تاریخ انتشار
پنجشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب : ۴۵۷۵۷۸
آگهی و تبلیغات /

چرا به رزومه نیاز داریم؟

۴
چرا به رزومه نیاز داریم؟
کبنا ؛یکی از مهم‌ترین اقداماتی که می‌تواند به افراد جویای کار کمک نماید، نوشتن یک رزومه کاری استاندارد و حرفه‌ای با استفاده از یک رزومه ساز است. برخی از کارجویان بدون تهیه یک رزومه کاری، برای کاریابی به شکل حضوری به شرکت‌ های بزرگ و معتبر مراجعه می‌کنند.
این در حالی است که با استفاده از یک رزومه کاری مناسب، می‌توانید زمان و هزینه کاریابی را به شکل قابل‌توجهی کاهش دهید. به همین دلیل در این مقاله، به بیان تعریفی از رزومه کاری خواهیم پرداخت. همچنین با معرفی روشی موثر و کارآمد برای ساخت رزومه، شما را در فرآیند رزومه نویسی یاری خواهیم کرد. پس با مطالعه این مقاله، همراه ما باشید.
رزومه کاری چیست؟
رزومه را می‌توان مهم‌ترین ابزار کارجویان در فرآیند کاریابی دانست. کارجویان با نوشتن یک رزومه کاری، می‌توانند درخواست همکاری خود را برای فعالیت در فرصت های شغلی مختلف ارسال کنند. بر این اساس، کارفرمایان می‌توانند فرد موردنظر خود را از بین گزینه‌های استخدامی انتخاب نمایند.
این در حالی است که افراد جویای کار با ساخت رزومه‌ از طریق یک رزومه ساز، فرصت شرکت در مصاحبه شغلی شرکت های بزرگ و معتبر را خواهند داشت. به همین دلیل است که آشنایی با اصول رزومه نویسی، یکی از موارد قابل‌توجه و بسیار مهم در فرآیند کاریابی است.
سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که: «یک رزومه کاری چیست؟». خوب است بدانید که واژه «رزومه»، گرفته‌شده از کلمه فرانسوی «résumé» به معنای خلاصه کردن است. در حقیقت یک رزومه کاری، نامه‌ای خلاصه و کوتاه‌ از دستاوردها، مشخصات فردی، سوابق شغلی و مهارت های شما است.
به‌بیان‌دیگر رزومه کاری را می‌توان سندی یک یا دوصفحه‌ای از سوابق حرفه‌ای و ویژگی‌های کارجو دانست که برای پیدا کردن شغل ایجاد می‌شود. اغلب رزومه‌ها دارای بخش‌های مختلفی هستند که اطلاعاتی مانند سوابق کاری، سوابق تحصیلی و مهارت‌های کارجو را شامل می‌شوند.
معمولا برای کار در برخی از فرصت های شغلی در خارج از کشور، کارجویان باید علاوه بر رزومه کاری نامه دیگری به نام کاورلتر را تهیه نمایند. کارفرمایان با استفاده از رزومه کاری و کاورلتر، می‌توانند شناخت بیشتری از نقاط قوت و توانمندی‌های کارجویان بدست آورند.
به شکلی که می‌توان گفت رزومه کاری، به‌عنوان نقطه شروعی برای معرفی کارجو به کارفرما خواهد بود. یک رزومه کاری مناسب، می‌تواند فرآیند کاریابی را سرعت بخشد. خوب است بدانید که رزومه‌ کاری دارای انواع مختلفی است. از انواع رزومه کاری می‌توان به رزومه ترتیب زمانی (Chronological Resume)، رزومه عملکردی (Functional resume) و رزومه ترکیبی (Combination resume) اشاره کرد.
اهمیت رزومه نویسی
در یک‌کلام می‌توان گفت که رزومه نویسی ازاین‌جهت دارای اهمیت است که می‌تواند در کمترین زمان ممکن، صلاحیت شما را برای تصدی یک شغل به کارفرما نمایش دهد. در دنیای امروز که برای بدست آوردن یک شغل مناسب رقابت جدی بین تعداد زیادی از کارجویان خانم و آقا وجود دارد، یک رزومه کاری به‌عنوان پیش‌نیازی برای شرکت در فرآیند جذب و استخدام شرکت های بزرگ و معتبر شناخته می‌شود.
به شکلی که شرط اصلی برای دعوت به مصاحبه شغلی، ارسال رزومه به کارفرمایان خواهد بود. در ادامه این بخش، توضیحات بیشتری برای اهمیت رزومه نویسی آورده شده است. به شکلی که با مطالعه ادامه این مقاله، می‌توانید پاسخ کاملی را برای این سوال که: «چرا به رزومه نیاز داریم؟»، پیدا کنید.
نوشتن یک رزومه کاری: بهترین راه برای بیان سوابق شغلی مرتبط با شغل موردنظر
برای رسیدن به شغل موردنظر خود، چاره‌ای جز ارائه سوابق کاری خود به کارفرما نخواهید داشت. این در حالی است که با ساخت یک رزومه کاری، می‌توانید به شکلی واضح و حرفه‌ای تجربیات و سوابق شغلی خود را برای کارفرما بیان نمایید.
به شکلی که با استفاده از قالب‌های مناسبی که ابزارهای ساخت رزومه در اختیار شما قرار می‌دهند، می‌توانید دستاوردها و سوابق کاری خود را به شکل برجسته‌ای نمایش دهید.
امکان نمایش قابلیت‌ها و مهارت های شما با استفاده از یک رزومه ساز
تنها راه مناسب برای بیان مهارت های شما به کارفرمایان مختلف، رزومه نویسی است. یک رزومه ساز می‌تواند انواعی از مهارت‌های مرتبط با موقعیت شغلی موردنظر شما را به شیوه‌ای مناسب، در فرم خام رزومه کاری قرار دهد.
فرصتی برای بازاریابی ارزش‌ها و تمام مهارت های شما
یکی از مواردی که آشنایی با اصول رزومه نویسی را به موضوعی مهم در فرآیند کاریابی تبدیل کرده است، لزوم بیان ارزش‌های شما به کارفرما است. یک رزومه کاری نه‌تنها تجربیات و مهارت های شما را بیان می‌کند، بلکه فواید همکاری با شما را برای شرکت های بزرگ و معتبر آشکار خواهد کرد.
به‌عنوان‌مثال اگر در رزومه کاری خود به‌عنوان یک فروشنده به فروش حدود 10 میلیون تومان لوازم‌خانگی در روز اشاره می‌کنید، در حقیقت شما در حال بازاریابی مهارت‌ها و ارزش‌های خود برای شرکت های بزرگ و معتبر هستید.
جلب نظر کارفرما
یکی از بخش‌های رزومه که تأثیر قابل‌توجهی در جلب نظر کارفرما دارد، بخش خلاصه رزومه است. در صورت آشنایی با اصول رزومه نویسی و استفاده از یک رزومه ساز، می‌توانید به بهترین شکل ممکن برای نوشتن بخش خلاصه رزومه اقدام کنید.
صرفه‌جویی در زمان و هزینه کاریابی
یکی دیگر از مزایایی که برای ساخت رزومه کاری وجود دارد، صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های کاریابی است. شما می‌توانید از طریق سایت‌های کاریابی درزمانی کوتاه، برای فرصت های شغلی مختلف رزومه کاری خود را ارسال کنید. در این صورت نیازی به مراجعه حضوری به شرکت های بزرگ و معتبر نخواهد بود.
همچنین بسیاری از سایت‌های کاریابی، امکان پیگیری وضعیت رزومه‌های ارسالی را در اختیار شما قرار می‌دهند. به شکلی که بعد از ساخت و ارسال رزومه، می‌توانید پیغام‌هایی مانند «دعوت به مصاحبه شغلی»، «مشاهده رزومه به‌وسیله کارفرما» و «رد درخواست همکاری» را از طریق پنل کاربری خود مشاهده کنید.
در این صورت بدون نیاز به‌صرف هزینه برای برقراری تماس تلفنی یا مراجعه حضوری، می‌توانید ازنظر کارفرما در رابطه با درخواست همکاری خود مطلع شوید.
ساخت رزومه با استفاده از یک رزومه ساز
برای استفاده از تمام مزایای یک رزومه کاری، باید با انواع رزومه و اصول رزومه نویسی آشنایی داشته باشید. این در حالی است که یک رزومه ساز، به ساخت سریع و آسان رزومه کاری کمک می کند. این ابزارهای ساخت رزومه با ارائه قالب‌ مناسب برای موقعیت شغلی موردنظر شما، امکان استفاده از کلمات کلیدی را به شیوه بهتری فراهم می‌کنند.
در این ابزارهای ساخت رزومه، بخش‌های لازم برای ساخت یک رزومه استاندارد در یک فرم خام قرار داده شده است. به شکلی که کارجو بدون نیاز به داشتن اطلاعات زیاد در رابطه با اصول رزومه نویسی، می‌تواند رزومه‌ای استاندارد را برای خود ایجاد نماید.
ارائه قالبی آماده برای نوشتن یک رزومه کاری، این فرصت را در اختیار کارجویان قرار می‌دهد تا بتوانند رزومه خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن بسازند. به همین دلیل می‌توان استفاده از یک رزومه ساز را به‌عنوان بهترین روش برای ساخت یک رزومه حرفه‌ای معرفی نمود.
جمع‌بندی
رزومه نویسی، یکی از مهم‌ترین بخش‌های کاریابی است. با استفاده از یک رزومه کاری مناسب، می‌توانید به‌راحتی برای استخدام شدن در شرکت های بزرگ و معتبر اقدام کنید. در این مقاله به این سوالات که: «رزومه کاری چیست؟» و «چرا به یک رزومه کاری نیاز داریم؟»، پاسخ دادیم.
به شکلی که با اشاره به اهمیت رزومه نویسی، به بیان برخی از مهم‌ترین مزایایی که برای نوشتن یک رزومه کاری وجود دارد پرداختیم. درنهایت با معرفی بهترین روش برای ساخت یک رزومه کاری، ساخت یک رزومه استاندارد و حرفه‌ای را با استفاده از یک رزومه ساز به شما توصیه نمودیم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

(تصاویر) شلوارهای زنانه در بازار تهران جنجالی شد

(تصاویر) شلوارهای زنانه در بازار تهران جنجالی شد

پلیس تهران به تازگی شلوار‌های مبتذل و مستهجنی کشف کرده است که البته برخی از فروشندگان ...
نرخ تورم بالای ۴۰ درصد باقی می‌ماند

نرخ تورم بالای ۴۰ درصد باقی می‌ماند

مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص لایحه بودجه ۱۴۰۲پیش بینی کرده است که با فرض تداوم وضعیت موجود،...
تذکرات مهم محسن رنانی: هیچ‌چیز در کشور سر جایش نیست

تذکرات مهم محسن رنانی: هیچ‌چیز در کشور سر جایش نیست

محسن رنانی عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه اصفهان، در پاسخی به درخواست مرکز پژوهش‌های ...
1