کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

خبرهای کهگیلویه و بویراحمد:

افتتاح و کلنگ زنی ۱۳۸ طرح عمرانی و اقتصادی در بویراحمد/ گازرسانی به روستاهای کهگیلویه و بویراحمد تا سال ۱۴۰۰ تکمیل می‌شود/ بهره‌برداری و کلنگ‌زنی ۲۳ طرح عمرانی و اقتصادی در چرام

19 بهمن 1398 ساعت 10:32

در دهه فجر استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای افتتاح و کلنگ‌زنی طرح‌های اقتصادی و عمرانی به شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد.


بهره‌برداری و کلنگ‌زنی ۲۳ طرح عمرانی و اقتصادی در چرام
در ششمین روز از دهه فجر استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه سفرهای استانی به شهرستان چرام برای افتتاح و کلنگ‌زنی تعدادی از طرح‌های اقتصادی و عمرانی سفر کرد.
 در بدو ورود استاندار محترم کهگیلویه و بویراحمد، معاون عمرانی و معاون امور اقتصادی استاندار، جمعی از مسؤولان استانی و محلی و به مناسبت دهه فجر، گلزار شهدای سرفاریاب غبارروبی شد.
 در این آیین حسین کلانتری ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر و مقام شامخ شهدا اظهار کرد: فداکاری شهدا باعث پیروزی انقلاب شد، شهدایی که در هشت سال دفاع مقدس جانشان را در طبق اخلاص گذاشتند تا امنیت ما ناموس و شرف و استقلال ماه برجا بماند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد، عنوان داشت: اگر مدافعین حرم نبودند معلوم نبود امروز در پی درگیری ما با داعش کجا بود آیا مرزهای کرمانشاه و قصرشیرین و سرپل ذهاب بود یا شهرهای میانی در گیلان به ویژه شهید سرافراز پاسدار رشید اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش.
  در ادامه این سفر با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد به نمایندگی از 23 طرح اقتصادی و عمرانی شهرستان چرام تعداد 3 طرح کلنگ‌زنی یا به بهره‌برداری رسید.
 کلانتری در این مراسم اظهار کرد: سرجمع 23 طرح عمرانی و افتتاحی با اعتباری بالغ بر 260 میلیارد ریال در شهرستان چرام داشتیم که از این تعداد 18 طرح عمرانی و 5 طرح اقتصادی است.
 وی با بیان این‌که از مجموع 18 طرح عمرانی 12 طرح افتتاحی و 6 طرح کلنگ‌زنی است و همه طرح‌های اقتصادی افتتاحی هستند، گفت: برای 18 طرح عمرانی 19 میلیارد تومان اعتبار و طرح‌های اقتصادی 7 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.
طرح توریستی بوم‌گردی سرفاریاب، مجتمع تولید،، مرکز اصلاح نژاد دام، تکثیر ملکه، کندو سازی زنبور عسل تمبی و ساختمان مجتمع ادارات شهرستان چرام از مهم‌ترین طرح‌های بود که با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، معاون عمرانی و اقتصادی استاندار و دیگر مسؤولان استانی و شهرستانی به نمایندگی از 23 طرح عمرانی و اقتصادی شهرستان چرام به مناسبت دهه فجر کلنگ‌زنی و به بهربرداری رسید.a

گازرسانی به روستاهای کهگیلویه و بویراحمد تا سال ۱۴۰۰ تکمیل می‌شود
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه با اشاره به اینکه ۷۷ درصد از روستاهای استان گازرسانی شده است گفت: تا سال ۱۴۰۰ همه روستاهای دارای شرایط به شبکه گاز متصل خواهند شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه با اشاره به اینکه ۷۷ درصد از روستاهای استان گازرسانی شده است گفت: تا سال ۱۴۰۰ همه روستاهای دارای شرایط به شبکه گاز متصل خواهند شد.
 به گزارش کبنا، حسین کلانتری در آئین افتتاح طرح گازرسانی به ۱۰ روستای باشت اظهار داشت: هم اکنون مردم ۸۰۵ روستای کهگیلویه و بویراحمد از نعمت گاز بهره مند هستند.
وی تاکید کرد: تاکنون در گچساران ۱۰۰ درصد (جشن سبز در آن برگزار شده است)، باشت ۹۵، بویراحمد ۷۶، دنا ۹۳، کهگیلویه ۷۲، چرام ۸۵، لنده ۶۵ و بهمئی ۳۸ درصد از نعمت گاز بهره مند شده‌اند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره اینکه در زمان پیش از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ یک از روستاهای استان از نعمت گاز بهره مند نبوده‌اند، ابراز داشت: خدمات نظام جمهوری اسلامی به ویژه به مناطق محروم استان بی بدیل است.
کلانتری عنوان کرد: در شرایطی که استاندارد سرمایه گذاری برای اتصال هر خانوار به شبکه گاز ۱۲۰ میلیون ریال است ولی به دلیل شرایط کوهستانی و سختگذر بودن برخی مناطق روستایی کهگیلویه و بویراحمد برای انشعاب گاز هر خانوار ۵۰۰ میلیون ریال هزینه می‌شود.
وی به اهمیت وجود زیرساخت گاز برای رفاه روستائیان و پیشگیری از مهاجرت به شهرها اشاره کرد و افزود: گازرسانی به مناطق روستایی با توجه به پیشگیری از استفاده اهالی روستاها از چوب درختان برای گرم کردن خانه‌های خود گامی برای توسعه اقتصادی و اجتماعی محسوب می‌شود.
 مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آئین گفت: یکهزار و ۱۷۵ روستای این استان قابلیت گازرسانی دارند.
 رحمان خادم تاکید کرد: روستاهای بالای ۲۰ خانواری که هزینه هر انشعاب بیش از ۱۲۰ میلیون ریال نشود واجد شرایط گازرسانی هستند.
وی تصریح کرد: هم اکنون ۱۸۴ هزار مشترک در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارند که ۱۳۴ هزار مشترک شهری و مابقی مربوط به روستاها هستند.

۱۳۸ طرح عمرانی و اقتصادی در بویراحمد افتتاح و کلنگ زنی شد
۱۳۸ طرح عمرانی و اقتصادی در ششمین روز از دهه پرفروغ فجر انقلاب اسلامی با حضور حسین کلانتری استاندار، فرماندار بویراحمد و جمعی از مسئولان اجرایی کهگیلویه وبویراحمد در شهرستان بویراحمد افتتاح و کلنگ زنی شد.
۱۳۸ طرح عمرانی و اقتصادی در ششمین روز از دهه پرفروغ فجر انقلاب اسلامی با حضور حسین کلانتری استاندار، فرماندار بویراحمد و جمعی از مسئولان اجرایی کهگیلویه وبویراحمد در شهرستان بویراحمد افتتاح و کلنگ زنی شد.
استاندار میزان اعتبار هزینه شده برای این تعداد طرح اقتصادی و عمرانی را افزون بر ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد.
 حسین کلانتری تصریح کرد که از این تعداد ۱۲۱ طرح عمرانی و ۱۷ طرح اقتصادی است.
 وی میزان اشتغالزایی این طرح‌ها را افزون بر ۵۲۸ نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد هفت مورد کلنگ زنی و مابقی طرح‌های افتتاحی است.
کلانتری افتتاح مدرسه ۱۲ کلاسه روستای تنگاری با اعتباری افزون بر ۳۰ میلیارد ریال و زیربنای حدود یک هزار و ۲۲۵ متر مربع، بهسازی و آسفالت ۴۶ روستا، افتتاح ساختمان مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد، فاز دوم طرح تولید روغن موتور با اعتباری افزون بر ۸۰ میلیارد ریال و تولید روزانه ۹۶ هزار لیتر را از مهمترین طرح‌های افتتاحی اعم از اقتصادی و عمرانی در دهه فجر امسال در شهرستان بویراحمد کرد.
سالن چندمنظوره ورزشی روستای فیروز آباد با اعتباری افزون بر ۱۳ میلیارد ریال و همچنین طرح کشاورزی تولید قارچ با سرمایه گذاری حدود ۳۶ میلیارد ریال را از دیگر طرح‌های مهم و افتتاحی در این شهرستان ذکر کرد.
 استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیز در آیین بهره برداری از طرح‌های دهه فجر شهرستان بویراحمد گفت: مهم‌ترین شاخص مثبت در اجرای این طرح‌ها مشارکت و سهم قابل توجه بخش خصوصی و بانک‌ها در برخی طرح‌های اقتصادی بوده است.
 حسین کلانتری تصریح کرد: همچنین اجرای طرح‌ها با اولویت مناطق محروم و روستاها و همچنین حضور مؤثر و قابل تحسین بانوان در اجرای طرح‌های اقتصادی که خود نوید بخش آینده‌ای به مراتب بهتر برای حضور موثرتر زنان در عرصه‌های مختلف خواهد بود، از دیگر نکات مثبت و قابل توجه در بهره برداری از پروژه‌های دهه فجر امسال در استان و شهرستان بویراحمد است.
 وی تصریح کرد: البته برخی طرح‌ها با نواقصات و کمبودهایی در حوزه زیرساختی از جمله نداشتن جاده دسترسی مناسب و یا برخی تاسیسات آب و برق مواجه بودند که دستگاه‌های متولی موظفند با محوریت و مدیریت فرماندار ظرف کمتر از یک ماه این مشکلات و درخواست‌های مجریان و سرمایه گذاران را مرتفع کنند.
 استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: دولت تدبیرو امید در این شرایط سخت و پیچیده و برغم همه تحریم‌های ظالمانه و فشارهای اقتصادی اما همواره یکی از راهبردها و سیاست‌های اصلی خود را بر توجه ویژه به روستاها و مناطق محروم و همچنین جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر در سایه ارائه خدمات مطلوب و توسعه متوازن استوار کرده است.
 
 
 
۴۷ طرح عمرانی و اقتصادی باشت کلنگ زنی و افتتاح شد
همزمان با هفتمین روز دهه پرفروغ فجر انقلاب اسلامی ۴۷ طرح عمرانی و اقتصادی در شهرستان باشت با حضور مسئولان استانی و شهرستانی بهره برداری یا کلنگ زنی شد.
۱۶ زمین چمن مصنوعی باشت در دولت تدبیر و امید احداث شد
۱۶ زمین چمن مصنوعی باشت در دولت تدبیر و امید احداث شد
 فرماندار باشت گفت: ۱۶ زمین چمن مصنوعی فوتبال در این شهرستان از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون احداث و بهره برداری شده است.
به گزارش کبنا، سید مسعود حسینی روز جمعه در آئین افتتاح ۲ زمین چمن مصنوعی فوتبال در باشت اظهار داشت: این در حالی است که تا پیش از دولت یازدهم حتی یک زمین چمن مصنوعی فوتبال در شهرستان باشت احداث نشده بود.
وی بیان کرد:این طرح ها با ۸۰ میلیارد ریال اعتبار اجرا شده است.
فرماندار باشت ابراز داشت:روستاهای حاج قلندر،خان احمد، برمامیون، منصورآباد، کته،بوستان،شوش علیا،و بیدک در دولت تدبیر و امید صاحب زمین چمن ورزشی شده اند. 
وی اظهار داشت: در این مدت ۱۱ طرح ورزشی در مناطق روستایی و پنج طرح نیز در مناطق شهری باشت احداث شده است.
حسینی گفت: هم اکنون چهار زمین چمن مصنوعی در روستاهای چاه تلخ،چم بلبل،تلچگاه و برغون از توابع این شهرستان در دست ساخت است.
فرماندار باشت تاکید کرد:این طرح ها ۲۰ میلیارد ریال اعتبار ساخته خواهد شد.
وی بیان کرد: برای احداث زیرساخت های ورزشی در بوستان و شهرک تکیه نیز امسال ۶۰ میلیارد ریال اختصاص یافته است.
حسینی گفت: هر یک از این طرح ها در زمینی به مساحت یکهزار و ۴۰۰ متر مربع ساخته خواهد شد.
فرماندار باشت عنوان کرد: امروز نیز ۲ زمین چمن مصنوعی در بوستان و کته در باشت افتتاح شد.
حسینی اظهار داشت: این طرح ها با ۱۰ میلیارد ریال اعتبار اجرا شده اند.
وی افزود: هر یک از این زیرساخت های ورزشی در زمینی به مساحت یکهزار و ۸۰۰ متر مربع اجرا شده است.
 
معابر ۲۴ روستای باشت آسفالت شد
 
معابر ۲۴ روستای باشت آسفالت شد
 همزمان به دهه مبارک فجر در آئینی آسفالت معابر ۲۴ روستای شهرستان باشت با حضور مسئولان استانی و شهرستانی به بهره برداری رسید.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد روز جمعه در آئین افتتاح این طرح ها گفت: چاه تلخ،مله برفی ، پشت کوه، بهره عنا، بیدستان،سراببیز، درک و لار از جمله روستاهایی است که معابر آنها اسفالت شده است.
عزیز فیلی اظهار داشت:در این طرح ها عملیات آسفالت در گستره ۱۴۸ هزار و ۳۲۰ متر مربع از معابر روستاهای باشت انجام گرفت.
وی بیان کرد: ۱۳۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالاعتبار  از محل قیر رایگان برای اسفالت معابر این روستاها هزینه شده است.
وی با اشاره به اهمیت سیمای زیبای روستاها در جذب سرمایه گذاران ابراز داشت: انجام آسفالت معابر روستایی افزون بر رفاه حال مردم زیرساختی برای توسعه اقتصادی این مناطق است.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: امروز همچنین طرح پارک تفریحی برکه در روستای سرابیز از توابع شهرستان باشت بهره برداری شد.
فیلی گفت: این پارک در زمینی به مساحت ۲ هزار متر مربع با پنج میلیارد ریال اعتبار اجرا شده است.
وی اظهار داشت: ۷۵ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه زیرساخت های روستای سرابیز در دولت تدبیر و امید هزینه شده است.
فیلی اضافه کرد: ساخت سه میدان،زیرسازی و آسفالت معابر روستایی،احداث سالن ورزشی چند منظوره، ساختمان دهیاری،توسعه فضای سبز،ساخت فلکه ورودی روستا،نصب سایبان چهار ایستگاه اتوبوس،اصلاح شبکه های برق و آب و ساخت چهار پل بتنی از زیرساخت های ایجاد شده سال های اخیر در این روستای ۸۰۰ نفری است.
۴۷ طرح عمرانی و اقتصادی باشت کلنگ زنی و افتتاح شد
 
 ۴۷ طرح عمرانی و اقتصادی باشت کلنگ زنی و افتتاح شد
 
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد در آئین بهره برداری و کلنگ زنی طرح های عمرانی و اقتصادی دهه فجر در باشت گفت:این طرح‌ها با اعتباری افزون بر ۵۳۸ میلیارد و ۳۷۰ میلیون ریال افتتاح یا عملیات اجرایی آنان شروع شده است.
حسین کلانتری اظهار داشت: طرح‌های قابل بهره‌برداری این شهرستان در بخش‌های مختلف زیرساختی چون آب، کشاورزی و صنعت و عمران شهری  پیش بینی شده است.
وی تصریح کرد: از این تعداد ۲۶ طرح با سرمایه گذاری بیش از ۳۱۱ میلیارد و ۶۱۶ میلیون ریال به بهره برداری رسیده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تعداد پروژه های کلنگ زنی باشت در دهه فجر انقلاب اسلامی را ۲۰ مورد اعلام کرد و افزود: ۲۲۶ میلیارد و ۵۵۴ میلیون ریال اعتبار نیز برای طرح‌های جدید تخصیص یافته است.
کلانتری بیان کرد: گازرسانی به ۱۱ روستا با جمعیتی بیش از ۲۹۱ خانوار و اعتبار بیش از ۳۶ میلیارد ریال از مهمترین طرح های افتتاحی دهه فجر امسال این شهرستان است.
وی افزود: این روستاها شامل نارگ موسی، بوسنگان، دم تنگ میان تنگان، پنبه زار، سادات امامزاده شاه زینعلی، چشمه دره، چهل متری، نازمکون، کزنگان علیا و سفلی است که ۴۷ کیلومتر شبکه گذاری برای این روستاها انجام شده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد اجرای سیستم آبیاری ۳۵۰ هکتار از زمین های کشاورزی پشت کوه باشت با اعتباری بیش از ۵۰ میلیارد ریال و بازگشایی خیابان سردار درخشان باشت با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال را از دیگر طرح های افتتاحی این شهرستان اعلام کرد.
وی ساخت پارک محله ای، بانوان، کمربندی باشت، بوم گردی را از طرح های کلنگ زنی باشت عنوان کرد و گفت:  فاز دوم طرح اقتصادی واحد تولیدی سبد سازی با اعتباری بیش از پنج میلیاردو ۵۰۰ میلیون ریال نیز از طرح های اقتصادی دهه فجر امسال در این شهرستان است.
 
۲۳ طرح عمرانی و اقتصادی در شهرستان چرام افتتاح و کلنگ زنی شد
 
۲۳  طرح عمرانی و اقتصادی در شهرستان چرام افتتاح و کلنگ زنی شد

۲۳ طرح عمرانی و اقتصادی در شششمین روز از دهه پر فروغ فجر انقلاب اسلامی با حضور کلانتری استاندار کهگیلویه وبویراحمد و جمعی از مسئولان و مقامات اجرایی استانی و شهرستانی در شهرستان چرام افتتاح و کلنگ زنی شد.
حسین کلانتری میزان اعتبار هزینه شده  یا پیش بینی شده برای این تعداد طرح اقتصادی و عمرانی در شهرستان چرام در دهه فجر امسال را افزون بر ۲۶۰ میلیارد ریال عنوان کرد.
وی با بیان اینکه از این تعداد ۱۸ طرح عمرانی و پنج طرح اقتصادی است، گفت: از مجموع طرح های عمرانی ۱۲ طرح افتتاح و ۶ مورد نیز کلنگ زنی شد.
کلانتری یاداور شد: برای ۱۸ طرح عمرانی ۱۹۰ میلیارد ریال و برای طرح های اقتصادی نیز ۷۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه و یا پیش بینی شده است.
وی طرح توریستی بوم‌گردی سرفاریاب، مجتمع تولید مرکز اصلاح نژاد دام چرام، تکثیر ملکه ،کندو سازی زنبورعسل روستای تمبی و ساختمان مجتمع ادارات شهرستان چرام را از مهمترین طرح های افتتاحی و کلنگ زنی اعم از عمرانی و اقتصادی در دهه فجر امسال در این شهرستان عنوان کرد.
کلانتری در بدو ورود به چرام بهمراه جمعی از مسئولان اجرایی استانی و شهرستانی با حضور در گلزار شهدای چرام با غبار روبی و نثار گل و قرائت فاتحه از مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.
در این آیین کلانتری ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر و مقام شامخ شهدا اظهار کرد: فداکاری و جانفشنی شهدا در طول هشت سال دفاع مقدس باعث تداوم ، عزت و سرافرازی ملت بزرگ ایران و انقلاب اسلامی شده است.
 بازدید استاندار کهگیلویه وبویراحمد از کارخانه هیدارته چرام
استاندار کهگیلویه وبویراحمد همچنین در حاشیه افتتاح طرح های عمرانی و اقتصادی دهه فجر امسال در چرام از کارخانه تولیدی و صنعتی هیدراته این شهرستان بازدید و خواستار تسریع و شتاب بخشی در اجرای این طرح مهم اقتصادی شد.
وی میزان پیشرفت فیزیکی این طرح را حدود ۴۵ درصد عنوان کرد و گفت: این کارخانه در زمینی به مساحت چهار هکتار و در راستای مکمل کارخانه بزرگ فسفات چرام در حال اجراست.
وی تصریح کرد که با افتتاح این طرح برای بیش از ۱۲۰ نفر از جوانان جویای کار این منطقه فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.
 
 
 


کد مطلب: 417502

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/417502/2/افتتاح-کلنگ-زنی-۱۳۸-طرح-عمرانی-اقتصادی-بویراحمد-گازرسانی-روستاهای-کهگیلویه-سال-۱۴۰۰-تکمیل-می-شود-بهره-برداری-کلنگ-زنی-۲۳-چرام

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1