تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۴۲
کد مطلب : ۴۱۴۰۱۳
امروز انجام گرفت

بازدید استاندار کهگیلویه و بویراحمد از پروژه‌های گچساران / آخرین خبرها از پتروشیمی گچساران

۰
کبنا ؛حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی از پروژه‌های شهرستان گچساران بازدید کرد.
به گزارش کبنا، حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد با همراهی صمیمی دوست معاون امور اقتصادی استانداری، فیلی معاون عمرانی و جمعی از مسئولان شهرستانی و استانی از پروژه‌های شهرستان گچساران بازدید کرد.
حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: 25 هکتار مجتمع گلخانه ماهور باشت از توابع این شهرستان  در حال احداث است.
 وی با بیان اینکه عملیات اجرایی ایجاد زیرساخت‌های آب و برق مجتمع گلخانه ای ماهور باشت در سال ۹۶ آغاز  شده است، گفت: در حال حاضر این مجتمع ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
 کلانتری عنوان کرد: با به بهره‌برداری  رسیدن این مجتمع زمینه اشتغال 160 نفر به صورت مستقیم فراهم خواهد شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: تاکنون بیش از 3 میلیارد تومان در زمینه‌های زیر ساخت های این طرح اقتصادی هزینه شده است.
بالاترین مقام اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه به متقاضیان کشت گیاهان گلخانه ای تسهیلات ارزان قیمت بانکی برای تامین تجهیزات پرداخت می‌شود، گفت:  اولویت واگذاری زمین به متقاضیان در شهرک های گلخانه ای گچساران دانش آموخته‌های رشته‌های کشاورزی  خواهد بود.
وی به طرح اقتصادی دیگر اشاره و عنوان کرد: کارخانه روغن نبایی گچساران با اعتبار بیش از ۹۳ میلیارد تومان  در سال ۹۶ در گچساران به منظور ایجاد رونق بخش کشاورزی و حمایت از کشاورزان بهره‌برداری رسید.
کلانتری  با بیان اینکه این کارخانه ظرفیت تولید سالانه 120 هزار تن روغن را دارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر این کارخانه  سالانه 45 درصد از ظرفیت خود را  تولید و روانه بازار مصرف می‌کد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: هم‌اکنون  ۹۳ نفر درکارخانه روغن نباتی گچساران مشغول به فعالیت هستند.

بهره‌برداری فاز اول کارخانه گیاهان دارویی گچساران تا پایان سال
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: فاز اول کارخانه گیاهان دارویی گچساران تا پایان سالجاری به بهره‌برداری خواهد رسید.
حسین کلانتری در حاشیه بازدید از کارخانه گیاهان دارویی گچساران با اشاره به نخستین کارخانه فرآوری گیاهان دارویی در کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان گچساران اظهار کرد:  فاز اول کارخانه گیاهان دارویی در قالب تولید دمنوش و اسانس تا پایان سال افتتاح خواهد شد.
کلانتری با بیان اینکه کارخانه گیاهان دارویی گچساران با ظرفیت سالیانه ۱۶۰ تن  در دست احداث است، ابراز کرد: 32 میلیارد تومان از محل اعتبارات بنیاد برکت و7میلیارد تومان  تسهیلات از محل طرح توسعه اشتغال روستایی و عشایری به این پروژه اختصاص داده شده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد  عنوان کرد: پروژه کشت گیاهان دارویی در منطقه سربیشه به منظور ترویج الگوی کشت در مهرماه سال 96 به تصویب ستاد فرمان امام (رة) در زمین مناسب برای اجرای این کارخانه در فروردین ماه سال گذشته در  دستور کار شرکت هربی فارمد قرار گرفت.
وی با بیان اینکه این پروژه  به شرکت فرآوری گیاهان دارویی هربی فارمد واگذار شده است، گفت: کارخانه‌ای در منطقه سربیشه گچساران در جهت کشت گیاهان دارویی و فرآوری و همچنین صادرات این دارو در این منطقه در حال احداث است.
کلانتری با اشاره به اینکه کارخانه گیاهان دارویی  در زمینی به مساحت ۶هزار متر مربع با زیر بنای چهارهزارو ۵۰۰متر مربع در دست احداث است، گفت: با بهره برداری از این طرح ۶۰ نفر به صورت مستقیم و ۲ هزار نفر به صورت غیرمستقیم مشغول خواهند شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد:  احداث کارخانه گیاهان دارویی در راستای ایجاد  اشتغال و رونق  این شهرستان بسیار تاثیرگذار است.

جذب 303 میلیون یورو اعتبار ارزی جهت تکمیل پتروشیمی گچساران
غلامرضا تاجگردون نماینده مردم گچساران در حاشیه بازدید از پتروشیمی گچساران گفت: پتروشیمی گچساران یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های این شهرستان است که بهره‌برداری آن نقش مؤثری در پیشرفت و توسعه اقتصادی جنوب کشور دارد.
وی افزود: پتروشیمی گچساران در زمینی به مساحت ۱۵۷ هکتار در حال احداث است و تا پایان سال 1399 به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی با اشاره به اینکه این طرح با 530 میلیون یورو اعتبار ارزی و 1600 میلیارد تومان اعتبار در دست ساخت است، گفت: از این میزان اعتبار تاکنون 303 میلیون یورو و 628 میلیارد تومان جذب شده است.
نماینده مردم گچساران با بیان اینکه  پتروشیمی گچساران در حال حاضر 61درصد پیشرفت فیزیکی دارد، عنوان کرد: با بهره برداری از این طرح، بیش از یک هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این کارخانه مشغول به کار خواهند شد.
وی اذعان کرد: خوراک پتروشیمی گچساران از پالایشگاه بیدبلند بهبهان به میزان یک میلیون و 250 هزار تن در سال و با ساخت خط لوله‌ای به طول 90 کیلومتر تامین می‌شود، تصریح کرد: در صورت تکمیل پتروشیمی گچساران، مواد اولیه از کارخانه پتروشیمی بروجن، دهدشت، ممسنی و کازرون تأمین  می‌شود.
تاجگردون با بیان اینکه  پتروشیمی گچساران سالانه یک هزار و 250 تن خوراک اتان خود را از پالایشگاه بیدبلند بهبهان دریافت خواهد کرد، گفت: با بهره‌برداری از این طرح سالانه یک میلیون تن اتیلن از این کارخانه تولید و روانه بازارهای مصرف داخلی و خارجی خواهد شد.
نماینده مردم گچساران ابراز کرد: پتروشیمی گچساران در آینده تولید کننده سالانه 84 هزار تن سی تری پلاس (+c3) خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه مشکلی در زمینه  تامین خوراک و آب  این طرح صنعتی وجود ندارد، گفت:  پتروشیمی گچساران آب مورد نیاز خود را  از سد کوثر با لوله 24 اینچ در ظرفیت یک هزار و 760 مترمکعب بر ساعت و به طول 27 کیلومتر تامین می‌شود.
تاجگردون خاطرنشان کرد: گاز متان مورد نیاز این طرح ۵۳ هزار و ۹۰۰ مترمکعب بر ساعت از خط سراسری و برق پتروشیمی گچساران از خوزستان و گاز این طرح از شرکت ملی گاز ایران تأمین می‌شود.
وی با بیان اینکه عملیات هیدروتست مخازن تصفیه آب پتروشیمی گچساران آغاز شده که بر اساس آن مخازن ذخیره واحد تصفیه آب این کارخانه در حال آبگیری و آزمایش است، عنوان کرد: در حال حاضر ۲ مخزن ۲۰ هزار مترمکعبی آب خام ، ۲مخزن ۱۴هزار متر مکعبی آب دمین، مخزن ۱۴هزار متر مکعبی آب پرمیت و مخازن مواد شیمیایی همگی ساخته  و آماده آزمایش هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
فقط وعد
Iran, Islamic Republic of
دکتر خواهشا نیروهای جدید رو از خود افراد داخل جدب بفرمایید ...نه کسی که حتی پتروشیمی رو بلد نیست و باید با تاکسی بیاد اولین بار تا پیداش کنه...
نوید
Iran, Islamic Republic of
ای کاش نماینده های مجلس این هفت سال رو مثل یکسال مونده به انتخابات فعالیت و تلاش می کردند.
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1