کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آموزش یاران نهضت سواد آموزی کهگیلویه و بویراحمد از مسائل آموزشی نهضت پرده برداشتند؛

تجمع آموزشیاران نهضت سواد آموزی در جلوی استانداری کهگیلویه و بویراحمد؛ سوابق‌مان را برگردانید، ما را پاس ندهید

31 خرداد 1398 ساعت 11:31

این آموزشیار نهضت سواد آموزی در کهگیلویه و بویراحمد که در این تجمع شرکت کرده بود، تاکید می‌کند: ما فقط به دنبال برگشت سوابقمان به اسم خودمان هستیم. و آقای خواهش نیک فقط ما را پاس می‌دهد، این طرف و آن طرف.


جمعی از آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی استان کهگیلویه و بویراحمد جلوی استانداری تجمع کردند. آموزش یاران نهضت سواد آموزی که با کمترین امکانات، رفاهیات و با حقوقی ناچیز در حال با سواد کردن افرادی هستند که به هر دلیلی از تحصیل باز مانده‌اند. اما اکنون آنها بعد از سال‌ها خدمت انتظار دارند که دولت و مسئولان برای شرایط بهتر وضعیت استخدامی‌شان کاری انجام بدهند. اما در استان کهگیلویه و بویراحمد علی رغم اینکه کاری برایشان انجام نگرفته حتی سوابقشان را قبل از سال 92 به اسم دیگران که بنا به گفته خودشان یا فامیل‌های مسئولان هستند و یا هم معلمان رسمی که از نفوذ بیشتری برخوردار هستند، به ثبت رسیده است.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، روز سه شنبه (21 خرداد ماه 98) جمعی از آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی استان کهگیلویه و بویراحمد در جلوی استانداری استان تجمع و بیان کردند که صرفاً برای برگشت سوابق مان به نام خودمان تجمع کردیم و حاضریم برای اعتلای نام جمهوری اسلامی ایران جان بدهیم.
بنا به گفته تجمع کنندگان؛ 200 نفر از آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی استان کهگیلویه و بویراحمد تکلیفشان با آموزش و پرورش استان و نهضت سواد آموزی مشخص نیست. آن‌ها بعد از سال‌ها خدمت و فعالیت به عنوان آموزشیار نهضت، اما نه بیمه‌ای دریافت می‌کنند و نه سوابقشان به نام خودشان به ثبت می‌رسد و نه بعد از 5، 10، یا 18 سال خدمت استخدام هستند.
یکی از آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی بیان می‌کنند که ما انتظار داریم که مسئولان در خصوص ثبت سابقه‌شان در سامانه مربوطه اقدام کنند تا حقی از آنها اجحاف نشود. او ادامه می‌دهد که ما مدارک لازم را داریم و به همین دلیل خواهش می‌کنیم که سوابقمان را به نام خودمان به ثبت برسانند نه به نام کسان دیگری.
یکی از آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی می‌گوید: در ثبت سوابق در سامانه پارتی بازی شده است و سوابق ما را به نام فامیل‌های خودشان به ثبت رسانده‌اند. فردی با من هم دوره بود، اسم من نیست اما نام آن فرد هست. همواره پیگیر بودم که سوابقمان را به مرکز و سامانه ارسال کنند. و از سال 85 به دنبال این کار بودم و روزی خدمت آقای خواهش نیک معاون سواد آموزی آموزش و پرورش رسیدم و ایشان به من گفت: اسم شما ردیف 10 بود که به نهضت سواد آموزی شهرستان بویراحمد ارسال کردم اما علی رغم پیگیری‌ها به دلیل سهل انگاری و پارتی بازی سوابقمان و اسممان در سامانه ثبت نشده و به مرکز برای دریافت ردیف استخدامی ارسال نشده است.
 یکی دیگر از آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی از وضعیت انبار نهضت سواد آموزی پرده بر می‌دارد و می‌گوید: باید برای مدیریت اصولی آن چاره اندیشی شود تا شائبه‌ای به وجود نیاید.
فرد دیگری که از شهر دهدشت برای تجمع در جلوی استانداری کهگیلویه و بویراحمد آمده بود، گفت: مسئول ثبت کننده سوابق آموزشیاران نهضت سوادآموزی دهدشت تا مارگون سوابق ما را ثبت نمی‌کرد و یا به اسم کسی دیگری به ثبت می‌رساند. و هر وقت از او درخواست می‌کردیم جواب سر بالا می‌داد و یا می‌گفت که از فلانی دستور می‌گیرم.
یکی دیگر از تجمع کنندگان می‌گوید: که سوابق ما را قبل از سال 92 به اسم کسان دیگری یا فامیل‌های خودشان و یا هم به نام معلمان رسمی ثبت شده‌اند. و ما خواستار این هستیم که سوابقمان را به اسم خودمان به ثبت برسانند.
او می‌گوید: من الان 15 سال سابقه کار داریم، بیلان کاری، فیش حقوقی و همه چیز دارم اما سوابق قبل از سال 92 ما به اسم دیگران به ثبت رسیده که این در واقع ظلم در حق ما است و برای ما مشکلاتی را به وجود می‌آورد.
این آموزش یار نهضت سواد آموزی می‌گوید: که سوابقمان را به اسم خودمان بزنند تا بر اساس آئین نامه‌ها و قوانین برای ما ردیف استخدامی بیاید. و اگر این کار را انجام ندهند، استخدام ما کنسل می‌شود، از تهران تا استان و حتی پیش آقای خواهش نیک رفتیم و آقای خواهش نیک فقط برای ما بخشنامه می‌خواند و هیچ کاری برای ما انجام نمی‌دهند.
فرد دیگری می‌گوید: سال 95 تا الان ما پیگیری این کار هستیم. اسمی از ما داخل سامانه نیست. کاری به اصلاحیه و بخشنامه نداریم، اصلاً کاری به استخدامی نداریم. فقط می‌خواهیم دانش آموزانمان و سوابقمان به اسم خودمان برگردند. مگر کسانی که الان اسمشان در سامانه هست، چیزی به اسم سوابق دارند.
او ادامه می‌دهد: قبل از سال 92 هیچ سوابقی را به اسم ما ثبت نکرده‌اند. قبل از سال 92 چیزی به اسم سامانه نبوده که اسم ما در این سامانه باشد. چرا خانمی که سال 89 کار کرده اسمش در سامانه هست، اما اسم ما نیست. دلیل این کار چیست؟ آقای خواهش هیچ همکاری با ما ندارد. ما همه جا رفتیم و کسی پاسخگو نیست. و شش مدارک را برای ثبت اسامی ما در سامانه گذاشته‌اند و این در حالی است که قبل از سال 92 چیزی به اسم قرارداد و یا بیمه نبوده است.
این آموزشیار تاکید می‌کند: ما فقط به دنبال برگشت سوابقمان به اسم خودمان هستیم. و آقای خواهش نیک فقط ما را پاس می‌دهد، این طرف و آن طرف.
بعضی از آموزشیاران هم می‌گفتند که سوابقمان به اسم خودمان هست، اما اسممان در سامانه مربوط وجود ندارد. آن‌ها بیمه را برای ثبت در سامانه بهانه کردند که آن موقع اصلاً چیزی به نام بیمه نبوده است.
 لازم به ذکر است که این تجمع و مصاحبه ها مربوط به روز سه شنبه 21 خرداد ماه 98 است.


کد مطلب: 410488

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/410488/2/تجمع-آموزشیاران-نهضت-سواد-آموزی-جلوی-استانداری-کهگیلویه-بویراحمد-سوابق-مان-برگردانید-پاس-ندهید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1