود خوبانی و با حضور عزیز فیلی معاون عمرانی استاندار، شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد، مدیرکل راه و شهرسازی، مدیرکل امور شهری و شهرداری‌های استان، مدیرکل دفتر فنی، رئیس سازمان همیاری شهرداری‌های استان و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد.
در ابتدای این نشست مسعود خوبانی رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج با تبریک میلاد کریمه اهل بیت (علیهم السلام) حضرت معصومه (سلام الله علیها) و تبریک روز دختر و همچنین گرامی داشت دهه کرامت و میلاد امام رضا (ع) به پاره‌ای از مشکلات شورای شهر پرداخت و اظهار کرد: دفاع از حق و حقوق شهروندان و شهرداری از اهداف شوراهای اسلامی شهر قلمداد می‌شود. اگر اعضای شورا از شهردار یاسوج سوالی دارند و او را برای پاسخگویی فرا می‌خوانند، این به وظیفه ذاتی شورا برمی گردد و سؤالات ما از شورا جزء مطالبات مردم و دغدغه‌های شهروندان چیز دیگری نیست.
وی با بیان اینکه مطابق قانون اعضای شورای شهر می‌توانند در صورت مشاهده سهل انگاری از سمت شهردار با طرح سؤال از وی پاسخ بخواهد، اظهار داشت: شهرداری یاسوج متاسفانه عوارض مصوب را اجرا نمی‌کند و همچنان عوارض قبل را در دستور کار دارد.
خوبانی در ادامه با انتقاد از سهل انگاری و ندانم کاری شهرداری یاسوج، گفت: ما در یک جلسه رسمی اعضای کمیسیون‌ها را مشخص و مصوب کردیم و روال قانونی هم طی شده است، اما متاسفانه تا امروز شهرداری کمیسیون خاصی را تشکیل نداده است و این سهل انگاری باعث معطل ماندن کار شهروندان شده است.
رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج در ادامه تبعیض در خدمات، عدم خدمات عمومی به محلات شرف آباد، اکبر آباد، بلکو، عدم راه اندازی تیم فوتبال، مشکلات پل سوم بشار یاسوج، تصفیه خانه فاضلاب واقع در بلکو که مشکلات زیادی را برای شهروندان ایجاد کرده را از ایرادت شهرداری یاسوج دانست و گفت: ساماندهی رودخانه بشار یاسوج ضروری به نظر می‌رسد که در این خصوص هم کاری تاکنون انجام نگرفته است.
خوبانی در ادامه به موضوع اختلاف شهرداری یاسوج با سازمان همیاری شهرداری‌های استان کهگیلویه و بویراحمد پرداخت که در ادامه شهردار یاسوج، رحمان وفانژاد رئیس سازمان همیاری شهرداری‌ها و عزیز فیلی معاون عمرانی استاندار مطالبی را در این باره مطرح کردند.
رحمان وفانژاد رئیس سازمان همیاری شهرداری‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه با بیان اینکه این سازمان کارخانه سنگ شکن شهرداری را احیاء کرد و آن را به مرحله تولید رساند، اظهار داشت: این سازمان هزینه‌های زیادی برای راه اندازی مجدد این کارخانه متحمل شد و دپوی خیلی خوبی هم دارد. الان شهرداری یاسوج نمی‌خواهد دیگر با ما به هر دلیلی کار کنند، ما هم می گوییم که شهرداری یاسوج تمام هزینه‌های ما را متقبل شود و حساب و کتاب انجام بدهد تا ما این کارخانه را تحویل بدهیم.
به گفته نستهن مقدم شهردار یاسوج 25 درصد سهام سازمان همیاری شهرداری‌ها متعلق به این شهرداری است. وی افزود: بنا بر این ما به عنوان شریک و سهام دار در ضرر و نفع این سازمان شریک هستیم، ما خود را جدای از سازمان همیاری نمی‌دانم و همواره در موضوعات متعدد همکاری لازم را داشته‌ایم، بنده خطاب به اعضای شورای شهر عرض می‌کنم که در کدام دوره به اندازه این دوره به مسائل ورود شده است؟ راجع به فعالیت سازمان همیاری در بحث کارخانه سنگ شکن به استحضار می‌رسانم کارخانه‌ای که قرار است خدمات ارائه بدهد چرا در چند مرحله تعطیل می‌شود؟ این کارخانه تا کنون سه بار تعطیل شده است که در دو مرحله قبلی با رایزنی مسولین و اعضای شورا مجدد فعالیت را از سرگرفت و در مرحله سوم و کنونی قریب به سه ماه است که اجازه برداشت و استفاده از محصولات به شهرداری داده نشده است.
وی در خصوص مطالبات سازمان همیاری شهرداری‌ها توضیح داد؛ قبل از عید نوروز مقرر شد مبلغی به سازمان همیاری پرداخت شود که آقای وفانژاد اصرار داشت کل مطالبات خودش را دریافت کند، اما شهرداری فقط توان پرداخت 250 میلیون تومان آن را داشت که ما چک 250 میلیون تومانی را برای سازمان همیاری صادر کردیم و خودشان نپذیرفتند.
مقدم گفت: در نهایت مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان در قالب چک تحویل رئیس سازمان شد، که متاسفانه بخاطر مسدود بودن حساب شهرداری توسط شرکت گاز این چک وصول نشده که هم اکنون حساب شهرداری آزاد است و سازمان همیاری می‌تواند چک خود را وصول نماید.
 هدایت اکبری عضو شورای اسلامی شهر یاسوج در رابطه با سنگ شکن توضیح داد و گفت: من این را قبول ندارم که همیاری بگوید که حتماً به ما پول بدهید، مطالبات در شهرداری وجود دارد و قبل از عید نوروز شهرداری ۲۵۰ میلیون تومان چک به همیاری داد، اما آقای وفا نژاد رئیس سازمان، مطالبه ۵۰۰ میلیون تومان را داشتند و قرار شد که سازمان همیاری با همکاری کارشناسان شهرداری حساب و کتاب انجام بدهند و آن را صورت جلسه کنند، تا تکلیف مشخص شود اما تاکنون هیچ عدد یا رقمی به ما نرسیده است که اگر محاسبات صورت بگیرد می‌توانیم طی دو یا سه مرحله این مطالبات را پرداخت نماییم.
عزیز فیلی معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه بعد از شنیدن حرف‌های دو طرف، اظهار داشت: سازمان همیاری شهرداری‌ها بازوی اجرایی شهرداری‌ها هستند و سهام دار آن خود شماها هستید و یک سازمان غریبه نیست، پس بهتر است با تعامل و همکاری اختلافات برطرف شود و سازمان همیاری شهرداری‌ها کما فی سابق با هم همکاری داشته باشند. و طبق مصوبه وزیر سازمان همیاری موظف شده که به شهرداری‌ها خدمات ارائه بدهد، شکر خدا سازمان همیاری با توجه به مدیریت جدید فعالیت خوبی داشته است.
در ادامه فیلی از شهردار یاسوج سئوال کرد؛ آیا شهرداری یاسوج نیتش این است که کارخانه سنگ شکن را از سازمان همیاری بگیرد که نستهن مقدم پاسخ داد؛ بله.
فیلی گفت: ظرف یک هفته کارشناسان سازمان همیاری و شهرداری یاسوج با هم، کارکرد و هزینه‌های سازمان همیاری را حساب و کتاب بکنند وآن را صورت جلسه بکنند تا طبق آن عمل کنیم.
به گزارش کبنا، در ادامه این نشست مسعود خوبانی رئیس شورای شهر یاسوج موضوع کانال فاضلاب شهرک امام حسین (ع) را مطرح کرد و گفت: وضعیت این کانال مشکلات عدیده‌ای برای ساکنین منطقه ایجاد کرده است و اعتراض شهروندان را در پی داشته است و برای رفع این موضوع باید چاره اندیشی کرد.
 عزیز فیلی معاونت عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این باره گفت: اجرای این کانال ضروری ولازم هست چرا که از نظر بهداشتی و بوی بد و آزار دهنده‌ای برای شهروندان این منطقه بوجود آورده است که بنده معتقدم بودجه اجرای این طرح به صورت ۵۰ درصد شهرداری و ۵۰ درصد استانداری و فرماندی بودجه‌ای یک میلیارد تومنی را در نظر بگیرند و با مشاوره دقیق و مطالعه طرح این پروژه اجرا شود.
علی اکبری تبار عضو شورای شهر یاسوج در ادامه به نکته مهمی اشاره کرد و با بیان اینکه کشاورزان در پایین دست این کانال اقدام به کشاورزی می‌کنند، اظهار کرد: کشاورزان با انباشت آب فاضلاب این کانال در پایین دست برای آبیاری محصولات استفاده می‌کنند که این برای سلامتی محصولات و مردم زیان آور و خطرناک می‌باشد، لذا تقاضا می‌شود شبکه بهداشت ودرمان، محیط زیست و جهاد کشاورزی در این مورد ورود کرده و اقدامات لازم را انجام دهند.
در ادامه این جلسه خوبانی به عدم خدمات به شهرک بلکو، شرف آباد، اکبرآباد و... پرداخت. فرشاد نگین تاجی عضو شورای اسلامی شهر یاسوج نیز در این جلسه گفت: در قالب بازآفرینی شهری، قرار بود که محلات نجف آباد، اکبرآباد و... آسفالت شود. اما مشخص نیست قیری که قرار بود آسفالت این مناطق با آن انجام بگیرد، به کجا رفته است و این توقع می‌رود که معاونت عمرانی به این مسئله ورود پیدا کند.
نگین تاجی در ادامه تاکید: در منطقه شرف آباد 222 هزار مترمربع زیر ساخت آماده آسفالت است، اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری سریعتر برای آسفالت این مناطق اقدام کنند.
 سازمان همیاری شهرداری‌های استان کهگیلویه و بویراحمد سال‌ها است که به دلیل سوء مدیریت زیان ده است و حقوق کارگران این سازمان گاهی تا 13 ماه و یا بیش از 20 ماه پرداخت نمی‌شد، با مدیریت رحمان وفانژاد این سازمان جان دو باره گرفت، موضوعی که عزیز فیلی معاون کار کشته و با تجربه استانداری کهگیلویه و بویراحمد به آن اشاره می‌کند و می‌گوید: با آن وفانژاد در این سازمان کارهای خیلی خوبی انجام گرفت و توقع می‌رود که شهرداری یاسوج با سازمان همیاری همکاری‌هایش را ادامه دهد.
 سازمان همیاری در سال‌های گذشته در چاه مشکلات افتاده بود و در نداری و فقر دست و پا می‌زد به طوریکه کارگران او در چند نوبت جلوی این سازمان تجمع و حتی قفل بر درب سازمان زده بودند. رفته رفته با سکانداری وفانژاد این سازمان به موفقیت‌های دست پیدا کرد و به لحاظ مالی رشد پیدا کرد. اما چند صباحی است، بنا به اطلاعاتی که به دست آمده بعضی می‌خواهند، دست این سازمان را که بنیه مالی قوی ندارد را خالی کنند. موضوعی که شاید به استیضاح شهردار یاسوج بر می‌گردد و آنجایی که وفانژاد در یکی از جلسات علنی شورا می‌گوید: من هر کاری کردم همراه آقای هدایت اکبری بودم و وقتی آقای اکبری از استیضاح شهردار منصرف شد من هم دیگر کاری نکردم.
این مسائل سبب شد تا دو باره سازمان همیاری که با هزاران زحمت و تلاش سرپا ایستاده به زمین بیفتد و در واقع آتش اختلاف شهرداری و شورای شهر یاسوج به خرمن سازمان افتاده و یکی از منابع درآمد سازمان کارخانه سنگ شکن شهرداری است، کارخانه‌ای که با عرق و تلاش کارگران سازمان همیاری به راه افتاد، اکنون از دست وفانژاد در آمد و حتی اصرار عزیز فیلی معاون استاندار نزد نستهن مقدم شهردار یاسوج کارگر نیفتاد. در این باره بیشتر می‌نویسم.
 در ادامه این جلسه پیرامون موضوعات دیگری از قبیل ساماندهی ورودی‌های شهر یاسوج مطالبی مطرح شد که متعاقباً منتشر می‌شود.
-------------------------------------
عکس از سعادت صادقی
نام شما

آدرس ايميل شما

هادی
Iran, Islamic Republic of
با سلام
نمی دونم چرا چهره . همیشه طلبکارانه است. بدون هیچ حب و بغض شخصی عرض میکنم خدا می دونه خدمات شهری یاسوج از زمان ایشان کاملا تعطیله. مشخص نیست تا کی باید مردم چوب لجبازی را بخورند. اصلا چه فرقی داره شهردار داشته باشیم یا نه.
همشهری
Iran, Islamic Republic of
شورا که نیست مهد کودکه وجدانا
Iran, Islamic Republic of
واقعا من بعنوان یک شهروند که ماحصل انتخاب نااگاهانمان شما اعضاءشورا شدید بسیار بسیار از خودم شرمنده و گله دارم ای کاش درست انتخاب میکردم شهرداری که 4 سال نتوانست 20 مترجلوی گلزار شهدا به بلوار ساحلی حداقل زیرسازی و ... چطور انتظار بلوار و غیر
پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1