کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کاندیدای احتمالی انتخابات حوزه انتخابیه ی گچساران و باشت در گفت و گو با کبنانیوز به بیانیه ی بیعت اصل واکنش نشان داد؛

زینل زاده: فکر نمی کنم نیاز به بیانیه ای باشد / عملاً برای اجماع اصولگرایان حاضرم / اجماع شجاعت و گذشت می‌خواهد (+ تصاویر)

7 تير 1398 ساعت 23:39

گاهی ممکن است استراتژی اجماع حضور چند نفر در انتخابات باشد و گاهی ممکن است اجماع بر یک نفر صورت گیرد و اصل موضوع اجماع باید وحدت تاکتیک باشد. منتها خروجی این اجماع باید به نفع قاطبه مردم باشد و من اعتقادم بر این است که تغییر ایجاد خواهد شد، بخصوص در مورد مردمی که به حق و حقوق خود نرسیده اند.


اردلان زینل زاده برای بار دوم به شهر باشت سفر کرد، هر چند سفرهای او به باشت را سیاسی می‌دانند، اما او هر دو بار در نماز عید سعید فطر و نماز جمعه شرکت کرد و به نظر می‌آید او بیشتر به دنبال این است که پایگاه خود را در بین افراد مذهبی باشت بیش از گذشته بسط دهد. حضور زینل زاده در باشت از چشم رسانه‌ها دور نماند و سعی کردند که سفر او را به رقابت با سید قدرت و هودارانش ربط دهند.
در ادامه گفت و گویی با اردلان زینل زاده در حاشیه سفرش به باشت انجام داده‌ایم که از نظر خوانندگان می‌گذرد؛

با توجه به بیانیه سیدقدرت الله بیعت اصل برای اجماع و وحدت اصولگرایان، چطور هنوز شما بیانیه‌ای منتشر نکرده‌اید؟
فکر نمی‌کنم نیاز به بیانیه باشد عملکرد هر کسی گویای رویکرد نظری و عملی‌اش بوده و هست. من از ابتدای کار نیز به وحدت اصوگرایان نظر مثبتی داشته و دارم حالا چه شرایطی پیش آمده که اجماع هنوز حاصل نشده بماند، ولی من عملاً برای اجماع حاضر هستم، لازمه اجماع هم شجاعت است و هم گذشت.
 علی القاعده باید اجماع با لحاظ کردن شرایط اجتماعی حاکم در شهرستان‌های گچساران و باشت اتفاق بیفتد و توفیق حاصل شود.
من برای این موضوع حاضر هستم و شاید با توجه به شرایط موجود هم این اجماع حاصل شود. گاهی ممکن است استراتژی اجماع حضور چند نفر در انتخابات باشد و گاهی ممکن است اجماع بر یک نفر صورت گیرد و اصل موضوع اجماع باید وحدت تاکتیک باشد. منتها خروجی این اجماع باید به نفع قاطبه مردم باشد و من اعتقادم بر این است که تغییر ایجاد خواهد شد، بخصوص در مورد مردمی که به حق و حقوق خود نرسیده‌اند.
در چند دوره گذشته رویکردهایی وجود داشته که ما مخالف این رویکردها هستیم و اکثر مردم که به اشکال مختلف روحیات خاص داشته‌اند به لحاظ اخلاقی مطالبه گری نداشتند، نابهنجاری در وصول مطالباتشان نداشته‌اند این افراد از این جریانات عقب مانده‌اند و حقشان ایفا نشده است. در راستای نیل به مطالبات خود هتاکی نداشته‌اند و درطول چند ساله اخیر بزرگی به خرج داده‌اند، خروجی اجماع علی القاعده باید این باشد.

اینکه بصورت مستقیم بیانیه نداده‌اید این تصور ایجاد نمی‌شود که شما با کاندیداهای دیگر همدل نیستید؟
همه عزیزان دست اندرکار و کاندیداها اطلاع دارند و مردمی هم که با آنها ارتباط داریم به عرضشان رسانده‌ایم که در واقع ما آماده هستیم و نیاز به قلم فرسایی ندارد، همانگونه که در ابتدا عرض کردم رویکرد عملی هر کسی نشانگر نظر و تفکرش است و اینکه هر کسی چه شرایطی دارد، و آیا این قابلیت و انعطاف برای اجماع را دارد یا نه.

ادعای نماینده شهرستان‌های گچساران و باشت این است که با همه اقوام و طوایف بیشتر از بقیه ارتباط دارند، نظرتان چیست و شما این ارتباطات را می‌توانید احیا کنید؟
ارتباط خوب به معنای این است که قلوب مردم را تسخیر کنیم، اگر این اتفاق به معنای واقعی کلمه انجام گرفته است، خوب است، معنا و مفهوم ارتباط خوب این است که خروجی کار خوب باشد، این که ما بتوانیم قلوب مردم را راضی نگه داریم وگرنه فرصت‌ها کم است و نمی‌شود همه مردم را راضی کرد. همانطوری که امام جمعه محترم امروز در فرمایشات خودشون بیان کردند عدالت، امنیت و حاصلخیزی سه اصل مهم است. اگر ما درست کار کرده باشیم قطعاً اینها بدست می‌آیند.
 شما چقدر برای تغییر شرایط موجود  امید دارید و احساس می‌کنید می‌توانید بر این شرایط غلبه کنید؟
بالاخره هر معلولی یک علتی دارد و مردم آگاه شدند و می‌دانند وضعیت فعلی کشور حاصل تصمیم و عملکرد چه گروه و کسانی بوده است و بنده هم نیز چون مردم امید دارم شرایط در کل کشور در این انتخابات به سود مردم تغییر کند
امید اصلی بنده به پول و سیاسی بازی نیست و امید من و همه نخبگان جامعه به آگاهی مردم است و اگر مردم آگاهانه پای کار بیایند شک نکنید این وضعیت تغییر خواهد کرد.
زینل زاده در انتهای سخنان خود از برگزاری نشستی با اصحاب رسانه خبر داد و پاسخگویی به پرسش‌های دیگر را به طرح مسائل در این نشست موکول کرد.


کد مطلب: 410660

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/410660/2/زینل-زاده-فکر-نمی-کنم-نیاز-بیانیه-باشد-عملا-اجماع-اصولگرایان-حاضرم-شجاعت-گذشت-می-خواهد-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1