کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

تجمع اعتراضی اصناف یاسوج؛ پول زوری که تالارهای پذیرایی از مردم دریافت می‌کنند

3 تير 1397 ساعت 0:51

واحدهای صنفی عکاسان، فیلم‌برداران، گل‌فروشان، موسیقی و تجهیز مجالس عروسی شهر یاسوج مقابل صنعت، معدن و تجارت استان، میراث فرهنگی و گردشگری استان و اصناف استان کهگیلویه و بویراحمد تجمع کردند.



واحدهای صنفی عکاسان، فیلم‌برداران، گل‌فروشان، موسیقی و تجهیز مجالس عروسی شهر یاسوج مقابل صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی و گردشگری استان و اصناف استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل اعتراض از تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس شهر یاسوج و دخالت آنان در صنوف دیگر تجمع کردند.
بنا بر این گزارش، تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس شهر یاسوج فروش اجباری می‌کنند که طبق آیین‌نامه اجرایی ماده 15 و 64 نظام صنفی و تعزیرات حکومتی فروش اجباری تالارهای پذیرایی تخلف محسوب می‌شود و به همین دلیل واحدهای صنفی عکاسان، فیلم‌برداران و گل‌فروشان در جلوی سازمان صنعت، معدن و تجارت تجمع و نسبت به این کار تالارها اعتراض کردند.
آنها بیان می‌کردند که دخالت تالارهای پذیرایی سبب از رونق افتادن بازار کار صنوف عکاسان، فیلم‌برداران، گل‌فروشان و ... شده‌اند.

موسوی یکی از معترضین در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا در این باره اظهار کرد: وقتی عروس و دامادها برای نوبت‌دهی مراسم عروسی به تالارهای پذیرایی یاسوج مراجعه می‌کنند، تالارهای پذیرایی به آن‌ها می‌گویند که عکاس، فیلم‌بردار، مزون عروس، گل‌، آرایشگاه و موسیقی همه را صاحب تالار مشخص می‌کند، در غیر این صورت تالار پذیرایی به شما اجاره داده نمی‌شود.
موسوی افزود: با این وضعیت ماها(صنوف عکاسان، فیلم‌برداران، گل‌فروشان و ...) که ماهیانه 1 میلیون و 700 هزار تومان اجاره مغازه می‌دهیم و اجاره خانه و فرزند و پرداخت اقساط هم داریم، باید چه‌کار کنیم؟ بنده الآن ماشینم را فروختم و معوقات اجاره مغازه را تسویه کرده‌ام، بعد از این دیگر چه بفروشم تا بتوانم اجاره‌ام را پرداخت کنم؟
این معترض ادامه داد: نامه‌ی مکتوب به امور صنفی داده‌ایم که آنها نیز می‌گویند به تعزیرات حکومتی مراجعه کنید، از آن‌طرف می‌گویند سازمان صنعت، معدن و تجارت و این سازمان هم می‌گوید به میراث فرهنگی مراجعه کنید، چند سال است که هرچقدر می‌رویم و می‌آییم هیچ فایده‌ای ندارد.
مهرابی یکی از معترضین دیگر گفت: همه تالارهای شهر یاسوج اقدام به فروش اجباری می‌کنند و هیچ‌کس هم رسیدگی نمی‌کند اگر واقعا کسی رسیدگی نمی‌کند مجبور هستیم شکایت خود را به وزارت ببریم.
مهرابی افزود: عروس و دامادها پیش ما مزون عروس انتخاب می‌کنند و بیعانه می‌دهند اما وقتی به تالارهای پذیرایی مراجعه می‌کنند، می‌گویند که صاحبان و مسوولان تالارهای پذیرایی به ماها گفته‌اند که باید خود تالار مزون و... مراسم عروسی را انتخاب کند، در غیر این صورت به شما تالار اجاره نخواهیم داد و متأسفانه آن عروس و داماد بیعانه را از ما پس می‌گیرند و نوبت خود را پیش ما کنسل می‌کنند.
مهرابی ادامه می‌دهد: تا کنون به اصناف استان، تعزیرات حکومتی و صنعت، معدن و تجارت استان مراجعه کرده‌ایم، اما برای ما کاری انجام نداده‌اند.
مهرابی بیان داشت: این تالارهای پذیرایی مبلغ هنگفتی برای مزون، عکاس، فیلم‌بردار و. مراسم عروسی از عروس و دامادها دریافت می‌کنند.
داریوش دیودیده رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص در گفت‌وگو با کبنا، گفت: ما به تالارهای پذیرایی اعلام کرده‌ایم که حق چنین عملی را ندارند، اگر موردی در شهر هست باید به این سازمان شکایت شود تا پیگیری کنیم.
دیودیده اظهار کرد: عکاس، فیلم‌بردار و موسیقی رشته‌های تخصصی هستند که این افراد مشخص باید از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز داشته باشند و پروانه کسب دریافت کنند و همچنین مزون عروس و گل‌فروشان واحد صنفی مشخصی داریم.
وی اظهار داشت: پارسال با تالارهای پذیرایی شهر یاسوج در این خصوص برخورد کرده‌ایم، شهروندان هر واحد تالاری که تخلف کند را به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان معرفی کنید.
فرشید کرمی مدیر نظارت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا، گفت: فیلم‌برداران و عکاسان مراسمات عروسی باید مجوز و پروانه کسب از ارشاد اسلامی استان داشته باشند.
کرمی اظهار کرد: فروش اجباری طبق کمیسیون نظارت ممنوع است، اما باید مستندات کتبی بیاورید تا با آن‌ها برخورد کنیم.
وی بیان داشت: تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس شهر یاسوج فروش اجباری می‌کنند، که طبق آیین‌نامه اجرایی نظام صنفی و تعزیرات حکومتی ماده 15 و 64 فروش اجباری تالارهای پذیرایی تخلف محسوب می‌شود.
مسئول یکی از تالارهای پذیرایی شهر یاسوج در گفت‌وگو با کبنا، گفت: ورودی تالار 3 میلیون تومان است، موسیقی، فیلم‌بردار و مزون عروس از خود تالار باید اجاره بگیرید، و اجازه نمی‌دهیم که از بیرون موسیقی، فیلم‌بردار و... وارد تالار شود.
این مسوول تالار افزود: ارکستر عروسی یکی از بهترین ارکستر استان هستند، که باقیمتی بسیار پایین به شما اجاره داده می‌شود.
مسئول تالار پذیرایی در سؤالی مبنی بر اینکه اگر عروس و دامادی توانایی اجاره ارکستر، مزون، عکاس و گل‌فروش تالار شما را نداشته و تنها تالار را اجاره بخواهند، گفت: از مواد غذایی، شام، ارکستر، سفره و.. همه با تالار پذیرایی است، در غیر این صورت تالار اجاره نمی‌دهیم.


کد مطلب: 400995

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/400995/2/تجمع-اعتراضی-اصناف-یاسوج-پول-زوری-تالارهای-پذیرایی-مردم-دریافت-می-کنند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1