کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

صبح امروز همزمان با بازگشایی مدارس:

«احمدی» زنگ مهر 97 کهگیلویه و بویراحمد را به صدا در آورد / استاندار: ملت ایران ابهت ابرقدرت‌های دنیا را در هم شکست (+تصاویر)

1 مهر 1397 ساعت 14:21

رژیمی که از هیچ جنایتی فروگذار نیست، آدم کشی می‌کند، کودک کشی می‌کند، خانه‌های بینوایان را روی سرشان خراب می‌کند، مجهز به پیشرفته‌ترین تجهیزات است و مخوف‌ترین سیستم‌های اطلاعی دنیا را دارد، به اینها نیز اکتفا نکرده و امروزه برخی مرتجعین عرب را به این سیستم تروریسم دولتی ملحق کرده‌اند و کودک کشی و جنایت در یمن و در غزه را پیشه کرده‌اند. 


سال تحصیلی ۹۸ ـ ۹۷ به صورت رسمی  با نواختن «زنگ مهر» در همه مدارس استان آغاز شد. 
با حضور علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، زارع پور مدیرکل آموزش وپرورش استان و جمعی از مسئولین استانی در اولین روز ماه مهر «زنگ مهر» در مدرسه دخترانه شاهد یاسوج وهمزمان با سراسر کشور وهمه مدارس استان نواخته و سال تحصیلی ۹۸ ـ ۹۷ آغاز شد.
رئیس شورای آموزش و پرورش استان در آیین آغاز سال تحصیلی ۹۸ ـ ۹۷ در جمع دانش آموزان مدرسه دخترانه شاهد یاسوج با تبریک بهار علم و دانش وآغاز سال تحصیلی وهفته دفاع مقدس گفت: بالاترین آموختن‌ها از قیام عاشورایی امام حسین (ع) شروع شد و هشت سال دفاع مقدس تداوم این نوع آموختن است.
علی محمد احمدی با تسلیت محرم الحرام و ایام شهادت سرور وسالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش، افزود: دانش آموزان باید علم و دانش را درکنار درس معرفت و ایثار از حضرت اباعبدالله الحیسن (ع) بیاموزند.
استاندار با بیان اینکه، هشت سال دوران دفاع مقدس فرهنگ ایثار، شهادت، آزادی و آزادگی با تاسی از گفتمان بی بدیل امام حسین (ع) بود، افزود: علیرغم همه هجمه‌ها و بدخواهی دشمنان نسبت به فرهنگ اباعبدالله، مردم ما نشان دادند نور فروزان ابا عبدالله الحسین (ع) در دل پیروان و شیعیان پرفروغ‌تر می‌شود و ما جنگ را در راستای این نگاه داریم.
احمدی با تشریح سه موضوع دفاع مقدس، ترورهای کور و برنامه دشمن در این بخش و همچنین بازگشایی مدارس، ابراز  داشت: تمدن و تاریخ ما پر فراز و نشیب است و ما گردنه‌های مختلفی را طی قرن‌ها طی کرده‌ایم،  اما شاید هیچ بازه زمانی برای ما به مثابه دوران دفاع مقدس نبوده است.
وی تصریح کرد: دنیا تمام تجهیزات و امکانات هوایی، زمینی، دریایی و لجستیکی را در اختیار فردی مست، دیوانه و قدرت طلب (صدام) گذاشت که عاقبت آن را در جریان‌های سیاسی بعد از جنگ دیدیم.
استاندار تصریح کرد: ۸ سال تمام ملت ما از قلاویزان تا پیرانشهر، از مهران تا چزابه و از شلمچه تا اروند مردانه ایستادند و به دنیا نشان دادند که ایران بزرگ و مردمان آن کسانی نیستند که در مقابل هجمه دشمن کوتاه بیایند.
احمدی  افزود: ما این فراز تاریخ را سرافرازانه طی کردیم و بهترین داور برای اینکه چه کاری کردیم، وصیت نامه الهی و سیاسی معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران است.
احمدی گفت: این وصیت نامه وصف می‌کند که ما در طول ۸ سال جنگ به چه خودباوری‌هایی رسیدیم و به چه فرهنگی دست یافتیم، چه جوان‌هایی را تربیت کردیم و چه فرهنگی را در جامعه ایران که تبلور آن را در جنوب لبنان، بحرین، یمن و شاخ افریقا می‌بینیم که این مهم به معنای صدور و تابش انقلاب است را از جنگ داریم.
استاندار افزود: مردمان ما با استقامت خود این پیام را به دنیا دادند که یک ملت با اراده می‌تواند در مقابل قدرت‌ها باایستد و بعد از اینکه امام در این وصیت نامه می‌گوید که من لحظه‌ای نادم نیستم، در فرازی می‌گوید که ما در دوران جنگ ابهت دو ابر قدرت را درهم شکستیم و به راستی غیر از این نیز نبود.
**بزرگ‌ترین تروریست دولتی رژیم صهیونیستی است
احمدی با اشاره به دو حادثه تروریستی مجلس و اهواز، گفت: امروز اینهایی که با هژمونی رسانه‌ای ادعای جنگ با تروریست را دارند، دروغ گویان و رو سیاهان کرده زمینند.
استاندار گفت: بزرگ‌ترین تروریست دولتی رژیم صهیونیستی است که زیر چتر حمایتی مستقیم دولت آمریکا قرار دارد.
احمدی بیان کرد: رژیمی که از هیچ جنایتی فروگذار نیست، آدم کشی می‌کند، کودک کشی می‌کند، خانه‌های بینوایان را روی سرشان خراب می‌کند، مجهز به پیشرفته‌ترین تجهیزات است و مخوف‌ترین سیستم‌های اطلاعی دنیا را دارد، به اینها نیز اکتفا نکرده و امروزه برخی مرتجعین عرب را به این سیستم تروریسم دولتی ملحق کرده‌اند و کودک کشی و جنایت در یمن و در غزه را پیشه کرده‌اند. 
وی ابراز داشت: آن‌هایی که ادعای مبارزه با تروریسم دارند، هم در تروریسم دولتی و هم در ترورهای کور سردمدار جنایاتی هستند که مشابه آن را در مجلس و اهواز دیدیم و اینکه به شکل خام و کور یکسری افراد خام، احتمالاً بی تجربه و فقیر را آماده کنید و اسلحه بدهید و بگویید هرکه را دیدید سینه آن را هدف گلوله قرار دهید، به طفل چهار ساله نیز رحم نکنید، فجیع‌ترین و ناجوانمردانه‌ترین حرکت سیاسی برگرفته از نظام سلطه است.
احمدی گفت: دشمنان از این نگرانند که امواج انقلاب اسلامی آرام آرام دنیا را می‌گیرد و دشمنان به نتیجه رسیدند که نهال انقلاب اسلامی و عظمت ایران بیدی نیست که با باد برنامه‌های آمریکا بلرزد و ما ایستاده‌ایم. 
وی عنوان کرد: این جنایت برای دشمنان چیزی جز رو سیاهی ندارد و ملت ما با اقتدار جلو می‌رود.
احمدی گفت: دشمنان با تانک‌ها،  برنامه هسته‌ای و موشکی ما که در راستای گفتمان بازدارندگی است مشکلی ندارند و دشمنان با عظمت، استقلال، ایستادگی و پایمردی ملت ما مشکل دارند.
ملت ما تسلیم ترقه بازی‌های پراکنده دشمنان نمی‌شود
استاندار گفت: دشمنان نمی‌خواهند بالندگی فرزندان ما را در عرصه‌های مختلف ببینند و آنها از این می‌ترسند که مسیر استقلال، تولید علم و بالندگی برای سایر کشورها الگو شود و به دنبال خفه کردن صدای آن در نطفه هستند و به فضل خدا چون این صدا صدای ابا عبدالله الحسین (ع)، شهدا و ملت بزرگی است که با آن عظمت هشت سال جنگ را در مقابل دشمنان و همه قدرت‌ها اداره کرد، تسلیم ترقه بازی‌های پراکنده دشمنان نخواهد شد و مسیر را با قدرت و اقتدار ادامه خواهد داد.
احمدی با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش و بازگشایی مدارس، ابراز داشت: در جایگاه آموزش و پرورش شکی نیست و تجربه دنیا نشان می‌دهد که هیچ کشوری بدون توجه به آموزش و پرورش به توسعه نرسیده است.
استاندار افزود: اگر بخواهیم از نسل جوان، بالندگی علمی و هوش ایرانی استفاده کنیم، باید در عمل به آموزش و پرورش توجه شود.
احمدی گفت: این توجه نباید در شعار باشد و عمل گرایی، تخصیص بودجه، بحث مدیریت، نظارت و پیگیری ضروری است و البته بودجه، امکانات و توجه شرط لازم است.
احمدی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش ما حافظه محور و انتقال اطلاعات محور است و هنوز جامعه و واقعیت میدانی را درک نکرده و دانش آموز ما به اندازه‌ای که کنکور پذیر است، جامعه پذیر نیست که باید فرایند مدرک گرایی را به سمت مهارت گرایی سوق دهیم و بالندگی لازم آموزش و پرورش را داشته باشیم.
استاندار ابراز داشت: دولت یازدهم و دوازدهم در حوزه آموزش و پرورش این رویکرد را به شکل جدی شروع کرده و موضوع مهارت آموزی، جامعه پذیری و ارتباط با جامعه در راس برنامه‌ها قرار دارد و سوال مهر امسال رئیس جمهور نیز این است که سال گذشته در حوزه مهارت چه کردیم.
وی افزود: این بدین معناست که امسال باید به تکاپو بیوفتیم و اینـهمه سرمایه انسانی را به سمت مهارت افزایی توام با دانش افزایی سوق دهیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان هم در این آیین گفت: سال تحصیلی ۹۸-۹۷  با شعار «کیفیت بخشی، مهارت آموزی و توسعه مشارکت» آغاز شد. 
هادی زارع پور با بیان اینکه، بیش از ۱۵۳ هزار دانش آموز سال تحصیلی جدید در استان را آغاز کردند، افزود: ۱۴ هزار و ۸۰۰ دانش آموز کلاس اولی است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه، ۴۸ درصد از این دانش آموزان دختر و ۵۲ درصد نیز پسر هستند، گفت: ترکیب جمعیت شهری و روستایی و مدارس دولتی نسبت به غیردولتی به ترتیب ۷۵ به ۲۵ و ۷۸ به ۲۲ درصد است.
وی با تاکید براینکه، شکوفایی استعدادهای دانش آموزان مستلزم مشارکت و همراهی خانواده‌هاست، اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید تمام امکانات برای دانش آموزان بهتراز سال‌های گذشته آماده شده است.
به گفته زارع پور، ۱۳ هزار و ۵۰۰ معلم در استان آماده آموزش ۱۵۳ هزار و ۶۷۰ دانش آموز در سه هزار و ۱۵ مدرسه و هشت هزار و ۶۰۲ کلاس درس هستند.
وی یادآور شد: در سال تحصیلی جدید حدود ۱۴ میلیون دانش‌آموز در ۴۹۸ هزار کلاس در قالب ۹۲ هزار و ۸۰۰ مدرسه در سراسر کشور به تحصیل می‌پردازند.

 


کد مطلب: 403162

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/403162/2/احمدی-زنگ-مهر-97-کهگیلویه-بویراحمد-صدا-آورد-استاندار-ملت-ایران-ابهت-ابرقدرت-های-دنیا-هم-شکست-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1