کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با حضور مسئولان کشوری، استانی و اقشار مختلف مردم برگزار شد

یادواره ۹۷۶ شهید عشایری کهگیلویه و بویراحمد

15 بهمن 1398 ساعت 16:58

یادواره ۹۷۶ شهید عشایری کهگیلویه و بویراحمد با حضور سردار سلیمانی رئیس بسیج مستضعفان و استقبال باشکوه مردم برگزار شد.


یادواره ۹۷۶ شهید عشایری کهگیلویه و بویراحمد با حضور مردم و رئیس بسیج مستضعفان، مسوولان استانی و شهرستانی در مصلای یاسوج برگزار شد.
به گزارش کبنا، سردار غلامرضا سلیمانی امروز ( سه شنبه 15 بهمن ماه 98) در یادواره ۹۷۶ شهید عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد و گرامیداشت شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: دهه فجر که یادآور دلاوری‌ها و جانفشانی‌های ملت ایران به رهبری امام راحل است را تبریک می‌گویم.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: علیرغم اینکه دشمنان ملت و جهان اسلام بخاطر خود این پیروز را محتمل نمی‌دانستند اما به رهبری امام و تکیه به غیرت دینی ملت ایران توانستیم یکی از موانع پیش روی ظهور حضرت حجت را برداریم و ملت ایران قدم بزرگ برای ظهور برداشت و نظام علوی و عاشورایی جمهوری اسلامی ایران در این سرزمین مستقر و ملت ایران نام و آوازه‌ای پیدا کرد و عزیز همه ملت‌ها شد.
وی بیان کرد: ما قبل از انقلاب تحت سیطره نظام سلطه بودیم و در بین کشورهای اسلامی منطقه به واسطه اینکه دولت شاهنشاهی متحد راهبردی رژیم صهیونیستی بود و تمام همت خود را برای حفظ و پاسداری منافع آمریکا و کیان اسرائیل مصروف می‌داشت ما عزیز شمرده نمی‌شدیم.
وی بیان کرد: یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی این بود که عزت و عظمت و عزیز بودن و آزادگی ملت ایران را بازیابی کرد و ما افتخار داریم که یکی از ملت‌های آزاده دنیا هستیم.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: اما با رهبری امام توانستیم این انرژی نهفته را نه با نبرد مسلحانه بلکه با تکیه بر ایمان و معنویت در مقابل قویترین حکومت وقت منطقه به لحاظ نظامی، امنیتی، سیاسی و اقتصادی به پیروزی برساند. حکومت پهلوی ۴ ماه قبل از فرار شاه دستگاه‌های اطلاعاتی ۱۶ سازمان اطلاعاتی امریکا آمدند وضعیت رژیم پهلوی را بررسی کردند و گزارش دادند که هیچ تهدیدی متوجه حکومت پهلوی نیست در  حالی که راهپیمایی‌ها و به میدان آمدن مردم ایران اوج گرفته بود اما آمریکایی چنان مست قدرت و مغرور از توانایی‌های خویش بودند که احتمال نمی‌دادند امام راحل با دست خالی و تکیه بر ایمان و غیرت دینی مردم این انقلاب را به پیروزی برساند.
وی با بیان اینکه امام در انقلاب سال ۵۷ هیچگاه اسلحه به کار نبردند و با دست خالی مفهوم قدرت در جهان را تغییر دادند، عنوان کرد: یکی از دستاوردهای دیگر انقلاب اسلامی در کنار عزیز شدن و عظمت ملت ایران و آزادگی تغییر مفهوم قدرت توسط حضرت امام بود.

رئیس بسیج مستضعفین گفت: می‌بینید که امروز آمریکایی‌ها در مقابل قدرت انقلاب اسلامی زانو می زنند و به عجز و ناتوانی رسیده‌اند این ناشی از تغییر مفهوم قدرت است و این نیست که امریکایی قدرت ندارند آمریکایی‌ها بیش از ۵۰ درصد قدرت نظامی دنیا را در اختیار دارند و بقیه قدرت‌های نظامی مثل ناتو و کشورهای اروپایی در کنار آمریکا و عوامل دست نشانده استکبار هستند اما این قدرت بزرگ نظامی در مقابل جمهوری اسلامی ناکارآمد است که این مسئله بسیار مهمی است.
وی بیان کرد: بعد از شهادت این سردار بزرگ دوران جدیدی شروع شده دوران سردار سلیمانی تا نابودی کامل نظام سلطه تداوم پیدا خواهد کرد و خون این شهید بزرگوار و منتقمین خون او دامان نظام سلطه را رها نخواهد کرد.
سردار سلیمانی با اشاره به جانفشانی رزمندگان استان کهگیلویه و بویراحمد در قالب تیپ‌های مختلف گفت: این استان ظرفیت سه لشکر را داشت که این نشان و حاکی از فداکاری‌ها این مردم و ملت است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی در مقابل فداکاری‌های مردم خدمات خوبی ارائه کرده است، گفت: در بعد فرهنگی و زیرساخت‌ها و پیشرفت‌های علمی و سیاسی امنیتی و دفاعی نظام خدمات خوبی ارائه کرده و وضع کنونی استان‌های کشور با گذشته قابل قیاس نیست.
وی بیان کرد: تمدن سازی توسط یک ملت یک افتخار است و مقام معظم رهبری ما را در موقعیت تمدن‌سازی قرار دادند.
سردار سلیمانی با بیان اینکه تمدن‌سازی افتخار بزرگی است گفت: با تشکیل تمدن اسلامی می‌توانیم بگویم راه شهدا را ادامه داده‌ایم، راه شهدا یک راه نورانی و به رهروانی در کنار هم که امامشان ولی ‌فقیه باشد نیاز دارد چرا که همه موفقیت‌های جمهوری اسلامی در سایه ولایت فقیه به دست آمده است.
وی عنوان کرد: عدم‌ موفقیت‌های ما آن جاهایی بوده که از تدابیر ولی‌فقیه فاصله گرفتیم و به فرامین رهبری و وصایای امام غفلت و بی‌توجهی شده است اگر بین غنی و فقیر فاصله ایجاد شده به دلیل همین غفلت‌ها بوده است.

کارنامه درخشان مردم کهگیلویه و بویراحمد در طول انقلاب اسلامی
سردار حمید خرمدل در یادواره ۹۷۶ شهید عشایر کهگیلویه و بویراحمد و گرامیداشت سپهبد شهید سردار حاج قاسم سلیمانی خطاب به رئیس بسیج مستضعفین گفت: مردم این استان در طول تاریخ همواره در کنار انقلاب و نظام بودند و رشادت‌های آنان در طول تاریخ و حضور باشکوه و یکپارچه در راهپیمایی‌ها و انتخابات گواه این موضوع است.
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تنها استانی هستیم که رژیم طاغوت از سر حسادت و کینه و بغض مردم را بمباران کرد که هیچ جای دنیا چنین چیزی وجود ندارد.
وی عنوان کرد: مردم این استان هم در طول دوران دفاع مقدس، هم در امنیت و دفاع از کشور و هم شهید مدافع حرم تقدیم انقلاب و نظام کرده و هم‌اکنون هم رزمندگان ما در تیپ ۴۸ فتح در حال مرزداری و دفاع از مرزها هستند که این نشان از علاقه مردم کهگیلویه و بویراحمد به انقلاب و نظام است.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: کهگیلویه و بویراحمد نسبت به جمعیت بیشترین حضور در جبهه را داشته، آمار شهدای استان قریب به دو هزار شهید است که یک هزار شهید مربوط به حوزه عشایری است.
مقام ارشد نظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طبق برآوردی که صورت گرفت از هر ۴ مردی که در آن دوران می‌توانست در جنگ حضور داشته باشد یک نفر حضور پیدا کرده است، بیش از  ۳۶ هزار نفر در جنگ شرکت کردند ۱۰ هزار و ۳۰۰ جانباز تقدیم کردیم و کوچکترین شهید استان ۱۵ سال بوده است.
سردار خرمدل خاطرنشان کرد:  روستاهای این استان کوچک و دور افتاده‌اند اما همین روستاهای کوچک و دورافتاده بیشترین شهید را تقدیم کرده‌اند.
وی در بخش پایانی سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: شهید سلیمانی افتخار انسانیست و بشریت است. امروز آمده‌ایم تا با همه این شهدا عهد و پیمان ببندیم تا روزی که پرچم لا اله الا الله را در همه جای عالم به اهتزار درآید.



کد مطلب: 417326

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/417326/2/یادواره-۹۷۶-شهید-عشایری-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1