کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در مراسم چهاردهمین دوره تجلیل از تعاونی‌های برتر استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

کلانتری: خدا نیامرزد کسی را که با ایجاد مسائل حاشیه‌ای مانع کار در استان می‌شوند / تصاویر

15 شهريور 1398 ساعت 0:49

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کنونی در کشور، پرداختن به مسائل حاشیه‌ای فرصت کار را از مدیران می‌گیرد و باید مسئولان با فاصله گرفتن از این موضوعات وقت خدمت به مردم را هدر ندهند. خدا نیامرزد کسی که بخواهد با ایجاد مسائل حاشیه‌ی مانع کار و تلاش شوند.


چهاردهمین دوره تجلیل از تعاونی‌های برتر استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور حسین کلانتری استاندار و جمعی از مدیران استان در محل اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برگزار شد.
به گزارش کبنا، (صبح روز پنجشنبه 14 شهریور ماه 98) چهاردهمین دوره تجلیل از تعاونی‌های برتر استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور حسین کلانتری استاندار و جمعی از مسئولانی استانی برگزار شد که در این مراسم از 8 تعاونی برتر استان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت هفته تعاون از بین ۱۳۳ تعاونی تجلیل شدند.
پروانه نیک مرام مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در این آیین اظهار داشت: تعاون به عنوان واقعیتی انکار ناپذیر در طول دو قرن گذشته با رشد چشمگیری مواجه بوده و توانسته در تمامی صحنه‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی نیازهای طبیعی جوامع انسانی را پاسخ دهد.
پروانه نیک مرام بیان کرد: تعاونی‌ها با گرایش‌های مختلف از طریق فعالیتها و برنامه ریزی‌های تجاری خود علاوه بر آنکه کارآفرین و درآمد زا هستند و از بزرگترین بنگاه‌های اقتصادی در امر تولید، توزیع و خدمات شناخته می‌شوند.
وی عنوان کرد: فعالیت تعاونی‌ها تنها در بخش‌های سنتی نیست و در بخش‌های جدیدی همچون انرژی‌های تجدید پذیر، مراقبت از کودکان و سالمندان و نیز اقتصاد دیجیتال از طریق ساختارهای تعاون در حال ظهورند.
نیک مرام تصریح کرد: امسال چهاردهمین دوره تعاونی‌های برتر به عنوان یکی از برنامه‌های اصلی ترویج تعاون با داوری پرونده‌های تعاونی‌های شرکت کننده در این دوره برگزار شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: معرفی توانمندی‌های بخش تعاون، ارج نهادن به زحمات تلاشگران بخش تعاون، ایجاد انگیزه و رقابت سالم میان تعاونگران و دیگر موارد از جمله از اهداف برگزاری این آیین بود.
وی گفت: تحقق رونق تولید و گردش صحیح چرخه تولید نیازمند برنامه، سیاستگذاری های صحیح، بسترسازی و فراهم آوردن امکانات و فاکتورهای لازم برای بازوان اجرایی کشور یعنی فعالان اقتصادی بخش خصوصی است.
نیک مرام عنوان کرد: پیش از انقلاب تنها دو تعاونی در کهگیلویه و بویراحمد وجود داشت اما پس از انقلاب اسلامی تاکنون در این استان ۲ هزار و ۱۸۷ تعاونی فعال با ۲۲ هزار و ۴۹۴ فرصت شغلی ایجاد شده‌اند که از این تعداد 349 تعاونی با ۲ هزار و ۹۲۲ فرصت شغلی مربوط به بانوان است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد افزود: سال گذشته برای تسهیل فعالیت تعاونی‌ها اقدامات وی‍ژه ای انجام شد که از جمله آن‌ها پرداخت ۲۶۰ میلیارد ریال تسهیلات روستایی به بخش تعاونی‌ها با پیش بینی فرصت شغلی ۵۴۱ نفر بوده است.
وی تصریح کرد: طرح‌هایی همچون کارورزی، کارآموزی، تسهیلات روستایی و عشایری، مشاغل خانگی یارانه حقوق و دستمزد از برنامه خوب دولت است که تعاونی‌ها نیز می‌توانند از آنها بهره مند شوند.
نیک مرام بیان کرد: امید است در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال رونق تولید نامگذاری شده و در شرایطی که سازمان بین المللی کار شعار جهانی امسال خود را تعاون برای کار شایسته انتخاب کرده، بیش از پیش به نقش و جایگاه تعاونی‌ها در توسعه اقتصادی  و اجتماعی بیاندیشیم.

 مسائل حاشیه‌ای فرصت کار را از مدیران می‌گیرد
 
 به گزارش کبنا، حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این آئین، اظهار داشت: این استان ظرفیت‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف از جمله گردشگری، کشاورزی، نفت و گاز، منابع جنگلی، آب، شیلات و دیگر موارد دارد که باید از این ظرفیت‌های فوق العاده بهره لازم را در راستای توسعه استان ببریم.
 وی افزود: بر اساس اطلاعات اخذ شده از وزارت کار، جایگاه و عملکرد اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در میان استان‌های سراسر کشور بسیار مطلوب گزارش شده است.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بنا بر فرمایش‌های مقام معظم رهبری، دولت در جنگ تمام عیار اقتصادی دشمن در شرایط کنونی باید تسهیل گر، نظارت کننده و هدایت کننده فعالیت‌های بخش خصوصی باشد و در این راستا از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکند.
وی عنوان کرد: کاهش دیوان سالاری‌ها و حذف مقررات زائد راهکاری مناسب برای رفع بسیاری از مشکلات سرمایه گذاران برای فعالیت‌های اقتصادی در استان است که باید با نظارت متولیان امر زمینه حذف سختگیری‌های اداری فراهم تا سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در کهگیلویه و بویراحمد ترغیب شوند.
 کلانتری ابراز داشت: وجود ۲ هزار و ۱۸۷ تعاونی در کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت خوبی برای رونق تولید و ایجاد اشتغال و در نهایت توسعه بوده که ضروری است مسئولان با مشارکت بخش خصوصی نسبت به توسعه تعاونی‌ها در سطح استان همت کنند.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: شناسایی تعاونی‌های راکد و برگرداندن آن‌ها به چرخه تولید نیز نقش مهمی در درآمدزایی و اقتصاد کشور داشته و این مهم باید از اولویت‌های اصلی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد باشد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کنونی در کشور، پرداختن به مسائل حاشیه‌ای فرصت کار را از مدیران می‌گیرد و باید مسئولان با فاصله گرفتن از این موضوعات وقت خدمت به مردم را هدر ندهند. خدا نیامرزد کسی که بخواهد با ایجاد مسائل حاشیه‌ی مانع کار و تلاش شوند.


کد مطلب: 412476

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/412476/2/کلانتری-خدا-نیامرزد-کسی-ایجاد-مسائل-حاشیه-ای-مانع-کار-استان-می-شوند-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1