کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

عصر امروز انجام گرفت

حضور آیت‌الله ملک‌حسینی در منزل «سید قادر لاهوتی» /«لاهوتی»: همایش هم دلی پر محتوا بود (+تصاویر)

14 بهمن 1397 ساعت 17:18

عصر امروز چهاردهم بهمن ماه،آیت الله ملک حسینی،نماینده ولی فقیه و هیئت همراه و برخی خواص با «سید قادر لاهوتی» فعال سیاسی اصلاح طلب کهگیلویه،در منزل وی (لاهوتی) دیدار و گفتگویی یه ساعته و صمیمی داشت.


عصر امروز چهاردهم بهمن ماه،آیت الله ملک حسینی،نماینده ولی فقیه و هیئت همراه و برخی خواص با «سید قادر لاهوتی» فعال سیاسی اصلاح طلب کهگیلویه،در منزل وی (لاهوتی) دیدار و گفتگویی یه ساعته و صمیمی داشت.
به گزارش کبنا،در این دیدار پیرامون مباحثی از جمله آیات «متشابه» و آیات «محکم» از قرآن کریم و اینکه آیا علما اجماع نظر بر این مباحث دارند یا خیر،همچنین وجود منبع و کتابی در این خصوص صحبت شد.
در ادامه سید قادر لاهوتی گریزی به مثنوی داشت و آیت الله ملک حسینی نیز در خصوص علامه طباطبایی سخن گفت و نهایتا بحث به فلاسفه نیز رسید.
آیت الله ملک حسینی همچنین با اشاره به حضور قادر لاهوتی در همایش هم دلی استان اشاره کرد و گفت:دوست داشتم صحبت های شما را در آن همایش می شنیدم .
که لاهوتی در پاسخ گفت:با حضور شما و صحبت های جامع مذهبی و بیان احادیث،و همچنین صحبت های استاندار که بر استان و برنامه های دولت مشرف بود برای احترام به شما نیازی به صحبت بنده نبود.
سید قادر لاهوتی در گفت‌وگو با کبنا در پاسخ به سوالی مبنی بر نظر خود پیرامون همایش همدلی عنوان کرد:جلسه باشکوه و پر محتوایی بود.
وی در پاسخ به سوال دیگر کبنا در خصوص گفت‌وگوی خود با خبرنگاران در حاشیه همایش هم دلی مبنی بر نفی قوم گرایی اظهار کرد:در بدو ورود به جلسه قصد گفت‌وگو را نداشتم ولی با اصرار پاسخ دادم،سوالی در خصوص قباحت قوم گرایی داشتند که من نیز قوم گرایی را مذموم می دانم چرا که در قوم گرایی،دیگری دیده نمی شود و حقوقشان ضایع می شود.
وی ادامه داد: قران کریم نیز شناخت قومیت ها را لازم می داند و هر چیزی را که به اندازه باشد و مشروط به افراط و تفریط نباشد جالب است.
بنا بر این گزارش، «سید قادر لاهوتی» در سال‌های اخیر از مصاحبه با خبرنگاران پرهیز می‌کرد و به جزء دو یا سه مورد او صحبتی با رسانه‌ها نداشت. حضور او در همایش همدلی و مصافحه گرم لاهوتی با بزرگان استان و گفت‌وگوی کوتاه او با رسانه‌ها در باره قوم‌گرایی آیا تاثیری بر وحدت بیش از پیش نیروهای سیاسی کهگیلویه بزرگ خواهد داشت یا خیر؟
 


کد مطلب: 406925

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/406925/2/حضور-آیت-الله-ملک-حسینی-منزل-سید-قادر-لاهوتی-همایش-هم-دلی-پر-محتوا-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1