کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تجلیل از کتابخوانان عشایری و روستایی در گچساران

30 خرداد 1398 ساعت 16:19

اختتامیه طرح های ملی جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در کانون پرورش فکری کودکان گچساران برگزار شد.


به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گچساران اختتامیه طرح های ملی جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در کانون پرورش فکری کودکان گچساران برگزار شد.
در این مراسم از برگزیدگان باشگاه های کتابخوانی جشنواره  در بخش های فیلم و نامه های برتر تجلیل شد.
«جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب» برنامه‌ای است که هر سال با محوریت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری مجموعه‌ای از دستگاه‌های دولتی و غیردولتی اجرا می‌شود. بر این اساس هر سال ده روستا یا آبادی عشایری به عنوان روستاها و عشایر دوستدار کتاب معرفی می‌شوند. برای شرکت در این جشنواره، روستاها باید ضمن معرفی ویژگی‌های خاص فرهنگی و اجتماعی روستا، مجموعه فعالیت‌ها، طرح‌ها و برنامه‌های اجرایی خود را برای تقویت زیرساخت‌های کتاب‌خوانی و ترویج عمومی کتاب در روستا معرفی کنند.
هدف این جشنواره حمایت از اقدام‌های انجام‌شده در روستاها و پشتیبانی از پیشنهادهای ابتکاری در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی در روستاها، و معرفی فعالیت‌های فرهنگی و ترویجی مرتبط با کتاب‌خوانی است که با مشارکت مردم و دستگاه‌های فعال در روستا انجام شده یا اجرای آن برای سال آینده پیش‌بینی شده است. تلاش برای تأمین بودجه‌های لازم برای گسترش فعالیت‌های مربوط به کتاب و کتاب‌خوانی در روستاها و توجه دادن مردم و نهادهای روستایی به اهمیت کتاب و فرهنگی‌تر شدن فضای روستاها و نیز پر کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان روستایی با کتاب از دیگر اهداف این جشنواره است.
 
 
 


کد مطلب: 410479

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/410479/2/تجلیل-کتابخوانان-عشایری-روستایی-گچساران

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1