تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۴
کد مطلب : ۴۱۳۷۴۶
کبنا گزارش می‌دهد

ماجرای تصرف اراضی ملی پل زردک چیست / طرح‌های تفریحی که روزگار منابع طبیعی را سیاه کرده است / تصاویر

۱
کبنا ؛غارت منابع طبیعی در مناطق مختلف کشور به وفور دیده می‌شود که با ورود قاطعانه دستگاه قضا و سایر دستگاه‌های ناظر دست خیلی از سوء استفاده کنندگان از منابع طبیعی قطع شد. اما هنوز در برخی نقاط استان کهگیلویه و بویراحمد آثار دست درازی به عرصه‌های منابع طبیعی به هر طریقی وجود دارد.
فارس در این باره نوشت: «سودجویی و تصرف اراضی ملی در استان کهگیلویه و بویراحمد داستانی تلخ بوده که از دو دهه پیش به صورت رسمی آغاز شده و هر آنکه که پول و پارتی بیشتر و محکم تری داشته به هر طریق چه قانونی و چه غیر قانونی قطعه‌ای پر ارزش از میراث طبیعی استان را به یغما برده و به ثمن بخس به اشغال خود درآورده است.»
اوضاع اسفناک «بگیر و حصار کن» در استان کهگیلویه و بویراحمد تا به جایی کشیده شده که اکنون دیگر کسی به فکر اراضی ملی در دشت‌ها و نقاط هموار نیست بلکه بهترین و خوش آب و هواترین نقطه را دامنه کوه و تپه‌ها می‌دانند و هر کجا که نگاه کنی از نوک قله گرفته تا دامنه کوه به تصرف افراد خاص درآمده است.
جنگل‌های حوالی پل زردک چنان قلع و قمع شده است که هر بیننده‌ای با دیدن آن دلش به درد می‌آید و افسوس می‌خورد. 
غلامحسین حکمیتان مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص می‌گوید: این نقطه جنگلی در سال 78 برای ساخت یک مجتمع تفریحی واگذار شده است و در دوره مدیریت وی من هم نبوده است.
بنا بر این گزارش، حال جای این سئوال است که این چه طرح تفریحی می‌باشد که سال 78 برای آن مجوز واگذاری اراضی صادر می‌شود و بعد از 17 سال هنوز نه طرحی دیده می‌شود و نه چیز دیگری.
امید می‌رود با توجه به اینکه دستگاه قضا برای مبارزه با تخلفات بیش از گذشته مصمم است، به اینگونه مسائل ورود کند و جلوی این تخلفات را بگیرد و حق را به حقدار برساند. و اراضی ملی را از دست افراد خاص در بیاورد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

رجایی
Iran, Islamic Republic of
متاسفیم برای منابع طبیعی استان ...
شمعون
Iran, Islamic Republic of
تو خو زهله نکردیه عکس هم بگری. ضمنا چه جی خوبی
Iran, Islamic Republic of
به نام گردشگری پدر طبیعت رو دراوردن
Iran, Islamic Republic of
آقای استاندار محترم
به جواب این مدیر توجه بفرما
می گوید در دوره مدیریت من نبوده . یعنی چه ؟ آیا این پاسخ مدیر کل باید باشد. چند مورد اینگونه داریم که بیت المال حراج شده و سالها می گذرد ولی کسی جلوی تخلف را نمی گیرد .
جنگلبان
Iran, Islamic Republic of
بنظر میاد،بعضی باپست ومنصب گرفتن دراین اداره که بایستی تلاش مضاعفی، درجهت حفاظت و بهره برداری بهینه از این منابع به نفع عموم داشته باشند دراندیشه و تفکرتصرف قسمتی ازاین منابع اند که درآینده فقط جنبه خصوصی داشته ونوعی تجارت ومعامله گری محسوب شود.وپست راوسیله ای برای پیمودن این مسیر تلقی میکنند
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1