تاریخ انتشار
چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۵۹
کد مطلب : ۴۰۹۹۶۹
در جلسه بررسی پروژه‌های شهرستان گچساران بررسی شد

غزل خداحافظی تاجگردون برای رئیسی / انتقاد نماینده مردم گچساران از دستگاه‌های نظارتی / همه به هم عادت کردیم الکی قول و قرار می‌زاریم

۳
کبنا ؛
نشست بررسی پروژه‌های عمرانی بخش آب  شهری و روستایی، جهادکشاورزی و نوسازی مدارس با حضور نماینده مردم گچساران و باشت، فرماندار و برخی از معاونان مدیران کل و روسای شهرستانی روز (چهارشنبه 8 خردادماه 98) در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.
در این نشست پروژه‌ها  و طرح‌های این شهرستان در حوزه‌های مختلف مورد بحث و بررسی قرار می‌گرفتند، و هر کدام از مدیران کل و معاونین و همچنین پیمانکاران به تشریح فعالیت‌های خود در بخش‌های مختلف پرداختند.
فیض الله پاسره مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سال گذشته تعداد 25 پروژه آبرسانی، اصلاح شبکه تامین آب شرب در مناطق  روستایی گچساران و باشت با اعتباری بیش از   ۱۳۷ میلیاردو ۵۲۶ میلون ریال مصوب شده است، گفت: در روستاهای گچساران تعداد 19 پروژه با اعتباری بیش از 109 میلیارد و 208 میلیون ریال در مناطق روستایی این شهرستان مصوب شده بود.
وی ابراز کرد: از این میزان پروژه 17 مورد با اعتباری بیش از  ۸۳ میلیارد و ۵۲۶ میلیون ریال در گچساران هزینه شد.
مدیرعامل  آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اصلاح شبکه آبرسانی امامزاده جعفر و ناصرآباد، آبرسانی سرآبننیز و تلخاب شیرین، آبرسانی مظفرآباد لیشتر و هفت چشمه، آبرسانی آب توت به انجیر سیاه،آبرسانی روستایی آب انجیر علیا و سفلی و آبرسانی سیار به روستاهای فاقد آب آشامیدنی انجام گرفت.
وی ادامه داد: همچنین در سال گذشته تعمیر و نگهداری تاسیسات آب آشامیدنی (( مرمت و بازسازی تاسیسات شبکه های آب آشامیدنی ایستگاه پمپاژ)) آبرسانی سربیشه و بی بی جان آباد، آبرسانی روستای گناوه که  5.5 کیلومتر شبکه داخلی  اجرا   و تامین آب آشامیدنی مجتمع شامبراکان سید جمال الدین نازمکان که بیش از 5 کیلومتر خط انتقال و یک باب  مخزن 100 متر مکعبی در این منطقه برای تامین آب احداث شده است.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/000409/n00409959-r-b-003.jpeg
این مسوول با اشاره به تامین آب روستاهای  اسپر و آرو، خربل، بن پیر، و روستای انبارگاه آبریگون گفت: احداث یک باب مخزن 200 متر مکعبی در روستای اسپر و آرو، و اجرای 500 متر شبکه داخلی، احداث مخزن 50 متر مکعبی، در روستای انبارگاه  اجرای 8 کیلومتر شبکه داخلی  در روستای آبریگون صورت گرفت.
 پاسره با بیان اینکه 17 روستای گچساران از سدکوثر تامین آب می‌شود، عنوان کرد: در این طرح 6 کیلومتر خط انتقال انجام گرفته است.
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد:  6 کیلومتر خط انتقال و احداث یک باب مخزن یک هزار متر مکعبی برای تامین آب  به روستای باباکلان، آبرسانی به روستای دیل و همچنین اصلاح شبکه آبرسانی روستاهای خیرآباد از جمله فعالیت‌های آبفا روستایی کهگیلویه و بویراحمد در این شهرستان بوده است.
 وی در ادامه به اجرای 6پروژه تامین آب روستاهای باشت  با اعتباری به میزان 54 میلیارد ریال اشاره کرد و گفت: از این میزان اعتبار تخصیص داده شده  ۱۱ میلیارد ریال  اعتبار مصوب از محل استانی و ۴۳ میلیارد ریال نیز از بنیاد برکت بوده است.
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد  با بیان اینکه این تعداد پروژه  تامین آب مجتمع بوسنگان، سرابیز، برغون و گرس، شازینعلی، بیدک و شاه بهرام و شادگان است، عنوان کرد:  44روستا با بیش یک هزار و 600 خانوار جمعیت از آب شرب این مجتمع ها استفاده می‌کنند.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/000409/n00409959-r-b-004.jpeg
این مسوول با اشاره به تامین آب شرب روستای اسلام آباد ابراز کرد: این طرح به صورت مشارکتی با بنیاد برکت تامین اعتبار می‌شود.
مدیرعامل  آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد افزود: 22 طرح آبرسانی روستایی با همکاری بنیاد برکت در این استان در حال اجرا است.
وی با بیان انکه برای اجرای این طرح‌ها 169 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است، گفت:بنیاد برکت به صورت مشارکتی 50 درصد هزینه‌ها را پرداخت و مابقی اعتبار نیز از محل استانی تأمین می‌شود.
پاسره افزود: بنیاد برکت به صورت مشارکتی و در قراردادی 2 ساله در اجرای 22 طرح آبرسانی روستایی در کهگیلویه و بویراحمد، همکاری می‌کند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اجرای طرح آبرسانی شامبراکان گچساران را یکی از مهم‌ترین این طرح‌ها دانست و گفت: با بهره برداری از این طرح 200 خانوار با جمعیتی افزون بر 800 نفر از آب آشامیدنی سالم بهره مند خواهند شد.
اجرای هشت پروژه تامین آب اراضی کشاورزی گچساران با اعتباری بیش از 48 میلیارد تومان
همچنین در این نشست فخری زاده مشاور مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: از سال گذشته تاکنون هشت پروژه تامین آب اراضی کشاورزی در شهرستان گچساران با اعتباری به میزان 48 میلیارد و 360 میلیون تومان  در دست اجرا است.
 وی ابراز کرد: از این میزان اعتبار 38 میلیارد و 250 میلیون تومان  جهت تامین آب دشت امامزاده جعفر در فاز 2  که 100 درصد این اعتبارات تخصیص داده شد.
وی با بیان اینکه مازاد بند ((ح))  26 میلیارد تومان  مازاد برموافقت نامه تخصیص و ابلاغ  داده شده که تاکنون هفت میلیارد تومان جذب و در هفته آینده مابقی اعتبارات جذب شود.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/000409/n00409959-r-b-007.jpeg
فخری زاده با بیان اینکه پنج پروژه در دشت امامزاده جعفر در دست اجرا است، گفت: 6 هزارو 650 هکتار از اراضی امام زاده جعفر در فاز اول و 2، که در فاز اول 3500 هکتار   اراضی این منطقه آبرسانی و در فاز دوم نیز 3100 هکتار دیگر نیز در دست اقدام است.
وی گفت: طرح تامین اراضی خان احمد در 2 بخش که فاز2 آن  با اعتباری به مبلغ 44 میلیارد تومان است که تاکنون بیش از 24 درصد پیشرفت فیزیکی  دارد.
 این مسوول ابراز کرد:  این طرح شامل اجرای خط انتقال از ایستگاه اصلی تامخزن 10 هزار متر مکعبی، احداث ایستگاه اولیه، احداث مخزن، ایستگاه پمپاژ ثانویه  و جاده دسترسی است.
 فخری زاده ابراز کرد:  در حال حاضر احداث مخزن 34درصد، ساختمان ایستگاه پمپاژ ثانویه 84، احداث مخزن 9درصد، شیرآلات و اتصالات کلیه ایستگاه ثانویه خریداری، ساختمان بهره برداری 41 درصد  و خط انتقال 28 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
فخری زاده ابراز کرد: پروژه آبرسانی به  یک هزار هکتار دشت تنگ انگشترک و آبرزی گچساران  با اعتباری به مبلغ 10میلیارد و 116 میلیون تومان از محل اعتبارات استانی هم اکنون دارای  15 درصد پیشرفت فیزیکی  است.
وی ادامه داد: برای انتقال آب از سد کوثر به تنگ انگشترک و آبرزی  خیرآباد گچساران  و اجرای سیستم آبیاری نوین  متاسفانه در سال گذشته 60 میلیارد ریال این اعتبارات جذب نشده است.
مشاور مدیرعامل آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: علی‌رغم اعتبارات خوبی که برای این پروژه تخصیص داده شده لیکن به دلیل برخی از مشکلات از پیشرفت خوبی برخوردار نبوده است.
 این مسوول گفت: با  آبرسانی به این دشت از سد کوثر به  اراضی این منطقه  از  دیم به آبی تبدیل  و به سیستم آبیاری نوین مجهز خواهد شد.
وی در ادامه با بیان اینکه طرح تامین آب دشت مور نیز 25 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: این پروژه با هدف تامین آب 1330 هکتار از اراضی کشاورزی این دشت و 170 هتکار از باغات این منطقه  در دست اجرا است.
فخری زاده با اشاره به اینکه این پروژه با اعتباری به مبلغ 140 میلیارد ریال که از محل اعتبارات استانی  و ملی تامین می‌شود، تصریح کرد: طرح  تامین  آب اراضی دشت مور سالانه 10میلیون متر مکعب از سد کوثر به وسیله خط انتقال آب به طول 13کیلومتر به دشت مورانتقال داده می شود.
وی خاطرنشان کرد: طرح آبرسانی به دشت مور سومین طرح انتقال آب از سد کوثر به زمین های دیم  این شهرستان است.
مشاور مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: برای تکمیل این طرح نیاز به 60 میلیارد ریال اعتبار است.
غلامرضا تاجگردون نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت خطاب به مدیران اظهار داشت: مدیران اجرایی ناراحت نباشید اگر پیمانکار اطلاعی می‌دهد ناراحت نشوید و به پیمانکار گلایه نکنید چرا که اطلاعات به نفع پروژه است.
در ادامه تاجگردون به پروژه‌های آب منطقه‌ای استان اشاره کرد و گفت: متاسفانه آب منطقه‌ای استان از اسفندماه سال گذشته تاکنون با وجود تامین اعتبارات برای تکمیل  آب اراضی برخی از مناطق کشاورزی شهرستان اقدامی صورت نداده است.
 نماینده مردم و گچساران و باشت تاکید کرد: آب منطقه‌ای استان برای اجرای پروژه‌های در دست اجرا کمبود اعتبار ندارد و برای جذب اعتبارات باقی‌مانده 45 روز دیگر فرصت دارد.
وی گفت: متاسفانه با داشتن آب و هوای مساعد، خاک و بودجه  کار از سوی آب منطقه‌ای در این شهرستان صورت نمی‌گیرد.
 تاجگردون ادامه داد: نامه‌ای به سازمان بازرسی خواهم نوشت و عدم فعالیت آب منطقه‌ای را با توجه به وجود منابع بازگو خواهم کرد.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/000409/n00409959-r-b-000.jpeg
وی با اشاره به پیمانکاران طرح تامین آبرسانی به اراضی کشاورزی گفت: چرا تاکنون با وجود منابع و اعتبارات در اختیار اقدامی برای خریداری لوله‌های مورد نظر انجام نداده‌اید آیا با آن تورمی که در کشور است قیمت سال گذشته با امسال برای خریداری یکی است.
نمایند مردم گچساران و باشت در ادامه  با بیان اینکه با توجه به وجود مشکلات اقتصادی در کشور و تامین منابع برای تکمیل پروژه‌های در دست اجرا عنوان کرد: متاسفانه کهگیلویه و بویراحمد در جذب اعتبارات به نسبت دیگر استان‌ها ضعیف عمل می‌کند.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/000409/n00409959-r-b-009.jpeg
 وی در ادامه به سراغ رئیس آب و فاضلاب شهر باشت رفت که متاسفانه در این شهرستان هم اقدامی در جهت تامین آب شرب پایدار در این شهرستان صورت نگرفته است.
 تاجگردون با اشاره به رئیس آبفا باشت گفت:  شهرستان باشت در تیرماه با تنش آبی مواجه می‌شود چگونه از سال گذشته تاکنون اقدامی صورت نداده‌اید.
وی ادامه داد: این جلسه در ماه رمضان سال گذشته برگزار شد و  همین پروژه‌ها مورد بررسی قرار گرفت که متاسفانه از سال گذشته تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/000409/n00409959-r-b-002.jpeg
نمایند ه مردم گچساران و باشت در ادامه به سراغ رئیس آب و فاضلاب روستایی شهرستان باشت رفت که ایشان در جلسه حضور نداشته و تلفن همراه خود را پاسخگو نبود.
تاجگردون خطاب به مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: چگونه می‌شود مدیرعامل  و فرماندار شهرستان در این جلسه حضور داشته باشد اما رئیس شهرستانی حضور ندارد.
وی گفت: این رئیس بایستی عزل شود تا حضور در جلسه و پاسخگویی به سوالات را از مهمترین وظایف خود بداند.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/000409/n00409959-r-b-005.jpeg
تاجگردون با اشاره به آب و فاضلاب دوگنبدان گفت: مبلغ چهار میلیارد و 800 میلیون تومان از محل اعتبارات ملی برای فاضلاب دوگنبدان تخصیص داده شده که متاسفانه با مخالفت‌هایی شهرداری در جهت انجام حفاری در سطح شهر این اعتبارات برگشت خورده است.
وی در ادامه با اشاره به نامگذاری سال به اشتغال و رونق تولید گفت: در سالجاری یکی از مهمترین موضوعات تزریق اعتبارات به پروژه‌هایی است که تاکنون عملکرد خوبی از خود ارائه داده‌اند.
 نماینده مردم گچساران و باشت  در ادامه ابراز کرد: تأمین آب ۷۰۰ هکتار از اراضی منطقه لیشتر که در شهریور 97 کلنگ‌زنی شده  تا کنون 500 هکتار تکمیل و 200 هکتار باقی مانده تا 15 تیرماه  امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.
 نماینده مردم گچساران و باشت  در ادامه به سراغ پروژه‌های نوسازی مدارس رفته و گزارشی از عملکرد این پروژه‌ها را خواستار شد.
 در این نشست  12پروژه  بزرگ در شهرستان گچساران در دست اجرا است که اعتبارات آنها از محل اعتبارات استانی و ملی تامین اعتبار می‌شود.
 وی ابراز کرد: احداث 2مدرسه 6 و 9 کلاسه از اعتبارات ملی در محله سادات دوگنبدان که در دست اجرا است.
 تاجگردون عنوان کرد: مدرسه روستای پشه‌کان، فضیلت و مسکن مهر در هفته دولت به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/000409/n00409959-r-b-001.jpeg
نماینده مردم گچساران و باشت با اشاره به احداث استخر دانش‌آموزی و زمین چمن مصنوعی خاطرنشان کرد: برای ایجاد زمین چمن مصنوعی 14 میلیارد ریال تخصیص داده شده که تاکنون 8 میلیارد تومان پرداخت شده است.
 وی به استخردانش‌‌آموزی اشاره کرد و گفت: برای تکمیل این طرح 24 میلیارد ریال نیاز است که با تامین اعتبار شاهد افتتاح آن در آبان ماه سال جاری خواهیم بود.
 تاجگردون با طرح سوالی از پیمانکار طرح استخر دانش آموزی که این طرح قرار بود در نیمه دوم سال گذشته افتتاح شود و تاکنون به مرحله بهره‌برداری نرسیده است علت آن را جویا شد که توضحیات پیمانکار این طرح نتوانست نماینده را قانع کند.
 تاجگردون گفت: عقب افتادن پروژه به نفع شما پیمانکاران است و با تغییر ماده و تبصره به منافع خود کار می‌کنید.


https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/000409/n00409959-r-b-008.jpeg
تاجگردون در اینستاگرامش در باره این جلسه اینگونه نوشت: «امروز قریب به پنج ساعت جلسه بررسی عملکرد چند دستگاه اجرایی در خصوص طرحهای عمرانی را داشتیم. خوشبختانه حجم طرحها و پروژه‌ها زیادند. برخی آر دستگاهها خیلی خوب کار کرده بودند و برخی هم خیلی بد و بی تفاوت نسبت به طرحها بودند. شاید هم آن ادارات در حد این حجم کارها نبودند. امروز یک حرف برایم بیشتر روشن شد. متاسفانه دستگاه‌های نظارتی کسی را برای کار نکردن زیر سؤال نمی‌برند و اگر کسی کار بکند همه میریزن سرش و نظارت می‌کنند. کار دیگر اینکه همه به هم عادت کردیم الکی قول و قرار می‌زاریم و حتی صورتجلسه می‌کنیم ولی یادمان میره چی توافق کردیم. امروز آبفای روستایی خوب بود و آب منطقه‌ای بد بود.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/000409/n00409959-r-b-006.jpeg
نوسازی مدارس نیمه خوب و رو به جلو بود و آبفای شهری هم خوب بود و بدلیل ممانعت شهرداری از اجرای طرحها متوقف در کارها. کشاورزی هم همه چیزش به این است که آب منطقه‌ای کارشو جلو ببره و بدین خاطر نمیتونه کارشو نشون بده. سر جمع پنج ساعت جلسه با صرف یک افطار ساده بدون تعطیلی جلسه نسبتاً رضایتبخش بود وً امیدوارم طی تابستان آب نازمکانها. آب پادوک. آب آبریگون. أب گناوه. مخزن و آب مجموعه روستاههای حوزه امامزاده جعفر تا آبشیرین و بی بی جان اباد. پادوک و بیدک و در مدارس هم پشه کان و فضیلت و مسکن مهر به بهره برداری برسد و دو مدرسه جدید و یک فرهنگسرا در محله سادات شروع بشه و سه مدرسه دیگر در باشت و دوگنبدان. 700 هکتار در لیشتر به بهره برداری برای تأمین آب برسد و چندین طرح و پروژه دیگر.
نام شما

آدرس ايميل شما

دیل قلب گچساران
Iran, Islamic Republic of
اقای نماینده اینقدر میگوید اعتبار است برگشت داده میشود چرا مشکل اب روستای دیل که هشت ماه هدر میرود که شخص جنابعالی واقای نوروزی واقای داوودی مدیر اب منطقهای وفرماندار دیده اید چرا این سد را درست نمیکنید که قول داده بودید چرا
Iran, Islamic Republic of
اقای تاجگردون نکنه هنور دنبال . جهاد هستی .یادت رفته به رییسی چه گفتیر.حالا گرفته خواهد شد .سر وقتش
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون فقط مهره چینی میکنه به نفع خودش وواقعا .واگر هم‌به اینجا رسید به اعتبار بهرام تاجگردون به اینجا رسید .و ضمنا نمیدونم به رئیسی چه گفته اگر احیانا چیزی هم گفته باشه یه جوری. که حالش بیاد سر جاش
هم شهری
Iran, Islamic Republic of
سلام خدمت دکتر تاجگردون.
اگر شماواقعا به فکر پیشرفت پروژه های شهرستان وحل مشکلات مردم هستید چرا مدیران پیگیر و کار بلد رو به سیستم اداری شهرشتان تزریق نمیکنید؟
به عنوان نمونه چه علت در اداره برق تغییر و جابجایی صورت نمیگیرد و آیا واقعا یک دهه مدیریت برای یک فرد اجحاف در حق آن اداره و کسانی که میتوانند با مدیریت خود تغییراتی در حل مشکلات مردم ایجاد نمایدنیست؟؟؟
یا واقعا نمیخواهید یا اینکه نمیتوانید!
که صد البته همه میدانند،هیچ نمیتوانیدی برای شما وجود ندارد.
پس حداقل با مردم صادقانه صحبت کنید
همشهری
Iran, Islamic Republic of
آقای تاجگردون اگر این حرفهاتون از روی صداقته پس چرا با روی کار آوردن مدیران کارآمد و عزل مدیرانی که فقط به دلایل قومی قبیله ای دارای مسولیت هستند، پروژه رو جلو نمیبرید؟؟
بعنوان مثال چه علتی داره که یک دهه یک نفر رییس اداره برق باشه.
یعنی کاردان تر و کاربلد تر کسی وجود نداره؟
این ظلمیه که شما سیاسیون در حق مردم این شهر میکنید و خودتون نمیخواهید شهر پیشرفت کنه وگرنه همه چی رو میبینید و میدونید!!!!!
مرزبان
Iran, Islamic Republic of
خداقوت مردخستگی ناپذیر
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1