تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۴۷
کد مطلب : ۴۱۲۱۰۷
با حضور مردم و مسئولان برگزار شد؛

مراسم بزرگداشت ارتحال آیت‌الله « آمیراحمد تقوی» در گچساران/ حضور موحد و عدل هاشمی در گچساران/ حضور متفاوت کاندیداهای اصولگرایان گچساران (+تصاویر)

۱
کبنا ؛مراسم بزرگداشت ارتحال ملکوتی عالم ربانی، مجاهد نستوه و مؤسس حوزه علمیه شهرستان کهگیلویه ،آیت‌الله "آمیر احمد تقوی" با حضور اقشار مختلف  مردم، جمعی از شخصیت‌ها و چهره های سیاسی، روحانیون، مسئولان در مسجد صاحب الزمان(عج) گچساران برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز: مسجد صاحب الزمان (عج)گچساران امروز صحنه وفاداری ، دلبستگی و قدرشناسی مردم وفادار و ولایتمدار شهرستان گچساران نسبت به روحانیت و مرجعیت بود وحجت الاسلام جعفر علوی ،مسئول نهاد رهبری در دانشگاه نفت به عنوان سخنران ویژه این مراسم به بیان ویژگی های شخصیتی ، مبارزاتی ، سیاسی، معنوی و اخلاقی این عالم وارسته پرداخت.
حجت الاسلام سید امین الله حجازی،امام جمعه گچساران در این مراسم با اشاره به ویژگی‌های این عالم ربانی گفت: این حضور نشان از مردمی بودن ایشان دارد،و امروز خوشحال هستیم که یادگاران شایسته‌ای از ایشان به جای مانده است.
وی با اشاره به خصوصیات اخلاقی مرحوم آیت الله "آمیراحمد تقوی" افزود: بی تردید شاگردان آن مرد خدا، راه آن عالم بزرگ را ادامه خواهند داد، مرحوم آیت الله "آمیراحمد تقوی" عالم بزرگی بودند که فقدانش درد بزرگی است اما این گلستانی که پرورش داده است راهش تا همیشه سبز خواهد ماند.
در ادامه این آیین نیز حجت الاسلام مرتضی تقوی(فرزندمرحوم) با تقدیر و تشکر از حضور مردم و  مسئولان، گفت:حضور نسل سوم و چهارم در مراسم پدرم پیامی است به همه ما واین پیام نشان از خلوص پدرم بود که ما باید راه ایشان را ادامه دهیم وآنچه که در توان داریم بایستی در راه خدمت به این مردم ارائه دهیم.
آیت الله" آمیراحمدی تقوی" موسس حوزه علمیه شهرستان کهگیلویه، صبح روز پنجشنبه ۲۴ مرداد به علت کهولت سن در بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت به دیار حق شتافت و روز جمعه پس از تشییع باشکوه بنا به وصیت وی در حوزه علمیه به خاک سپرده شد.
مرحوم آمیراحمد تقوی با توجه به موقعیت و شخصیت برجسته خود و با نفوذ کلامش و احترام ویژه ای که میان مردم منطقه داشت در مقطع مهم انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ در منطقه حساس و عشایری کهگیلویه، فرایند این تحول مهم را با درایت تمام، مدیریت و رهبری کردند و پس از پیروزی انقلاب نیز با تمامی وجود و اعتبار معنوی خویش را در خدمت تحکیم و استقرار نظام نوپای اسلامی قرار داد.
آمیر احمد تقوی، یکی از تأثیر گذارترین شخصیت‌ها در تاریخ استان کهگیلویه و بویراحمد است که پس از طی مدارج علمی‌ در نجف اشرف و با حدود ۵۰ سال مجاهدت علمی و دینی در ترویج احکام اسلام، تعظیم شعائر دین، ارشاد جامعه، اصلاح ذات البین و حل و فصل اختلافات و منازعات مردم، کمک به بیماران و نیازمندان، تأسیس حوزۀ علمیه، احداث مساجد و حسینیه‌ها، تجدید بنای شکوهمند امامزاده سید محمید (محمود) علیه السلام منشأ خدمات فراوان و مرجع و ملجا اصلی امور مردم شد.
ویژگی‌های شخصیتی، ساده زیستی، مواضع شجاعانه ایشان در دفاع از حقوق جامعه، به ویژه محرومان و مستضعفان، در قبل و بعد از انقلاب اسلامی، و گفتارها و رفتارهای معنوی و سیاسی حکمت آمیز و آموزنده ایشان در مواضع و مجالس و موارد متعدد با مسئولان مملکتی و افراد و اقشار مختلف جامعه از ابعاد شخصیتی ایشان را بیش از پیش نمایان می سازد.
آمیر احمد تقوی ( زادهٔ سال ۱۳۰۲) از روحانیون شیعهٔ اهل کهگیلویه و بویر احمد بود،پدرش آمیر علی صفدر تقوی عالم منطقه کهگیلویه بود. آمیر احمد خواندن، نوشتن و مقدمات عربی و قرآن را نزد پدر آموخت، مقدمات را در بهبهان نزد شیخ عبدالهادی مجتهدی فرا گرفت و در سال ۱۳۲۸ عازم نجف شد.
 وی در نجف از اساتیدی چون شیخ محمد علی، شیخ علی رشتی،میرزا کاظم تبریزی، سید جلیل یزدی، سید عباس مهری، سیداسدالله مدنی، شیخ علی اصغر اراکی و سید علی سیستانی بهره برد.
گفتنی است:
حضور حجت السلام سید محمد موحد نماینده ادوار گذشته  شهرستان های کهگیلویه و گچساران و عدل هاشمی پور نماینده فعلی کهگیلویه بزرگ در مراسم ارتحال آیت الله آمیراحمد تقوی از نکات بارز این مراسم بود.
اما حضور اردلان زینل زاده شهردار سابق دوگنبدان و کاندیدای احتمالی انتخابات آینده مجلس در حوزه گچساران که هفته گذشته هم توانست بود به همراه جمع کثیری از حامیانش در مراسم ختم آیت الله آمیراحمد تقوی در شهر دهدشت شرکت کند که این حضور پررنگ سرو صدای زیادی بلند کرد و همچنین حضور سید قدرت الله حسینی پور و سید یعقوب زراعت کیش از کاندیدای احتمالی انتخابات مجلس آینده گچساران در مراسم بزرگداشت آیت الله آمیراحمد تقوی از نکات مشهود این مراسم بود اما  حضور این 3 کاندید از جبهه اصولگرایان گچساران در این مراسم هیچ نشانی از نشست صمیمی هفته قبل آنان در عید قربان به چشم نمیخورد. بطوریکه زینل زاده، حسینی، زراعت کیش با حامیان خود به صورت جداگانه در این مراسم حضور پیدا کردند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند
United States
خداییش بیامرزد پدر علم و معرفت و مجتهد بحق دارفانی را وداع گفت و هیچ جمله ای جز تسلیت دراین باره نمیتوان به زبان آورد .....با تشکر اسدی
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1