کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

بازدید استاندار کهگیلویه و بویراحمد از مناطق سیل‌زاده / دستور ویژه احمدی به راه‌ و شهرسازی / مناطق خطرآفرین شناسنامه‌دار شوند (+ تصاویر )

7 فروردين 1398 ساعت 15:46

استاندار کهگیلویه وبویراحمد یادآور شد: سیل به بسیاری از تاسیسات حیاتی و زیربنایی از جمله راه، آب، برق و پل ها خسارات شدیدی وارد کرد.


علی محمد احمدی روز چهارشنبه ( 7 فرودین ماه 98) در بازدید از برخی مناطق سیل زده، اظهار داشت: مردم و شهروندان در مناطق سیل زده نگران نباشند، دولت به طور یقین همراه آنان خواهد بود و خسارت ها جبران خواهد شد.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: دولت ساز و کار و تمهیدات لازم برای جبران زیان های وارده به سیل زدگان را اندیشیده است و در قالب اعطای وام های بلاعوض و یا تسهیلات کم بهره سعی در بهبود اوضاع و جبران خسارت ها دارد.
احمدی تاکید کرد: بارش های سیل آسا در 2 روز گذشته علاوه بر تخریب و خسارت های سنگین به تاسیسات زیربنایی، برخی روستاها و مناطق عشایری را نیز با مشکل مواجه کرده است.
احمدی یادآور شد: همچنین کمیته ای با حضور کارشناسان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، استانداری، فرمانداری ها و سایر دستگاه های نظارتی در حال بررسی ابعاد خسارت و برآورد زیان های وارد شده به منازل مسکونی در سطح روستاها و مناطق عشایری هستند.
وی با بیان اینکه هنوز بررسی و تخمین خسارات ناشی از سیل اخیر در استان مشخص نیست، گفت: البته با تخمین اولیه میزان خسارات حتی به بیش از پنج هزار میلیارد ریال می رسد.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد یادآور شد: سیل به بسیاری از تاسیسات حیاتی و زیربنایی از جمله راه، آب، برق و پل ها خسارات شدیدی وارد کرد.
احمدی در ادامه خطاب به مدیرکل بنیاد مسکن، گفت: هرگونه ساخت و ساز در مناطق بحرانی ممنوع است.
احمدی با بیان اینکه باید مناطق خطر آفرین وبحرانی استان شناسنامه دار شوند، گفت: بنیادمسکن انقلاب اسلامی نسبت به صدور مجوز ساخت و ساز در مناطق خطر آفرین و حریم رودخانه ها را ممنوع کند.
استاندار ابراز داشت: دستگاه های اجرایی نیز صدور مجوز طرح های اقتصادی در مناطق بحرانی استان را ممنوع کنند.
وی با بیان اینکه، بسیاری از خسارات ناشی از طرح ها و ساخت و سازهای غیرمجاز و یا بدون آینده نگری بوده است، تاکید کرد: این گونه حوادث باعث می شود تا بتوان با برنامه ریزی و دقت بیشتر به مسائل توجه گردد.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد همچنین در بازدید از محور یاسوج –شیراز گفت: این محور در منطقه مله شوره به علت رانش زمین تا اطلاع ثانویه مسدود است و هیچگونه ترددی در آن صورت نمی گیرد.
علی محمد احمدی تاکید کرد: برای مسافرت از یاسوج به شیراز و یا بلعکس از جاده قدیم و یا جاده جایگزین یعنی محور شیراز- نورآباد- بابامیدان استفاده شود.
استاندار تاکید کرد: اداره کل راه و شهرسازی هر چه زودتر نسبت به ایجاد یک مسیر فرعی در محل رانش جاده اقدام نماید.
وی بیان کرد: این اداره کل تلاش کند تا هرچه سریعتر این مسیر ترمیم شود.


کد مطلب: 408252

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/408252/2/بازدید-استاندار-کهگیلویه-بویراحمد-مناطق-سیل-زاده-دستور-ویژه-احمدی-راه-شهرسازی-خطرآفرین-شناسنامه-دار-شوند-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1