کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

بازدیدهای مسوولان کهگیلویه و بویراحمد در یک شب برفی؛ از بازگشایی جاده‌ها تا نجات مسافران (+ تصاویر)

23 بهمن 1397 ساعت 3:02

با این وجود و تلاش نیروهای امدادی و مسوولان در جاده‌های استان، متاسفانه استان کهگیلویه و بویراحمد از کمبود برخی تجهیزات مدرن از جمله خودروهای مناسب برف بی بهره است که امید می‌رود مسوولان در این باره چاره اندیشی کنند.


بارش برف و باران روز سختی را برای برخی از مسوولان استان کهگیلویه و بویراحمد رقم زد، از ابتدای روز شنبه (22 بهمن ماه) بارش برف و باران در نقاط مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد شروع به باریدن کرد و علاوه بر مسدود شدن جاده‌های روستای و قطع محورهای اصلی یاسوج، خیابان‌ها و معابر مرکز استان نیز کاملاً سفید پوش شده است و قطعی مکرر برق نیز مردم را کلافه کرد.
با وجود بارش شدید برف و باران اما نیروهای راهداری و جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد برای امدادرسانی و بازگشایی جاده‌ها از هیچ تلاشی فروگذاری نکردند.
عزیز فیلی معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عملیات بازگشایی راه‌های استان را از نزدیک مورد بازدید قرار داد و از راهدارخانه‌های استان سرکشی کرد.
گردنه مله شوره یکی از نقاط برف گیر بود که معاون عمرانی استاندار و مدیرکل حوزه استانداری مورد بازدید قرار دادند، فیلی تمام دستگاه‌ها را برای خدمات دهی هماهنگ کرد تا تردد در جاده‌های استان برقرار شود.
مرادی مدیرکل حوزه استانداری کهگیلویه و بویراحمد که فیلی معاون عمرانی استاندار را همراهی می‌کرد، در گفت و گو با کبنا می‌گوید: همه دستگاه‌ها و تجهیزات ادارات برای بازگشایی جاده‌ها هماهنگ شده است و بالاخره بارش برف و باران رحمت الهی است و مردم هم باید خویشتنداری کنند تا مسوولان تلاش خود را انجام دهند.
وحید محمدی تبار مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد که نیز شخصاً در جاده‌های استان حضور پیدا کرده و تا ساعت 2 بامداد در کنار نیروهای راهداری بوده، می‌گوید: ترافیک سنگین و بارش برف و باران، امروز (دوشنبه 22 بهمن ماه 97) مردم را بسیار به زحمت انداخت، اما نیروهای زحمت کش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، هلال احمر، پلیس راه، و بلاخص فرمانده ارشد سپاه و معاون عمرانی استاندار، فرماندار و بخشداران ساعت‌ها تلاش و زحمت کشیدند.
سید امان الله جهانبین مدیرعامل جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد نیز می‌گوید: عملیات و امدادرسانی و توزیع اقلام زیستی به افراد گرفتار در سیلاب منطقه دشت گل از مناطق گردشگری سرابننیز، به مدت 5 ساعت به طول انجامید.
وی گفت: همچنین امروز عملیات رهاسازی تیم‌های واکنش سریع برای نجات مسافرین گیر افتاده در برف پشت کوه جلیل و جاده کاکان یزد با موفقیت انجام گرفت.
جهانبین که تا پاسی از شب در کنار امدادگران حضور داشته، می‌گوید: عملیات رهاسازی و امدادرسانی به افراد گرفتار در برف جاده جوخانه چرام که تا ساعت‌های از شب مشغول خدمت رسانی بوده‌اند.
با این وجود و تلاش نیروهای امدادی و مسوولان در جاده‌های استان، متاسفانه استان کهگیلویه و بویراحمد از کمبود برخی تجهیزات مدرن از جمله خودروهای مناسب برف بی بهره است که امید می‌رود مسوولان در این باره چاره اندیشی کنند.
شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل غفلت مدیریت شهری قفل شد و مردم برای تردد در شهر به دلیل بارش شدید برف و قطعی مکرر برق و تاریکی خیابان‌ها و جاده با مشکل مواجه بودند.


کد مطلب: 407117

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/407117/2/بازدیدهای-مسوولان-کهگیلویه-بویراحمد-یک-شب-برفی-بازگشایی-جاده-ها-نجات-مسافران-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1