کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

متن سخنرانی تاجگردون در جمع فرهنگیان+گزارش تصویری

14 ارديبهشت 1394 ساعت 23:32


همایش تجلیل از معلمان شهرستان گچساران با حضور معاون وزارت آموزش و پرورش، نماینده گچساران  و باشت در مجلس، مدیرکل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

به گزارش کبنانیوز، متن سخنرانی تاجگردون نماینده گچساران و باشت بدین شرح است،
از همه شرکت کنندگان در همایش تشکر می کنم و خیر مقدم می گویم. از دکتر بطحایی که علیرغم پیچیدگی و حجم زیاد کارها قبول دعوت نمودند و تشریف آوردند با اینکه برنامه سفر به خراسان داشتند لغو برنامه نموده و اینجا آمدند و دیدارشان با فرهنگیان مایه فخر ماست.
حداقل موضوع اینکه ایشان در این دولت زحمت می کشند و دولت و مجلس همکاری می کند. آقای دکتر بطحایی اظهار نمودند گچساران خوب است و فرهنگیان گچساران با همه مشکلات بسیار فرهیخته و معقول برخورد نمودند من هم به سهم خودم از فرهنگیان دیارم تشکر می کنم. ارتباط متقابل بین مشکلات و معیشت معلم کار و خانه است باید معلمی که درد خدا و خلقش را دوست دارد دستش را بوسید معلم نمونه یکسال نمونه است اما یک عمر ماندگار است. و این تفاوت مقام معلم و دیگر کارکنان دولت است.
استاد مطهری معلم اخلاق است و یاد و خاطره آن شهید را گرامی می داریم. وظیفه معلم ارتقاء اخلاق و توسعه ی تقواست. فضایل اخلاقی را ما انسانها پرورش و توسعه می دهیم. فراست عقل و توسعه اخلاق جامعه‌ای که پیشرفت کند با این دو عنصر است و این وظیفه ی پرورشی معلم است. جامعه متقی جامعه ای است که معلم آن را پرورش می دهد. وظیفه ما تجلیل از معلمین در قید حیات است و آنهایی که نیستند به یادشان باشیم. اگر بخواهیم جامعه ای خوب و پاک و متقی باشد باید پرورش خوب رایج باشد استمرار در رعایت اخلاق می تواند جامعه مطلوبی به وجود آورد. اگر جامعه به فرزندانش القای آموزش سلسله وار دهد نتیجه ی خوب خواهد دادبه همین دلیل در یک جامعه انسانهایی که صاحب شرافت اخلاقی است ریشه در دین ما و تاریخ و کتاب ما دارد. تاریخ ایران زمین در فبل از اسلام ریشه در علم و دانش دارد از نقوش ثبت شده بر دیوار تاریخ چند هزارساله. کسانی که به شاهنامه اشراف دارند می دانند شاه پیشدادی طهمورث دیوها را به بند می کشد و با فهمیدن موضوع دانش آنها از نبوغشان در راه آموزش استفاده می کند. شاهنامه سراسر حماسه است و تهمورث حماسه ای بدیع آفرید و دیوها را آزاد کرد تا آموزش را در جامعه توسعه دهد روح حماسه را گسترش داد تا روح آموزش زیاد شود.
در مثنوی هم چنین آمده بشنو از نی و در قرآن آمده است اقراء و هر دو ریشه در آموزش دارد و سوگند رسول الله به قلم است و خون شهدا برای ترویج علم و فرهنگ است. روز جهانی معلم در دنیا روز ۵ اکتبر است حتی پیش از انقلاب هم حرمت این روز بوده و پس از انقلاب با شهادت شهید مطهری تا امروز جاودانه است. شهید مطهری می گوید باید خرد و آزادی را به جامعه مانند اکسیژن منتقل کنیم و بدانیم خرد و آزادی اگر در جامعه نباشد آن جامعه آزاد نیست.
مشکلات فرهنگیان شهرستان گچساران در حضور دکتر بطحایی عنوان شد ما هم زبان گویای شما هستیم. مجلس بودجه ای تصویب نمود و ما هم کمک می کنیم. آقایان بیشتر از ما برای حل مشکلات شما در معرض آسیب هستند. در بخش ساماندهی آموزش و پرورش به آقای نوبخت اطلاعداده و سازمان مدیریت را دعوت نمودیم و از تبعیض‌ها کفتیم فیش حقوقی فرهنگیان را ارایه دادیم. تفاوت حقوق‌ها را خدمت دکتر نوبخت عرض کردم و گفتم اگر مصوبه ای ندهیم و جلوی این فشار را نگیریم حتما نمایندگان مجلس طرحی خواهند داد و تلاش ما در سر انجام دهی این مبحث است.
در پایان امید است در بطن مشکلات فرهنگیان قرار بگیرید و به آنها رسیدگی کنید.

Moallem-(1) Moallem-(2) Moallem-(3) Moallem-(4) Moallem-(5) Moallem-(6) Moallem-(8) Moallem-(9) Moallem-(10) Moallem-(11) Moallem-(12) Moallem-(13) Moallem-(16) Moallem-(17) Moallem-(18) Moallem-(19) Moallem-(20) Moallem-(21) Moallem-(22) Moallem-(23) Moallem-(24) Moallem-(25) Moallem-(26) Moallem-(27) Moallem-(28) Moallem-(29) Moallem-(30) Moallem-(31)

 ------------------------

-نرگس احمدپور

-عکس: بهنام عکاشه


کد مطلب: 102934

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/102934/2/متن-سخنرانی-تاجگردون-جمع-فرهنگیان-گزارش-تصویری

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1