کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در بازدید از حاشیه رودخانه بشار - بلوار رجا:

انتقاد مدیر کل بحران استان از ساخت و ساز در بستر رودخانه

17 آذر 1398 ساعت 17:30

مدیر کل بحران استان با اشاره به در بحران بودن منازلی که در حریم رودخانه خیابان ساحلی بلوار رجا هستند گفت: عدم رعایت بستر و حریم رودخانه در ساخت و ساز ها و عدم توجه به حریم و بستر رودخانه در دادن مجوز های ساخت و ساز و همچنین عدم رعایت اصول فنی شهرسازی، طرح تفصیلی و ... طی سالهای گذشته باعث این بحران شده است.


امروز یکشنبه ۱۷ آذرماه ۱۳۹۸، مدیر کل مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد از حاشیه رودخانه بشار - بلوار رجا مرکز استان  بهمراه جناب مهندس داودی مهر مدیرعامل شرکت آب منطقه ای و معاونین ، حراست و همکاران محترم شان بازدید داشتند و موضوع خیابان ساحلی بلوار رجا یاسوج و خیابانهای که در بستر رودخانه ساخته و منازلی که در حریم رودخانه هر لحظه ممکن است فرو بریزند بررسی و از نزدیک پروژه ایمن سازی شرکت آب منطقه ای را بررسی نمودند.
محمدی تبار گفت : عدم رعایت بستر و حریم رودخانه در ساخت و ساز ها و عدم توجه به حریم و بستر رودخانه در دادن مجوز های ساخت و ساز و همچنین عدم رعایت اصول فنی شهرسازی، طرح تفصیلی و ... طی سالهای گذشته باعث این بحران شده است.
مدیرکل مدیریت بحران گفت : حتی نوع لایه های خاک این تراشه خاکی که در حال ریزش است دقیقا مملو است از پسماند ها و نخاله های ساختمانی و این نشان میدهد که حتی خیابان جلوی این منازل دقیقا در بستر طبیعی رودخانه ساخته شده است.
مدیر کل بحران استان ادامه داد : امروز بسیاری از منازل مسکونی مردم در  معرض خطر و بحران اند - اینکه چه کسانی مجوز داده اند؟ چه کسانی زمین فروخته اند؟ چه کسانی پروانه ساخت داده اند؟ و چه کسانی قانون را رعایت نکرده اند؟ یک روی سکه و روی دیگر آن شهروندانی است که الان در معرض خطر قرار دارند و باید با تدبیر مسئولان ارشد استانی و بخصوص شهرداری  و همکاری و همراهی خودشان این مشکل را حل کرد.
محمدی تبار در پایان ضمن تشکر از اقدامات جهادی شرکت آب منطقه ای استان در جهت ایمن سازی گفت: قاعدتا باید با نظر شورای تامین شهرستان بویراحمد ،شهرداری یاسوج ،شرکت آب منطقه ای ، راه و شهرسازی و البته همکاری و تعامل شهروندان و ساکنان این نقطه - که در بهترین چشم انداز طبیعی و ساحلی زندگی می کنند - یک تصمیم و اقدام عاجل اتخاذ گردد.


کد مطلب: 415383

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/415383/2/انتقاد-مدیر-کل-بحران-استان-ساخت-ساز-بستر-رودخانه

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1