کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در بین جمعی از مردم شهرستان‌های بویراحمد:

روشنفکر: ساختار سیاسی نیازمند احزاب واقعی است که برآمده از مردم باشند

22 بهمن 1398 ساعت 0:03

جمعی از اقشار مختلف مردم شهرستان بویراحمد (کی گیوی و گروه‌هایی از طوایف و ایلات مختلف) نشست همفکری با مهدی روشنفکر برگزار کردند.


 جمعی از اقشار مختلف مردم شهرستان بویراحمد (کی گیوی و گروه‌هایی از طوایف و ایلات مختلف) نشست همفکری با مهدی روشنفکر برگزار کردند.
به گزارش کبنا، مهدی روشنفکر در این نشست‌ها، گفت: «تک صدایی زیر پرچم احزاب به شدت آسیب زا خواهد بود، تنوع آراء و افکار گوناگون زیر پرچم اسلام، انقلاب و قانون اساسی نه تنها تهدید نیست بلکه فرصت بزرگ و بی‌بدیل برای ورود آرا و اندیشه‌های نو و متنوع به عرصه تقنین واجرا و تزریق انرژی‌های جدید و پر اثر به بدنه اجرایی کشور خواهد بود.»
 وی عنوان کرد: «بنده با استبداد افراد و حلقه‌های باندی و بعضاً خانوادگی به نام احزاب مخالفم، عده‌ای دم از تکثر افکار و افراد می‌زنند اما عملاً دنبال احیای سیستم ارباب رعیتی حزبی و جریانی هستند و ما مخالف انحصار طلبی، باند بازی، رانت‌خواری به نام این حزب و آن حزب هستیم.»
 روشنفکر ادامه داد: احزاب ناقص الخلقه‌ای که نماینده واقعی مردم نیستند ودر یک ساز و کار دموکراتیک انتخاب نشده‌اند نمی‌توانند افکار توده‌ها را نمایندگی کنند و برای مردم قدم بردارند و زبان مردم باشند، ساختار سیاسی نیازمند احزاب واقعی است که برآمده از مردم باشند و نه محصول زد و باند در گعده‌های خانوادگی.
 وی تصریح کرد: نسل جدید، فضای جدید، ساختارهای جدید قدرت و ورود افکار نو به طیف‌های مختلف سیاسی اجازه احیاء مفاهیم و ساختارهای قفل، بسته، خشن واپسگرایانه احزابی که در شهرستان‌های کوچک مثلاً بویراحمد و دنای ما به یک مهر موجود در کشوی میز دبیر انتصابی تبدیل شده‌اند را نمی‌دهد.
 روشنفکر بیان کرد: جوانان زیر بار پدرخوانده‌های چپ و راست و قدرت طلبی‌های باندی و مافیاهای رانت و انحصار اطرافشان نمی‌روند، عده‌ای با افکار دهه ی چهل و پنجاه به دنبال قدرت هستند یا نجات مردم؟ اگر قدرت را در تشکیلات و احزاب به جوانان خوشفکر و جوان واگذار نکنیم، امواج تند عدالتخواهی و انحصار ستیزی ما و حزب‌هایمان و پدر خوانده‌های چپ و راستمان را در بویراحمد به قول جوانان چپ و راست خواهد کرد.


کد مطلب: 417632

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/417632/2/روشنفکر-ساختار-سیاسی-نیازمند-احزاب-واقعی-برآمده-مردم-باشند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1