کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در جلسه شورای اداری آموزش و پرورش شهرستان گچساران مطرح شد؛

تنش های ادامه دار آموزش و پرورش و شهرداری بر سر اراضی تپه آفتابگردان/تذکر خوانپایه به غیبت مسئولان در جلسه/مقیمی: اخذ شهریه خارج از مصوبات نداریم

13 تير 1398 ساعت 16:22

رئیس آموزش و پرورش شهرستان گچساران گفت: خارج از شهریه مصوب مشخص شده، اخذ هزینه تخلف است و تاکنون در رابطه با این موضوع، مراجعه کنندگان شکایتی نکرده اند.


روز پنجشنبه نشست شورای اداری آموزش و پرورش شهرستان گچساران با حضور فرماندار، رئیس آموزش و پرورش شهرستان و نمایندگانی از دستگاه های اداری برگزار شد.
در این نشست باز هم مسئله کاربری اراضی تپه آفتابگردان تنش زا شد و با وجود بحث هایی که در طول جلسه میان فرماندار، رئیس آموزش و پرورش و معاون عمرانی شهرداری صورت گرفت مشکل این اراضی حل نشد.
علی خوانپایه فرماندار شهرستان گچساران گفت: هر ارگانی وظیفه دارد پاسخگوی نامه یا استعلام باشد، حتی اگر پاسخ منفی است لازم است این نامه بررسی شود و پاسخ لازم داده شود.
حضور دستگاه های اجرایی در جلسه الزامی است
خوانپایه نسبت به غیبت برخی ادارات واکنش نشان داد و بیان کرد: سازمان راه و شهرسازی و بنیاد مسکن دو دستگاهی هستند که حضورشان در این جلسه ملزم است و در زمینه مسائل مربوطه باید در بحث ها و مسائل شرکت داشته باشند.
خوانپایه در رابطه با مسئله تغییر کاربری اراضی آموزشی به مسکونی گفت: طبق قانون به ازای هر 200 واحد مسکونی باید یک فضای آموزشی درنظر گرفته شود، چگونه است که شهرداری در طرح تفضیلی خود این فضا را در نظر نگرفته است!
وی این سوال را مطرح کرد: آیا دیگر بخش های جدید شهر مثل شهرک های معلم یا گلستان فضای آموزشی پیش بینی شده است؟
وی تصریح کرد: بصورت میدانی و با مراجعه به تعاونی آموزش و پرورش نسبت به این مسئله بررسی های لازم را صورت دهید.
رحمانی معاون عمرانی شهرداری گفت: مسئله تغییر کاربری اراضی تپه آفتابگردان در جلساتی مجزا با معاون مالی آموزش و پرورش آقای اسدزاده داشت به جاهای خوبی می رسید ولی هنوز به نتیجه ای نرسیده ایم.
رحمانی بیان کرد: مشکل این اراضی به این صورت بوده که این اراضی در ابتدا زراعی  و در مالکیت شهرداری بود، پس از اینکه تبدیل به مسکونی شده، مشاور طرح نقشه این اراضی را هاشور آبی کشیده و آن را تبدیل به آموزشی کرده است.
رحمانی گفت: در حال حاضر این فردی که 2هزار متر زمین در تپه آفتابگردان را در اختیار دارد می گوید یا زمین را از من بخرید یا تغییر کاربری اش کنید.
رحمانی در انتها گفت: آموزش و پرورش اگر این زمین ها را می خواهد باید آن را خریداری کند. اما ایوب مقیمی در این زمینه اظهارنظر کرده و گفت: این زمین ها از ابتدا متعلق به آموزش و پرورش بوده و خریداری شده است.
تپه آفتابگردان فضای آموزشی ندارد
ایوب مقیمی رئیس آموزش و پرورش در رابطه با اراضی تپه آفتابگردان گفت:در این قسمت 4 هزار و 500 متر فضای آموزشی باید درنظر گرفته می شد و متعلق به آموزش و پرورش بود، که در حال حاضر 2هزار متر مربع آن به یک فرد حقیقی واگذار شده است.
مقیمی با بیان اینکه در تپه آفتابگردان باید فضای آموزشی در نظرگرفته شود گفت: به غیر از این منطقه، جاهای دیگری هم هست که فضای آموزشی پیش بینی شده ولی دستگاه های اجرایی تاکنون هیچ پاسخی به ما نداده اند.
وی بیان کرد: ۱۶ هزار متر مربع برای ساخت ۲باب هنرستان در دوگنبدان نیاز است که متولیان امر باید در این زمینه چاره اندیشی کنند.
*امسال افزایش شهریه مدارس هیئت امنایی نداریم
مقیمی ابراز کرد: با توجه به اینکه سال اقتصادی سختی را پشت سر گذاشته ایم، این تصمیم برای سال جدید گرفته شده است که مدارس هیئت امنایی افزایش شهریه نداشته باشند.
وی تصریح کرد: به مدیران مدارس ابلاغ شده است با صرفه جویی در هزینه ها تلاش کنیم که عدم افزایش شهریه ها از این طریق جبران شود.
مقیمی در رابطه با برگزاری آزمون سنجش مدیران مدارس گفت: این طرح در کل استان اجرایی شده است و مدیران در 5 آزمون مورد آزمون قرار گرفته اند.
ایوب مقیمی اظهار کرد: بیش از 90 درصد مدیران در این آزمون ها پذیرفته شده اند و در حال حاضر در مرحله مصاحبه حضوری هستند.
*اخذ شهریه خارج از مصوبات نداریم
مقیمی گفت: برای همکاران مشخص کرده ایم که به غیر از شهریه مصوب هزینه ای اخذ نشود، مگر آنکه اولیایی به میل و رغبت خود بخواهند هزینه ای را به عنوان کمک های مردمی به مدرسه پرداخت کنند و این گونه کمک های مردمی در سیاست های کلان آموزش و پرورش جای دارند.
مقیمی در ادامه گفت: تا به الان مشکلی نداشته ایم و در رابطه با اخذ شهریه خارج از مصوبات شکایتی نشده است.


کد مطلب: 410786

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/410786/2/تنش-های-ادامه-دار-آموزش-پرورش-شهرداری-سر-اراضی-تپه-آفتابگردان-تذکر-خوانپایه-غیبت-مسئولان-جلسه-مقیمی-اخذ-شهریه-خارج-مصوبات-نداریم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1