تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۰۷
کد مطلب : ۴۰۴۳۲۳
گزارش/

روایتی متفاوت از راهپیمایی 13 آبان 97 در زیلایی (+تصاویر)

۰
کبنا ؛
نام زیلایی بویراحمد اگرچه بارها با واژه‌های عجین شده با فقر و محرومیت به ذهن‌ها متبادر شده اما محرومیت هرگز از عمق ولایتمداری، وفاداری و قدرشناسی آنها به آرمان‌های امام راحل، رهبری انقلاب و نظام اسلامی نکاسته است.
 منطقه عشایری زیلایی نقطه‌ای از خاک ایران است که کمترین بهره را از امکانات روزگار ارتباطات و فناوری‌های پیشرفته برده اما با صلابت، مردانگی و غیرت ملی به انقلاب و میهنش وفادار مانده است.
جمعی از عشایر غیور زیلایی بویراحمد بی گلایه، قدردان و قانع‌تر از همیشه با همان پشتکار و تعهد اوان انقلاب و دفاع مقدس راهپیمایی روز 13 آبان را متفاوت‌تر از سالهای گذشته برگزار کردند.
مردان و زنان غیور عشایر زیلایی بویراحمد در راهپیمایی 13 آبان امسال با پشت پا زدن به همه هیاهوها، غوغاسالاری ها و تبلیغات منفی دشمن برای القای ناامیدی و یاس در میان مردم، نشان دادند که تطمیع‌ها و تحریم‌ها نمی‌تواند در اراده مصمم و وفاداری ملت به نظام و انقلاب خللی ایجاد کند.
 
از هر نسلی پیدا بود
در راهپیمایی باشکوه 13 ابان امسال در دهستان عشایری زیلایی ازهر نسلی از ساکنان منطقه حضور داشتند؛ کودکی خردسال فارغ از نگاه‌های غمناک مادر رنج دیده در غم بی پدری اما به عشق وطن و امید به آینده بهتر در صحنه حضور یافت.
از دانش آموز و دانشجو تا معلم و کارگر از پیر و جوان، رئیس و مرئوس تا مادر مهربان شهید با ندای الله اکبر، امده بودند تا پنجه در پنجه استکبار افکنده و نظام سلطه را گوشمالی دهند.
 
 مینا و مریم هم آمده بودند
مینا و مریم دختران جوانی که چین‌های صورتشان بارها روایتگر قصه تلخ زندگی سخت دختران زیلایی از زاویه دوربین‌ها در منطقه بوده با زیبایی سیرت و چاشنی غیرت در میان جمع کثیر راهپیماییان حضور یافتند.
غیرت، جوانمردی، وفاداری، عشق به میهن، قدرشناسی و سخت کوشی از واژه‌هایی است که همواره همزاد عشایر سلحشور کهگیلویه و بویراحمد بوده و تجلی این صفات وهم اینک در فرزندانی از نسل چهارم عشایر به زیبایی دیدنی است.
 
عشایر مدافعان همیشگی حریم انقلاب
عشایر همواره در هر صحنه‌ای که احساس نیاز برای دفاع از حریم انقلاب، نظام و ولایت احساس شده حضور یافته و در خط مقدم مبارزه نابرابر با دشمن ایستاده‌اند.
زمانی در اوج بینش سیاسی با سرانگشتان آغشته به جوهر آبی انتخابات آماده حضور دشمن هراس خود در این عرصه سرنوشت ساز می‌شوند.
در جنگ نابرابر و هشت سال دفاع مقدس چه در صحنه نبرد و چه در پشت جبهه‌ها و پشتیبانی از رزمندگان نام عشایر و دلیرمردی زنان و مردان شجاع انان شنیدنی است.
در شرایط کنونی و جنگ اقتصادی که پیروزی دران با اتکا به داشته‌ها و توجه به اقتصاد مقاومتی ممکن است عشایر با تولید محصولات متنوع تجلی عینی و مصداق بارز تحقق این مهم هستند.
 
عشایر همواره به عهد خود با انقلاب پایبندند
رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد در مراسم یوم الله 13 آبان در زیلایی بویراحمد گفت عشایر برای اعتلا و تقویت آرمان‌ها و اهداف نظام و انقلاب با عهدی که با ولایت بسته ان تا پای جان ایستاده‌اند.
اسماعیل رضایی نیک یادآور شد که حضور عشایر همراه با امت رشید و شجاع ایران اسلامی بهترین پشتوانه معنوی برای هموار شدن راه و مسیر توسعه و بالندگی بیشتر نظام اسلامی است.
وی تصریح کرد که بدون شک حضور حماسی و گسترده ملت در صحنه‌های دفاع از انقلاب همچون یوم الله 13 آبان که به نام استتکبارستیزی مزین شده پاسخی کوبنده به همه رجزخوانی‌ها و تهدیدهای دشمنان نظام است.
وی تاکید کرد که البته این حضور و معرفت ملت نیز مسئولیت و خدمتگزاری مسئولان و مدیران اجرایی در سطوح مختلف مدیریتی در سطح ملی و این استان عشایری را برای خدمت بیشتر و صادقانه به آنان افزایش می‌دهد.
رضایی نیک اظهار داشت عشایر سلحشور همان طور که تاکنون نشان داده‌اند با افتخار پاسخ اعتماد و تاکیدی که حضرت امام خمینی (ره) بر ذخیره بودن آنان برای انقلاب را داده‌اند این بار و در شرایط حساس کنونی در راهپیمایی یوم الله 13 آبان جواب دندان شکنی به همه یاوه گویی ها و تهدیدهای آنان دادند.
وی ابراز داشت که عشایر و مردم شجاع و انقلابی کهگیلویه وبویراحمد نشان داده‌اند که هرگاه پای مصالح، عزت و سربلندی ملت و کشورشان در میان باشد فارغ از مشکلات و محرومیت‌های تاریخی، مقتدرانه و جان بر کف آماده دفاع و پشتیبانی از انقلاب و نظام اسلامی هستند.
 
 هوشنمند سازی بیش از 60 درصد مدارس عشایری
رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه وبویراحمد همچنین با اشاره به دستاوردها و برخی اقدام‌های ارزنده دولت تدبیر و امید در حوزه آموزش عشایری این استان نیز گفت که هم اینک افزون بر 60 درصد از مدارس مناطق عشایری این استان هوشمند سازی و به امکانات و تجهیزات روز آموزشی مجهز هستند.
رضایی اظهار داشت که میزان هزینه هوشمند سازی برای هر کلاس درس بیش از 70 میلیون ریال بوده است.
وی با اشاره به اهتمام ویژه دولت تدبیر و امید برای محرومیت زدایی در مناطق عشایری و تجهیز مدارس به امکانات آموزشی مناسب، گفت: ظرف حدود چهار سال گذشته افزون بر 42 مدرسه پیش ساخته با همکاری اداره کل نوسازی مدارس و مشارکت خیران و افراد نیکوکار به مناطق عشایری این استان اهدا شده است.
وی تصریح کرد که 11 مورد از آنها در سال تحصیلی گذشته توسط یک خیر ژاپنی به ارزش افزون بر 2 میلیارد ریال به آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد اهدا شد.
رئیس آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد که با تلاش و اهتمام ویژه دولت امکان تحصیل و آموزش برای هر دانش آموز عشایری در هر منطقه‌ای از استان فراهم است.

خرید 10 میلیارد ریال تجهیزات آموزشی
مدیرآموزش و پرورش عشایر کهگیلویه وبویراحمد همچنین گفت که در یک سال گذشته نیز افزون بر 10 میلیارد ریال انواع وسایل و تجهیزات آموزشی و کمک اموزشی با همکاری اداره کل آموزش و پرورش، نوسازی و تجهیز مدارس و همراهی خیران تحویل مدارس عشایری شده است.
رضایی تعداد دانش آموزان عشایری کهگیلویه و بویراحمد در واحدهای مختلف آموزشی و در مقاطع مختلف تحصیلی را نیز سه هزار و 570 نفر دانست و گفت: این تعداد دانش آموزان در بیش از 340 مدرسه عشایری مشغول به تحصیل هستند.
وی ابراز داشت: حدود نیمی از این دانش آموزان در بخش مارگون و منطقه محروم زیلایی از توابع شهرستان بویراحمد هستند.
بیش از 12 درصد در قالب 11 هزار و 120 خانوار از مجموع جمعیت 700 هزار نفری کهگیلویه وبویراحمد عشایر هستند.
این میزان جمعیت از 6 ایل بومی، 2 طایفه قشقایی، 16 تیره، 181 طایفه و بیش از یکهزار و 110 تش (اولاد) شکل گرفته است.
----------------------------
گزارش از حمید جهان
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1