کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا از بازدید اعضای کمیسیون‌ برنامه و بودجه از کارخانه‌های گچساران گزارش می‌دهد

ناله مدیران واحدهای تولیدی گچساران بلند شد / از بلوکه شدن پول واحد تولیدی تا کمبود نقدینگی و سخت‌گیری بانک‌ها / آقای دیودیده کاری برای ما نکرد (+ تصاویر)

4 ارديبهشت 1398 ساعت 17:19

مدیرعامل بزرگترین کارخانه روکش‌های PVC جنوب کشور گفت: با رایزنی که اتاق بازرگانی در ستاد تسهیل انجام دادیم، 1 میلیارد تومان به ما پرداخت کردند ولی این پول به بازرگانی داده شد، بازرگانی از برج 7 تا الان پول ما را تا الان بلوکه کرده است.


اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از کارخانه‌های شهرستان گچساران بازدید کردند. کمبود نقدینگی، مواد اولیه و سخت‌گیری‌های بانک‌ها مهمترین مشکلاتی بود که مدیران واحدهای تولیدی به آن اشاره کردند.
به گزارش کبنا، روز (چهارشنبه 4 اردیبهشت 98) اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی به شهر دوگنبدان سفر و از کارخانه‌های صنعتی این شهر بازدید کردند.
«عبدالله‌ قبادی» مدیرعامل بزرگترین کارخانه روکش‌های PVC جنوب کشور در بازدید اعضای کمیسیون برنامه و بودجه از این کارخانه با بیان اینکه تنها تولیدکننده PVC برای استان‌های بوشهر، خوزستان و هرمزگان هستیم، اظهار کرد: این کارخانه  48 نفر اشتغال زایی مستقیم و حدود 250 نفر غیر مستقیم دارد و در سال 85 به دلیل مشکلاتی که داشتیم تا سال 93 تعطیل شدیم.
قبادی در ادامه بیان داشت: سال 96 زحمت کشیدیم و به امید اینکه بتوانیم تولید و اشتغال زایی داشته باشیم سهام شرکت را کامل خریدیدم و از سال 96 تا 97 دنبال تسهیلات بوده‌ایم.
وی افزود: این واحد سرمایه پول در گردش ماهانه 4 تا 5 میلیارد تومان دارد، PVC از دولت خرید می‌کنیم و به واحد تزریق می‌کنیم تا بتوانیم فعالیت کنیم، از طرفی PVC بازار آزاد اصلاً به صرفه نیست. هر کیلویی بین 2 تا 3 هزار تومان PVC در بازار آزاد گرانتر از دولتی است و با وام‌های با سود بالا برای ما فعالیت کردن به صرفه نیست.
مدیرعامل بزرگترین کارخانه روکش‌های PVC جنوب کشور گفت: با رایزنی که اتاق بازرگانی در ستاد تسهیل انجام دادیم، 1 میلیارد تومان به ما پرداخت کردند ولی این پول به بازرگانی داده شد، بازرگانی از برج 7 تا الان پول ما را تا الان بلوکه کرده است.
وی ادامه داد: چند بار خدمت آقای دیودیده رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت رسیدیم، اما ایشان کاری برای ما پیش نبرد.
قبادی تصریح کرد: بازار داخلی و بازار خارجی در کشورهای همسایه بهترین بازارها را برای ما دارند، اما الان مشکل سرمایه در گردش داریم.
در ادامه اعضای کمیسیون برنامه و بودجه از کارخانه آب معدنی «آب عرش» بازدید کردند که «موسوی» رئیس کارخانه آب عرش در این بازدید با بیان اینکه آب عرش از لحاظ نقدینگی مشکل دارد، اظهار کرد: بخش زیادی از تولیدات ما در طرح‌های آبرسانی شهری و آب و فاضلاب و شرکت نفت مصرف می‌شود. مشکلی که ما داریم مواد اولیه است و مشکل نقدینگی و خرید مواد اولیه داریم.
مدیرعامل این کارخانه ادامه داد: ما مدعی هستیم که آب معدنی کارخانه «آب عرش» از آب معدنی در بازار آب با کیفیت‌تر است و آزمایش‌هایی که در شیراز و اصفهان از این آب صورت گرفته بر این موضوع صحه می‌گذارند و تجهیزات ما پیشرفته‌ترین نوع تصفیه آب است.
وی افزود: الان حدود 15 نفر اشتغال مستقیم و 25 نفر هم اشتغال غیرمستقیم ایجاد کرده‌ایم.
توکل پور رئیس کارخانه صنایع غذایی بیدزرد نیز در این بازدیدها گفت: 5 خط تولید در کارخانه داریم که در حال حاضر فقط یک خط تولید مشغول به کار است. سودهای مرکب، ارزش افزوده، حساب دارایی و مالیات همه اینها مشکلاتی است که با آنها درگیر هستیم. تحت فشار همین سودهای مرکب بانک‌ها هستیم.
حدود 8 میلیارد سرمایه گذاری کردیم، الان بین دوراهی قرار گرفتیم که بانک‌ها در حال حاضر ما را تحت فشار خودشان قرار داده‌اند.
توکل پور گفت: صادرات به کشورهای همسایه داشتیم و با چندین شرکت بین المللی و داخلی همکاری کرده‌ایم، 12 میلیارد تومان از ما تولیدات و محصولات می‌خواهند ولی به دلیل مشکلات نقدینگی نمی‌توانیم تولید داشته باشیم.
توکل پور در ادامه گفت: تا چندسال گذشته 74 کارگر در 5 خط تولید در کارخانه مشغول به کار بوده‌اند ولی به دلیل مشکلاتمان تعدیل نیرو داشته‌ایم و در حال حاضر فقط 32 کارگر در کارخانه فعالیت دارند.
با دو شرکت قرارداد بسته‌ایم ولی متاسفانه یک هفته است کارخانه را به دلیل مشکلات مالی تعطیل کرده‌ایم، چون واقعاً نمی‌توانیم با این وضعیت تولید داشته باشیم.
در انتها از کارخانه آرد و سیلوی شهرک صنعتی چهاربیشه بازدید صورت گرفت.
به گزارش کبنا، اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با دعوت رئیس اتاق بازرگانی یاسوج به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کردند. به گفته جبار کیانی‌پور رئیس اتاق بازرگانی یاسوجبازدید از شهرک‌های صنعتی و شرکت در شورای اداری گچساران نشست با بخش خصوصی و فعالین اقتصادی، بازدید از صنایع نفت و گاز دشت گز از مهمترین برنامه‌های سفر اعضای کمیسیون برنامه و بودجه در گچساران در روز اول حضورشان در استان کهگیلویه و بویراحمد می‌باشد.
وی با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد برای توسعه و تحقق رونق تولید ابراز امیدواری کرد سفر اعضای کمیسیون برنامه و بودجه بتواند گامی در تحقق رونق تولید به عنوان شعار سال باشد.

 


کد مطلب: 408962

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/408962/2/ناله-مدیران-واحدهای-تولیدی-گچساران-بلند-بلوکه-شدن-پول-واحد-کمبود-نقدینگی-سخت-گیری-بانک-ها-آقای-دیودیده-کاری-نکرد-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1