کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اختتامیه نهمین جشنواره رضوی در گچساران/استقبال 2700کتابخوان گچسارانی از جشنواره رضوی

13 مرداد 1398 ساعت 12:46

کوروش حسنی رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان گچساران گفت: نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی از اردیبهشت ماه شروع شد، 2هزار و 700 نفر در این طرح شرکت کردند و 24 نفر از شهرستان گچساران دارای رتبه شدند و در استان مقام اول را کسب کرده ایم.


روز یکشنبه ۱۳مردادماه اختتامیه نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با حضور مسوولان استانی و شهرستانی برگزار شد.
کوروش حسنی رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان گچساران در این مراسم به سخنرانی پرداخت و گفت: جامعه اهل کتاب جامعه ای شاد و متمول است، و جامعه بدون کتاب جامعه ای ناشاد است، کتاب مولفه ای است که برتری فرهنگی هر جامعه را تعیین می کند.
حسنی خاطرنشان کرد: نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی از اردیبهشت ماه شروع شد، 2هزار و 700 نفر  در این طرح شرکت کردند و 24 نفر از شهرستان گچساران دارای رتبه شدند و در استان مقام اول را کسب کرده ایم.
حسنی بیان کرد: تا سال ۱۳۹۳در سطح شهرستان گچساران ۵ باب کتابخانه در اختیار داشتیم. از سال 93 تا الان تعداد کتابخانه ها به 13 باب رسیده است که 8 باب کتابخانه ها به همت نماینده شهرستان های گچساران و باشت آقای تاجگردون بنا نهاده شد و این نشان می دهد در حوزه کتابخوانی هیچ کوتاهی صرت نگرفته است و امیدواریم مسئولان و نماینده های ادوار دیگر نیز تلاش و شیوه فعالیت آقای تاجگردون در راستای ترویج نهادهای کتابخانه ها را سرمشق خود قرار دهند.
حسنی در ادامه گفت: ماحصل فرهنگ سراها و کتابخانه های شهرستان این است که در سال گذشته سطح کشوری دو طرح برتر را داشتیم، یکی در طرح کتاب روستا و عشایر از کتابخانه خیرآباد بین 2هزار طرح و دیگری در طرح باشگاه کودک و نوجوان بین 15هزار طرح رتبه برتر را کسب کردند.
نریمان دبیر استانی نهمین جشنواره رضوی گفت: با درک صحیح جایگاه کتاب سعی کردیم کتاب را وارد سبد مصرفی خانواده ها کنیم، ترویج کتابخوانی در این برهه از زمان با رشد رسانه ها و فضای مجازی همت و زحمت زیادی میخواهد. 
نریمان تصریح کرد: در این جشنواره که از اردیبهشت ماه شروع شد در سه بخش الکترونیک، پویش، مکتوب برگزار شد و استقبال خیلی خوبی در شهرستان گچساران صورت گرفت.
نریمان ابراز کرد:در این جشنواره 12 کتاب برای تمام رده های سنی درنظر گرفته شد.  
کوکب حاتمی بانوی مبارز و انقلابی در دوره رژیم شاهنشاهی و نویسنده 7 مجموعه شعر میهمان این برنامه بود و به شعرخوانی برای حاضرین پرداخت.
از دیگر برنامه های این مراسم، اجرای تئاتر و اهدای جوایز به برگزیدگان بود.
 


کد مطلب: 411638

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/411638/2/اختتامیه-نهمین-جشنواره-رضوی-گچساران-استقبال-2700کتابخوان-گچسارانی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1