کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می دهد

درگیری لفظی فرمانداران گچساران و باشت در ستاد مبارزه با کرونا (+ جزییات و تصاویر )

25 فروردين 1399 ساعت 20:11

شهرستان باشت شهرستان کوچکی است اما بیماران کرونایی این شهر نسبت به جمعیتش نگران کننده است و انتقال و جابجایی این بیماران از باشت به گچساران باعث شیوع و گسترش ویروس کرونا و همچنین سلامت مردم گچساران تهدید خواهد کرد


نشست ستاد مبارزه با ویروس کرونا با حضور علی خوانپایه فرماندار گچساران، سید مسعود حسینی فرماندار باشت، سرهنگ سید علی اصغر نورایی نسب فرمانده سپاه گچساران، روسای اداره شبکه بهداشت و درمان شهرستان‌های گچساران و باشت و جمعی از اعضای ستاد با موضوع تصمیم گیری در خصوص بیماران کرونایی شهرستان باشت در سالن اجتماعات فرمانداری گچساران برگزار شد.
 اما ماجرای درگیری لفظی فرمانداران شهرستان‌های گچساران و باشت:
به گزارش کبنانیوز: فرماندار گچساران در این نشست اظهار داشت: با توجه به اینکه آمار بیماران کرونایی در شهرستان باشت نگران کننده است و آمار بیماران کرونایی در گچساران هم روبه افزایش است و ما فضای کافی برای قرنطینه کردن بیماران کرونایی شهرستان باشت را نداریم.
علی خوانپایه افزود: شهرستان باشت شهرستان کوچکی است اما بیماران کرونایی این شهر نسبت به جمعیتش نگران کننده است و انتقال و جابجایی این بیماران از باشت به گچساران باعث شیوع و گسترش ویروس کرونا و همچنین سلامت مردم گچساران تهدید خواهد کرد.
خوانپایه تصریح کرد: آن دسته از بیماران بدحال کرونایی شهرستان باشت که نیاز به مراقبت ویژه دارند را در بیمارستان شهید رجایی و دیگر مراکز، بستری و تحت درمان قرار خواهیم داد.
وی عنوان کرد: بیماران باشتی که با تشخیص پزشک نیاز به آزمایشات و سی تی اسکن دارند ما این خدمات پزشکی را در گچساران برای بیماران باشتی انجام خواهیم داد.
فرماندار گچساران در ادامه گفت: آن دسته ازبیماران کرونایی شهرستان باشت (که حالشان وخیم نیست) و فقط باید قرنطینه شوند باید در خود شهرستان باشت بمانند و تحت مراقبت قرار بگیرند.
خوانپایه بیان کرد: مرکز قرنطینه گچساران جوابگو بیماران خودمان نیست تا چه برسد به بیماران شهرستان باشت و حتی تعدادی از بیماران کرونایی ما در قرنطینه خانگی بسر می‌برند.
وی خاطر نشان کرد: بهتر است که بیماران کرونایی و افراد مشکوک شهرستان باشت در خود شهر باشت و در مراکز یا درخانه هایشان  قرنطینه شوند.
فرماندار گچساران تاکید کرد: ما به هیچ عنوان اجازه قرنطینه شدن بیماران مشکوک شهرستان باشت را در شهرستان گچساران را نمی‌دهیم، بهتر است فرماندار باشت و مسولان بهداشت و درمان این شهر خودشان چاره اندیشی کنند و مکانی را برای قرنطینه و.... مهیا کنند و از فرستادن بیمار کرونایی (غیربدحال) به گچساران خودداری کنند.
در این هنگام بود که فرماندارباشت نسبت به صحبت‌های فرماندار گچساران شدیداً واکنش نشان داد و گفت: کرونا یک بحران است و شهرستان گچساران بعنوان شهرستان معین (توسط علوم پزشکی استان) انتخاب شده است.
سید مسعود حسینی افزود: شهرستان باشت ظرفیت بستری کردن بیماران کرونایی را ندارد چون فاقد پزشک متخصص عفونی و پزشک متخصص داخلی می‌باشد.
حسینی تصریح کرد: شهرستان باشت پزشکان متخصص که مربوط به کادر اصلی درمان بیماری کرونا و همچنین مرکز سی تی اسکن را ندارد به همین علت مسئولان علوم پزشکی استان شهرستان گچساران را شهرستان معین انتخاب کرده‌اند.
فرماندار باشت با گلایه از فرماندار گچساران عنوان کرد: ما نباید در این بحران، مرزبندی کنیم در ضمن شما در این جلسه مصوب کنید که اجازه درمان یا توان و ظرفیت پذیرش بیماران کرونایی شهرستان باشت را ندارید تا ما این موضوع را از طریق مسئولان علوم پزشکی استان پیگیری کنیم.
در ادامه فرماندار گچساران به صحبت‌های فرماندار باشت واکنش نشان داد و گفت: من فرماندار گچساران هستم و اختیارات شهر خودم را دارم چطور می‌شود که اعتبار شهرستان باشت در خصوص بیماری کرونا دو برابر گچساران باشد ولی هیچ گونه امکانات و خدماتی در خصوص بیماران کرونایی در شهرستان باشت صورت نمی‌گیرد.
خوانپایه گفت: من مرزبندی نمی‌کنم فقط می گویم مسئولان شهرستان باشت همت و همکاری کنند نقاهتگاه ومرکز قرنطینه در شهرشان تجهیز کنند و بیماران کرونایی باشتی را  که می‌توانند در منزل قرنطینه شوند به شهر گچساران انتقال ندهند که به طبع این جابجایی و انتقال و رفت و آمدها (بیمار و همراه آن) باعث تشدید و شیوع بیماری کرونا در شهرستان گچساران می‌شود.
وی افزود: ما در گچساران تمام خدمات پزشکی  و درمانی را از صفر تا صد را برای بیماران کرونایی شهرستان باشت که نیاز به بستری و مراقبت ویژه دارند انجام می‌دهیم ولی ظرفیت مراکز ما هم دیگر جوابگو بیماران شهرخودمان نیست.
گفتنی است: بگو و مگوی شدیدی بین فرماندار گچساران و فرماندار باشت صورت گرفت که با پادرمیانی و صحبت‌های سرهنگ سید علی اصغر نورایی نسب فرمانده سپاه ناحیه گچساران به خوبی پایان یافت، هرچند که فرمانده سپاه ناحیه گچساران از روند جلسه گلایه داشت.


کد مطلب: 419816

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/419816/2/درگیری-لفظی-فرمانداران-گچساران-باشت-ستاد-مبارزه-کرونا-جزییات-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1