کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در بازدید مدیرکل صنایع دستی استان از کارگاه‌های باشت مطرح شد

تحقق تولید ملی، اشتغالزایی و صادرات صنایع دستی زنان روستایی استان

8 خرداد 1397 ساعت 9:51

توسعه و سرمایه‌گذاری در صنایع دستی همواره به عنوان یکی از راه‌های ارزان و مناسب برای اشتغال‌زایی مطرح است.


صنایع دستی به عنوان صنعتی مستقل و بومی، نقش مهمی در اشتغالزای و توسعه اقتصادی جوامع دارد.
توسعه و سرمایه‌گذاری در صنایع دستی همواره به عنوان یکی از راه‌های ارزان و مناسب برای اشتغال‌زایی مطرح است.
از آنجا که اشتغالزایی یکی از مشکلات همه جوامع است بنابراین توجه به حوزه صنایع دستی می تواند یکی از راه های رفع این معضل در جوامع باشد.
اشتغال خانگی به صنایع دستی بهترین نوع اشتغال برای بانوان است چراکه شرایط مورد نیاز اشتغال بانوان در این حوزه صنایع دستی مورد توجه قرار می‌گیرد.
بنابراین با توجه به فرصتی که دولت تدبیر و امید در روستاها برای اشتغالزایی فراهم کرده است، اشتغال زنان در حوزه صنایع دستی با جدیت پیگیری می‌شود.
 عصر دوشنبه 7 خبردادماه محمود باقری مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه بویراحمد به همراه معاونت صنایع دستی این اداره کل و برخی از کارشناسان استانی و شهرستانی از کارگاه های آموزشی در روستاهای شهرستان باشت بازدید کردند.
محمود باقری با بیان اینکه در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد به دنبال تولید همراه با اشتغال زایی در حوزه صنایع دستی هستیم اظهار کرد: خوشبختانه برای ایجاد اشتغال در روستاها حمایت های خوبی را در نظر گرفته است.
عضو کار گروه اشتغال و سرمایه گذاری در کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اختصاص اعتبار به طرح های اشتغال فراگیر در روستاهای استان گفت:بیش از یک میلیارد و پانصد هزار تومان تسهیلات اشتغال زایی در حوزه صنایع دستی به شهرستان باشت اختصاص یافته است.
باقری با بیان تا کنون بیش از 50 نفر از شهرستان باشت جهت استفاده از این تسهیلات به کار گروه اشتغال زایی استان معرفی شده است اظهار کرد: پیش بینی می شود در صورت پرداخت به موقع این تسهیلات توسط بانک های عامل استان بیش از 160نفر اشتغالی زایی در حوزه صنایع دستی در شهر ستان باشت صورت گیرد.
وی گفت: آموزش، تولید، اشتغال همراه با صادارت صنایع دستی در شهرستانهای و روستاهای کهگلیویه وبویراحمد به کمک سرمایه گذران و تولید کنندگان از برنامه های عملیاتی این اداره کل در حوزه صنایع دستی است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه بویراحمد با اشاره به قابلیت های خوب استان در حوزه صنایع دستی تصریح کرد: در هر شهرستان با توجه به ظرفیت هایی که برای تولیدات با کفیت وجود دراد اعتبار اشتغال زایی اختصاص داده شد.


کد مطلب: 400338

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/400338/2/تحقق-تولید-ملی-اشتغالزایی-صادرات-صنایع-دستی-زنان-روستایی-استان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1