تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۱۱
کد مطلب : ۴۱۷۷۴۳
در جمعی از مردم روستای مهریان مطرح شد

محمد بهرامی: شرایط امروز نیاز به گفتمان نو دارد / خواهشمندم در خصوص اعداد و ارقام و شاخص‌ها و مؤلفه‌ها بین من و رقبا مناظره بگذارید / کشور اسلامی ما بدون نخبگان دچار ضربه مغزی می‌شود

۱
کبنا ؛نشست هم فکری جمعی از اهالی مهریان ( عصر امروز چهار شنبه 23 بهمن ماه 98) با محمد بهرامی نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا برگزار شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، بهرامی در این نشست با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، اظهار داشت: فرهنگ یک فدراسیون بسیاری قوی در همه زمینه‌ها می‌تواند، باشد.
متن صحبت‌های بهرامی به شرح زیر است؛
در دهه بیست یا ۳۰ بود که آمریکایی‌ها به کمک ایران آمدند، یک‌راه داشتیم که یا کشور را نجات دهیم و آن‌ها هم این برنامه را داشتند که جلوی نفوذ کمونیسم را بگیرند چون ایدئولوژی کمونیسم، ایران را فرا می‌گرفت و ایران، تنها نقطه‌ای که بسیار مهم و حساس بود و بالاترین مرز جغرافیایی با کشور اتحاد شوروی هست، کشوری که با آب‌های مختلف خلیج‌فارس ارتباط دارد و از لحاظ منابع مختلف به‌خصوص نفت و گاز غنی هست و از قدمت تاریخی برخوردار هست بر اساس این مؤلفه‌ها ایران را انتخاب کردند زیرا به این نتیجه رسیدند که هرجایی فقر هست فروپاشی ایجاد می‌شود و ما باید یک سد آهنین از طریق ایران جلوی آن‌ها ایجاد کنیم؛ و اعتراف کردند که در این برنامه شکست خوردیم زیرا به مؤلفه فرهنگی و اجتماعی توجه نکردیم.
در هر مقطعی که شروع کردیم شکست خوردیم و بحث فرهنگی مهم‌ترین عامل و مؤلفه شکست بود.
زیرا فرهنگ یک فدراسیون بسیار قوی در همه‌ی زمینه‌ها می‌تواند باشد و باید کار کنیم و خیلی از کشورها روی این موضوع کار کردند و بستر ایجاد شد و نیاز هست که در این زمینه‌ها کار انجام شود.
بدون ارتباط با دنیا نمی‌توانیم، هیچ کشوری در دنیا نمی‌تواند به‌ تنهایی همه نیازهایش دست پیدا کند، اینکه دور کشور خودمان را طوری طراحی کنیم که نتوانیم مبادله با دنیا داشته باشیم با شکست مواجه می‌شویم اما باید سه اصل عزت، استقلال و آن چیزی که مصلحت مردم هست را باید حفظ کنیم.
ما نسبت به عملکرد دوستان طی سال‌های گذشته نقد داریم، اگر شرایط مناسب بود و دوستان موفق و تأثیرگذار بودند، قطعاً وارد این عرصه نمی‌شدم.
بررسی کنید طی سال‌های گذشته چه اعتباراتی وارد این استان شد و از این اعتبارات در حوزه‌های مختلف زیرساخت، جاده‌ها، سدها و بهسازی روستا استفاده کردند؟ اما در استان‌های هم‌جوار چند برابر استان ما تخصیص برای سد گرفتند؛ این‌ها درد هست.
بهرامی در واکنش به کلیپی در فضای مجازی مبنی بر اینکه برخی از کاندیداها باید بگویند که ۲۵ میلیارد چند تا صفر دارد، گفت: همه ما می‌دانیم باید اعداد و ارقام را یاد بگیریم، این اعداد را در دوره ابتدایی یاد می‌گیریم، بعد از این اعداد و ارقام باید وارد شاخص‌ها شویم و بعد از آن باید وارد مؤلفه‌هایی که شاخص‌ها را تعریف می‌کند، وارد شویم، این مصیبت هست. امروز باید از کاندیداها سؤال شود، مؤلفه‌هایی که شاخص‌ها را می‌شناسد، چه هستند آیا این مؤلفه‌ها درست تعریف می‌شوند؟ در برخی از شاخص‌ها کلاه سر ما گذاشتند و برخی از ما نفهمیدیم که این شاخص‌ واقعی نیست و مؤلفه‌هایی که این شاخص‌ها را تعریف کرده این مؤلفه‌ها انحرافی هست. امروز کسانی که کاندیداها هستند و می‌خواهند نماینده مردم باشند، باید شاخص‌ها را بشناسند، تحلیل کنند که آیا برخی از شاخص‌ها و مؤلفه‌هایی که شاخص‌ها را ایجاد کرده واقعی یا انحرافی است؛ این مصیبت هست.
برخی از رفقای کاندیداها دوربین به دست، دنبال سوتی از من هستند، خواهش بنده این هست که کاندید‌ا را بیاورند، تا در تخصیص شاخص‌ها صحبت کنیم. آیا برخی از کاندیداها از اعداد و ارقام به سمت شاخص‌ها و مؤلفه‌ها یا زیرشاخه‌ها چیزی می‌دانند؟ خواهشمندم حتماً یک مناظره بین من و دوستان در زمینهٔ برنامه‌ریزی، رشد، توسعه و شاخص‌ها و مؤلفه‌هایی تأثیرگذار هستند، بگذارید و بعداً از ما سوتی بگیرند.
نسبت به خیلی از رفتارهای گذشته، روش‌ها و مدل‌های اجرایی و سیاسی نقد داریم و امروز شرایط عوض‌ شده و نیاز به گفتمان نو داریم، نیاز به روش‌ها و مدل‌های نو در راستای نیازهای مردم‌ داریم؛ با انحصار مخالف هستیم، از اینکه برخی از شایستگان در کشور خودشان احساس کنند که خودی نیستند، مخالف هستیم، برای شایستگان احترام قائل هستیم و باید تلاش کنیم که شایستگان در کشور خودشان احساس خودی کنند.
وی با بیان اینکه نخبگان سرمایه‌های این کشور هستند، افزود: اگر حتی یک نخبه همچون احمد روشنی‌ها را از دست دهیم، ضرر کردیم، ما باید زمینه را بیش از گذشته برای فعالیت نخبگان مان فراهم کنیم. کشور اسلامی ما بدون نخبگان دچار ضربه مغزی می‌شود. لذا این شرایط که نخبگان بتوانند با طرح‌ها و ایده‌های نو کشور خودشان را بسازند و همنوعان خود را از این مصیبت نجات دهند، باید حمایت کنیم و بستر را برای شایستگان، کسانی که استعداد، خلاقیت و نوآوری دارند، فراهم کنیم. در کشورهایی که مسیر توسعه را خوب پیمودند، نخبگان نقش شان را خوب ایفا کردند و کشور ما باید بر تکیه بر نخبگان و دانشمندانش این مسیر را با شتاب بیشتری بپیماید.
امیدواریم شرایط فراهم شود و این مدل را بین مردم اجرا کنیم، بعضی از رفتارهای ناپسند و غلط که عزت مردم را از بین می‌رود. در عرف و فرهنگ ما این هست که باید دست افراد نیازمند و فقیر را بگیریم اما امروز آن‌ها را از رأی دادن محروم می‌کنیم و آن‌ها می‌ترسند که بگویند می‌خواهیم به چه کسی رأی دهیم و باید فرهنگ انتخابات را در بین مردم بیش از گذشته تقویت کنیم تا مردم آگاهانه و آزادانه فعالیت کنند. و مطمئن باشید که برخی از فرهنگ‌های غلط و عرف‌های غلط را از بین مردم حذف خواهیم کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
درودددددد
عالی بود سخنانی قوی
مهریانی
Iran, Islamic Republic of
میخواستم بهش رای بدم، امروز دیدمش دیگه رای نمیدم
بهادران
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر دکتر بهرامی به امید خدا پیروز قطعی انتخابات هستن
رضایی دشت روم
Iran, Islamic Republic of
انشالله با اختلاف دکتر بهرامی روانه مجلس خواهند شد یا علی مدد
میرزا
Iran, Islamic Republic of
امسال طایفه . با قدرت از دکتر بهرامی حمایت میکند رقیبان برای دومی دومی تلاش کنند
داشاب
Iran, Islamic Republic of
نمیخواستیم امسال در انتخابات شرکت کنیم، ولی برای تغییر شرایط اسفناک موجود با قدرت از دکتر بهرامی حمایت میکنیم به امید خدا مردم هم با درک و تحقیق به دکتر رای میدهند
کارگر شهرداری
Iran, Islamic Republic of
شهردارینه بیکار کردی رفتی پول حقوق ماها رو خرج تیم شهرداری کردن هنر نیست
صادق کرمی
Iran, Islamic Republic of
مرحبا به این میثاق امید که دکتر بهرامی نماینده ای فعال باشد
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1