کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می دهد

کرونا به گچساران رسید / توصیه جدی مدیر شبکه بهداشت به شهروندان؛ این بیماری فوق العاده سریع شیوع پیدا می‌کند، در خانه‌هایتان بمانید (+ تصاویر )

17 اسفند 1398 ساعت 20:13

هم اکنون چهار بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان شهید رجایی این شهرستان بستری شدند تا زمان مشخص شدن نتیجه آزمایش‌ها، تحت درمان و مراقبت ایزوله قرار می‌گیرند


جلسه ستاد مدیریت و مبارزه با بیماری کرونا در گچساران امروز (شنبه 17 اسفند ماه 98) با حضور حجت الاسلام امین الله حجازی امام جمعه گچساران،علی خوانپایه فرماندار، سرهنگ سید علی اصغر نورایی نسب فرمانده سپاه ناحیه گچساران، دکتر سهراب صیدی مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران،دکتر محمد محمدی رئیس شبکه بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران،دکتر پردیس بخشایی رئیس بیمارستان بی بی حکیمه(س)، دکتر سید طاهر حسینی رئیس بیمارستان شهید رجایی، دکتر علی کیانی متخصص بیماری های عفونی و جمعی از مدیران و روسای  ادارات و نهادها و سازمان‌های دولتی در سالن جلسات فرمانداری گچساران برگزار شد
به گزارش کبنا از دوگنبدان، امام جمعه گچساران در ابتدای این جلسه ضمن تبریک میلاد با سعادت امام علی علیه السلام گفت: به نوبه خودم از این همه خدمات، اقدامات و نیز ایثار و فداکاری پزشکان و پرستاران و دیگر خدمتگزاران صدیق مملکت اسلامی تشکر و قدردانی می‌کنم.
حجت الاسلام سید امین الله حجازی افزود: نماز جمعه از اول پیروزی انقلاب تاکنون و حتی زیر موشک باران دشمن در دوران دفاع مقدس هم تعطیل نشد، اما به این دلیل که شاید دفع خطر احتمالی عقلا لازم و واجب است، لذا تابع دستوران عزیزان پزشکی و بهداشت و درمان، تا اطلاع ثانوی نماز جمعه شهرستان لغو شده است.
وی  در خصوص شایعه تعطیل نشدن برخی بقاع متبرکه این شهرستان افزود: مصلحت دیده شده است که اماکن زیارتی وبقاع متبرکه و نیز نماز جمعه هم تعطیل شود و در این شهرستان هم به خوبی رعایت این موضوعات نیز شده است.
حجازی تصریح کرد: مبارزه با کرونا ویروس دو راه دارد یکی همان رعایت بحث بهداشت و سلامت است و برای اینکه این بلا زودتر رفع شود راه دوم نیز توبه و استغفار است.
در ادامه مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران دراین جلسه  گفت: ۱۰ فرد مشکوک به کرونا در شهرستان وجود دارد که روند آزمایش تکمیلی آنان در دست انجام است.
سهراب صیدی  افزود: آزمایش این افراد برای تعیین مثبت یا منفی بودن ابتلای آنان به کرونا، در حال نهایی شدن است که در صورت مثبت‌بودن، اقدامات لازم درمانی صورت می‌گیرد.
وی بیان کرد: هم اکنون چهار بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان شهید رجایی این شهرستان بستری شدند تا زمان مشخص شدن نتیجه آزمایش‌ها، تحت درمان و مراقبت ایزوله قرار می‌گیرند.
صیدی با بیان اینکه تاکنون  یک نفر  به «ویروس کرونا» در گچساران مبتلا شده است که  آنهم خانمی 55 ساله است که به بیمارستان شهید جلیل یاسوج منتقل شده است.
وی با توصیه جدی به شهروندان گچسارانی  که این بیماری فوق العاده سریع در اجتماعات شیوع و منتشر پیدا می‌کند و بقولی با کسی شوخی ندارد و  شهروندان  باید توصیه‌ها را بسیار جدی بگیرند، خاطر نشان کرد: مردم از خانه‌های خود کمتر خارج شده و از ترددهای غیر ضروری جدا خودداری کنند.
صیدی عنوان کرد: رعایت اصول بهداشت فردی و دوری از اجتماعات وعدم تردد درسطح شهر و... بهترین راهکار مبارزه و پیشگیری با این بیماری است.
وی با اشاره به اینکه یک بخش ویژه از بیمارستان شهید رجایی برای انجام روند درمان احتمالی مبتلایان به کرونا در نظر گرفته شده افزود: در این بخش، ۲۴ تخت بیمارستانی قابل ارتقا وجود داشته و علاوه بر آن، چهار تخت آی‌سی‌یو برای بیماران احتمالی در نظر گرفته شده است.
وی عدم برگزاری نمایشگاه‌های فصلی، جمع آوری سلف سرویس از رستورانها و اغذیه فروشی‌ها، تأمین کلر آب مصرفی خانوار در بالاترین رنج مطلوب، نصب اطلاعیه در اماکن متبرکه، رعایت دقیق موازین بهداشتی در آسایشگاه‌های معلولین و مراکز ترک اعتیاد، تعطیلی استخر، باشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی، آرایشگاه‌ها زنانه، را از دیگر اقدامات پیشگیرانه به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کورونا ویروس ذکر کرد.
صیدی افزود: گندزدایی مستمر غسالخانه و جلوگیری از ورود افراد به داخل غسالخانه به جزء غسال، رعایت ضوابط و مقررات مربوط به کف و دفن افراد مشکوک و مثبت، اطلاع رسانی در خصوص عدم برگزاری مراسمات ختم، چهلم و سالگرد،  ، رعایت دقیق موازین بهداشتی در آسایشگاه‌های معلولین، مراکز ترک اعتیاد، گندزدایی آمبولانس‌ها و بالگردهای پس از انتقال افراد مشکوک، تأمین ماده گندزدا و صابون مایع به اندازه کافی، گندزدایی مستمر کشتارگاه دام و طیور را از دیگر اقدامات پیشگیرانه است.
در ادامه فرماندار گچساران گفت: تمامی مکان‌های زیارتی و گردشگری این شهرستان تا اطلاع ثانوی به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تعطیل شد.
علی خوان پایه افزود: رعایت بهداشت و مبارزه با ویروس کرونا در نانوایی‌های این شهرستان باید جدی گرفته شود در غیر اینصورت واحدهای متخلف پلمب می‌شود.
وی بیان کرد: کاهش تجمع و کنترل اجتماعات یکی از مهمترین راه‌های توقف چرخه انتقال ویروس کرونا است.
خوان پایه ابراز کرد: متولیان امر باید ممنوعیت فعالیت دستفروش ها، واحدهای سیار عرضه مواد غذایی  جدی بگیرند و تا اطلاع بعدی به هر شکل ممکن از فعالیت  آنها جلوگیری کنند.
وی تصریح کرد: هم اکنون در راستای اقدمات پیشگیرانه در مقابله با ویروس کرونا از فعالیت قهوه خانه‌ها و قلیان سراهای این شهرستان جلوگیری شد.
خوان پایه گفت: شرکت نفت، جهاد کشاورزی و شهرداری دوگنبدان نسبت به  ضدعفونی معابر و اماکن عمومی در شهرستان گچساران اقدام کنند.
وی  با تاکید بر تشدید نظارت‌ها در این ایام برای مقابله با ویرس کرونا افزود: برای مقابله با ویروس کرونا نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها است.
خوان پایه تصریح کرد: برخی افراد در شبکه‌های مجازی به تشویش اذهان عمومی دامن می‌زنند  که جای نگرانی دارد.
وی با بیان اینکه موضوع ویروس کرونا جدی است گفت: همه امکانات شهرستان گچساران برای مقابله با ویروس کرونا و کنترل گسترش آن بسیج شده است.
خوان پایه به پایش تمام مسافران ورودی به شهرستان گچساران اعم از راههای زمینی و هوایی از سوی ماموران بهداشت اشاره کرد و گفت: همه این افراد مورد تست سنجش دمای بدن قرار می‌گیرند لذا مردم نگران نباشند.
وی ابراز کرد: تاکنون ۴۵ مصوبه در زمینه پیشگیری از ویروس کرونا در این شهرستان مصوب شده که برخی از متولیان امر در این زمینه تاکنون اقدامی انجام نداده‌اند که این خود جای نگرانی دارد.
خوان پایه به شهروندان توصیه کرد، مسائل بهداشتی و خود مراقبتی را رعایت کنند و مسافران نوروزی سفر به این شهرستان را موقع دیگرموکول کنند و در ایام نوروز به منطقه سفر نداشته باشند.
در ادامه فرمانده سپاه ناحیه گچساران گفت: می‌طلبد که همه همکاری لازم را داشته باشیم و دغدغه‌هایمان در حوزه پیشگیری نیز بیتر شود.
سرهنگ سید علی اصغر نورایی نسب  افزود: مسئولین باید با تمام توان پای کارباشند و امروز با یک جنگ در حوزه سلامت مواجه هستیم و در بحث پیشگیری از یک هفته قبل در تمامی نقاط شهری و روستایی با بکارگیری نیروهای بسیجی و مردمی عملیات گندزدایی و ضد عفونی را در برنامه کاری داریم.
وی افزود: در این مدت نیز تعداد گروه‌های جهادی و مردمی را افزایش داده‌ایم و از امروز نیز استارت ۵ دستگاه تب سنج را زده‌ایم که ورودی‌های شهرستان را تحت کنترل داشته باشند.
نورایی نسب تصریح کرد: یک مورد هم سیار در سطح ادارات، در سطح بازار و  چند نقطه مرکز شهر این کار عملیاتی خواهد شد و طرح غربالگری و شناسایی را انجام خواهیم داد.
وی افزود: در بحث نانوایی‌ها باید موضوعات بهداشتی به شهروندان نیز آموزش داده شود، صنوف را موظف به رعایت نکاتی بهداشتی کنید، اگر در بحث نظارت براماکن و بازار هم مشکلی نیاز بود نیروهای بسیج در خدمت عزیزان و مردم خواهد بود.
نورایی نسب عنوان کرد: در حوزه دشتک دیل و روستای گناوه خودروهایی با پلاک‌های غیر بومی زیاد دیده شده است که باید به صورت کارشناسی و دقیق موارد لازم نیز رعایت و توجه شود.
گفتنی است: در حاشیه این جلسه  تست غربالگری کرونا با استفاده از دستگاه تب سنج و نیز دستگاه سنجش میزان اکسیژن خون از حاضرین توسط فرمانده سپاه ناحیه گچساران بود که این اقدام در نوع خودش قابل توجه بود.


کد مطلب: 418586

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/418586/2/کرونا-گچساران-رسید-توصیه-جدی-مدیر-شبکه-بهداشت-شهروندان-این-بیماری-فوق-العاده-سریع-شیوع-پیدا-می-کند-خانه-هایتان-بمانید-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1