تاریخ انتشار
شنبه ۲ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۶
کد مطلب : ۴۱۴۸۷۹
مراسم معارفه رئیس جدید سازمان برنامه و بودجه استان فارس برگزار شد

حسن نوروزی رسماً رئیس سازمان مدیریت برنامه و بودجه فارس شد / برنامه‌های رفع تکلیفی و قفسه‌ای استان فارس را توسعه نمی‌دهد

۷
۰
کبنا ؛حسن نوروزی رئیس جدید سازمان برنامه و بودجه استان فارس در جلسه معارفه خود که با حضور رحیمی استاندار فارس برگزار شد، با تشکر و قدردانی از حضور مسئولان و مدیران حاضر در جلسه به سخنرانی پرداخت و گفت: استان فارس با قابلیت‌های فراوان در بخش‌های مختلف، قابلیت پیشتازی در اقتصاد دانش بنیان دارد، استانی که از موقعیت جغرافیایی کم نظیر در ترانزیت برخوردار است، همسایگی بنادر جنوبی، دسترسی به آبهای آزاد خلیچ فارس، دسترسی به بازار کشورهای حاشیه جنوب خلیج فارس، بیانگر موقعیت ویژگی‌های مناسب این استان است که در توسعه استان فارس حائز اهمیت فراوانی است.
نوروزی در ادامه ضمن بیان ظرفیت‌های بالای استان فارس در زراعت و باغداری، تولید و توزیع گاز طبیعی، گردشگری، بویژه گردشگری فرهنگی که 40 درصد مقاصد گردشگری فرهنگی کشور را به خود اختصاص داده است گفت: آمار و ارقام جای تأمل دارد، استانی که 6.4 دهم جمعیت کشور و 7.5 درصد مساحت کشور را به خود اختصاص داده است به لحاظ تولید ملی سرانه هر شهروند استان فارس، سالانه 12 میلیون تومان است.
نوروزی افزود: اما این میانگین در کشور 16 میلیون تومان در سال است. به یک معنا در مقایسه با کشور از استان فارس انتظار بیشتری می‌رود، نه اینکه درآمد سرانه فارس از کشور کمتر باشد. یا اینکه سهم استان در صادرات غیرنفتی بنابر آمار موجود 3.2 دهم درصد است، طبیعتاً انتظار بیشتری می‌رود.
نوروزی ابراز کرد: سهم سپرده‌های بانکی استان فارس 4.4 دهم درصد از سهم کشوری است که میانگینش از وسعت جغرافیایی و جمعیتش کمتر است. سهم استان فارس از درامد ملی 2.5 درصد در کشور است. علی‌رغم همه تلاش‌های صورت گرفته و با مدیریت ارزشمند در سالهای اخیر، کار ما در استان فارس کار سختی خواهد بود. برای آنکه بتوانیم جایگاه خود را در رتبه بندی استان‌های توسعه یافته کشور بهبود بدهیم.
مدیر جدید سازمان برنامه و بودجه استان فارس تصریح کرد: سازمان برنامه ریزی مأموریت‌های مختلفی دارد، مطابق با شرح وظایف محوله، اول آنکه باید راهبری یا پایش توسعه استان را در نظر داشته باشیم. این کار سختی است چون توسعه فرایندی چند بعدی است و بازیگران متعدد و متنوعی دارد، مردم، دولت، دستگاه‌های حاکمیتی، دستگاه‌های دولتی همگی در فرایند توسعه اثرگذار هستند.
وی تشریح کرد: اینکه فقط دولت را متولی توسعه بدانیم کمی بی انصافی است. بدون همراهی مردم قطعاً نمی‌توانیم اهدافمان را داشته باشیم. راهبری فرایند توسعه یکی از رسالت‌های سازمان توسعه و برنامه ریزی است و من در همین جمع از مدیران کل تقاضا دارم که با تلاش مضاعف و در شرایط حال حاضر که با محدودیت منابع مواجه هستیم، انتظار هست همکاری و برنامه ریزی صورت داده شود.
نوروزی خاطرنشان کرد: از طرفی باید به صاحبنظران و کارشناسان توسعه نگاه ویژه‌ای داشته باشیم، باید از طریق پژوهش، و استفاده از نظر صاحب نظران مسائل استان را شناسایی و راه حل اتخاذ کنیم. برنامه محوری حتماً در رأس کار ما قرار خواهد گرفت. اینکه سند آمایش بنویسیم، برنامه ششم و یا برنامه عملیاتی بنویسیم ولی سند را در قفسه بگذاریم و عملاً استفاده نکنیم و بودجه ریزی بر مبنای برنامه نباشد؛ برنامه نویسی صرفاً برای رفع تکلیف باشد هرگز استان را به توسعه نخواهد رساند.
وی در اشاره به برنامه کاری خود در منصب جدید افزود: حتماً سعی خواهیم کرد برنامه محوری را تمام قد در استان حمایت کنیم، اگر لازم باشد بازنگری در برنامه‌های تدوین شده انجام شود، چون برنامه ریزی غلتان امروز در دنیای پر تغییبر و تحول امروز پذیرفته شده است، لذا دومین موضوع مهم برنامه محوری است.
نوروزی بیان کرد: سوم نوسازی دستگاه‌های اجرایی باید صورت بگیرد، اگر از دولت الکترونیک و یا ترویج اخلاق اداری و صیانت از حقوق شهروندی سخن می گوییم قطعاً باید اصلاح نظام اداری، در برنامه جامع اصلاح نظام اداری را در شورای راهبری توسعه مدیریت استان دنبال کنیم. از بخش خصوصی، از پیمانکاران و تولیدکنندگان بخش خصوصی و تبصره 18 و 19 باید حمایت کنیم.
نوروزی گفت: وظایفی به تعبیری آنی هستند و  باید دنبال کنیم، در فصل تدوین لایحه بودجه 99 هستیم، در بودجه کل کشور تغییراتی از دستگاه محوری و ردیف محوری به برنامه محوری صورت داده شده است، این تغییرات مستلزم این است که ما با همکاری مدیران کل و با رهنمودهای استاندار در شورای برنامه ریزی و توسعه خود را با این مدل جدید بودجه ریزی تطبیق دهیم تا سهم استان فارس سهم قابل قبولی از بودجه باشد. دوم به پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در فرایند اجرای کار سرعت بیشتری دهیم. از دیگر ظرفیت‌های قانون بودجه مثل فروش و یا مولدسازی دارایی‌های منقول و غیرمنقول در برنامه داریم که اجرا کنیم، اینکه تا چه حد در این زمینه موفق باشیم به همکاری مدیران محترم برمی گردد. انشالله بتوانیم بخشی از مشکلات مردم را مرتفع کنیم.
نوروزی در انتها با تشکر و قدردانی از تلاش‌های ساسان تاجگردون مدیر پیشین برنامه و بودجه استان فارس گفت: برای ایشان آرزوی توفیق دارم و قطعاً از همه تجربه ایشان کمک خواهم گرفت.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
.. ردیف اول چی میخواد ؟ همینا زدن اقتدار نابود کردن و پشت فولادی خالی کردن و نه اجازه دادن ترکها برای شورای شهر ائتلاف کنن
نزدیک انتخابات که میشه سر و کله اینا پیدا میشه
تو این ۴سال کجا بودن ؟ سهم جوانان ترک در استخدام چی شد؟
..
Iran, Islamic Republic of
آقای نوروزی از برنامه و بودجه استان ک ب رفت به استان فارس
و جایگزین ساسان تاجگردون شد /
ساسان تاجگردون قرار است به وزارت گردشگری برود/
حالا چه کسی قراره جایگزین نوروزی در استان ک ب بشه ??? و چرا همچین جابجایی قبل انتخابات صورت گرفته??? جای سوال دارد
mk
Iran, Islamic Republic of
با سلام
با اینکه تخصصی در در این حوضه ندارم و بدون شناخت از جناب نوروزی و حضار که کاملا از نگاهاشون و طرز نشستنشون مشخصه چی توو ذهنشونه ولی با توجه به سمت و سوی صحبتهای آقای نوروزی و آمار جالب و دقیق و اینکه مشخص میکنه دغدغه ایشون چیه پرواضح است که کمتر کسی همچین فاکتورهایی باهم دارند شهامت و آگاهی و تسلط و پاکدستی و هوش و... و اینکه باید دید خروجی و عملکرد ایشون که مطمئنم که اگر باشه خیلی زود مشخص میشه فاصلشون و انتخاب عالی برای استان فارس اینو برای کسای میگم که الان خیلی ناراحتن و این جایگاه رو بعد از جناب تاجگردون مال خودشون میدونستن فقط به واسطه لابی ها و مدت زمانی که اونجا هستن ولی خدا میدونه که این افراد که دورشونو میخوان درگیر مدیریت اداره خودشون باشن نه پیشبرد عملکرد سازمان و به تبعیت استان و کشور و مردم چرا واقعا اینقدر تنگ نظریم و چقدر بد که هم استانی های ما هم ناراحت هستن بیان و بگن چرا ناراحتن که میگن ی شیرازی باید مسئول میشد ببخشید بی ادبیه و چقدر ی انسان مییتونه بشه آیا اگر ی بی خاصیت ولی هم حزبی و آشنا بود هم همینونه میگفتید؟!
اون دکتری که گفت چکاری کردن توو مدت مدیریتشون توو یاسوج و استان کهگیلویه و بویراحمد لطفا کن بگو حوضه کاری و وظایف و عملکرد آقای نوروزی رو توضیح بدید تا جوابتو بگم با اینکه گفتم تخصصی ندارم و بخدا بجز یکبار اصلا ندیدم و نمیشناسم از نزدیک ایشونو.
چقدر دنیایی لجنی شده وقتی وجدان و شهامت و راستگویی نیست اشکال نداره که نیست ولی بابا دنبال منافع خودتون توانایی خودتون باشید نه مثل چی بگم واقعا سخته که فقط بلد هستید فقط تخریب کنید نه اینکه موثره حالا بخوام از نگرانی جلوتونو بگیرم نه فقط آدم باشیم تا باهم.و حمایت از هم حداقل استان محروم و مردم محروم و مظلوممونو حمایت کنیم نه حزب و دسته و آشنا که نفعش رو هم نمیدونید گیر کی میاد شما برای چی و کی دنیا و آخرتتونو میسوزونید
آخ وبختم
Iran, Islamic Republic of
حوزه عزیزم نه حوضه.اون حوض مال استخر باباجان مجید دلبندم
mk
Iran, Islamic Republic of
ممنون‌ آقا معلم من از اول گفتم تخصص و سوادی ندارم ولی در کل ممنون تو که نکته سنجی و فقط غلط ای رو دیدی و اینقدر خوشمزه هستی . و امثال شما تکلیفتون معلومه و وای بحال روزی که شما مسئولیت در هر حوضه ای داشته باشید و منتظر اون روز بمونید فقط چندتا از میراث هم حزبیهات بگو هم بدونیم هم حفظ کنیم مثل حوزه بزار یادت بیارم یکیش نظر آقای جعفری در مورد آقای صلاحیت آقای مرادی برای فرمانداری این بود.
شما نه برای خودتون کاری میکنید نه برای دیگری آقا معلم کاش یکم گفتن واقعیتو داشتید حقیقت پیش کش‌ حتی به خودتون
kB
Iran, Islamic Republic of
بابا متخصص این همه رو فقط از روی عکس و نشستن فهمیدی تو دیگه کی هستی
انصاف
Iran, Islamic Republic of
خیلی مغرضانه خبر زدی داداش. اگر یک‌جو اصاف داشتی یه اشاره ای هم به صحبت های دکتر تاج گردون میکردی و یا عکسی از ایشون و مردمی که برای بدرقه ایشون در تااار حافظ بود میگذاشتی بهرصورت نشون دادی ادم با انصافی در خبر نیستی
پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1