تاریخ انتشار
شنبه ۸ تير ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۱۳
کد مطلب : ۴۱۰۶۷۶
یادداشت|

«مخمل‌»های کهگیلویه و بویراحمد را دریابید

ساسان امینی کیمه
۲
۲
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
«مخمل‌»های کهگیلویه و بویراحمد را دریابید
کبنا ؛برادر ارجمندم جناب آقای دکتر کلانتری
ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع) و تبریک به مناسبت ورودتان به استان کهگیلویه و بویراحمد
حضرت امام علی (ع) می‌فرماید:
«آن اللّهَ سُبحانَهُ فَرَضَ فی أَمْوالِ الأغْنِیاءِ أَقْواتَ الفُقَراءِ فَما جاعَ فَقیرٌ إلاَّ بِما مُتِّعَ بِهِ غَنیٌ 6؛ خداوند روزی نیازمندان را در اموال ثروتمندان واجب کرده است و نیازمندی گرسنه نمی‌ماند، مگر اینکه توانگری از حق او بهره‌مند شده باشد».
جناب دکتر کلانتری
فراتر از «کهگیلویه»، «بویراحمد» و «واو» اتصالشان آغاز رسمی مسئولیتتان از مناطق محروم دل همه محرومان و پابرهنگان همیشه در صحنه را خوشحال کرد. با این همه زیباتر آن بود که شبانه و چه‌بسا پیاده کمر همت می‌بستید نه با آن همه کاروانیانی که وقتی قدم به مسیرهایش می‌گذاشتید جاده‌های نو نوار و دخترکانی شعر به دست که سرخوشنانه و تعیین‌شده در رسای حضورتان شعر می‌سرایدند.
دخترکان امروز که فردا؛ مخمل‌های دیگرند. گفتم مخمل؛ آری مخمل نقطه اشتراک همه ما بود. مادرانی زجرکشیده که پای به پای مردانش برای سرافرازی قوم، استان و کشورشان از خانه تا جبهه حماسه‌ها روایت کردند اما افسوس از ذره‌ای دیده شدن و احترامی که سزاوارشان بود.
جناب دکتر
مخمل مادرم بود و برای آنکه به عمق بی‌مهری‌های دست یازید به مختصر شرح‌حال رئیس شبکه بهداشت کهکیلویه ارجاعتان می‌دهم؛ رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه عنوان کرد: بیمار کهولت سن و شرایط جسمی ضعیف داشت، زمین‌گیر بود دست‌وپایش شکسته بود زخم بستر هم داشت ولی علت مرگش باید بررسی شود در کمیته تخصصی و بر اساس نظر کمیته و نظر نهایی نظام پزشکی مشخص شود.
علتش باید مشخص شود؟ آیا این نیازی به علت دارد؟
علت را یافتیم و دنبال علت می‌گردیم. آیا این‌گونه بازی با کلمات باید همچنان خروجی نشست‌ها و کمیته‌های تخصصی باشد؟
جناب استاندار ساکت نشستم تا در این مدت  واکنشی از جنابعالی ببینیم اما دریغ از یک پیام تسلیت دریغ از یک توبیخ و دریغ از اعلان یک روز خاک‌برسر عمومی.
برادر ارجمندم
سهم من را از این اتفاقات روشن کن! سهم نهادهای حمایتی را مشخص کن! سهم دوربین‌ها را مشخص کن، دوربین‌های که در این مدت‌ها کت و شلوارهای خالی را روایت می‌کردند!
بنا به فرموده مولایمان، سهم توانگرانی که حق نیازمندان را چپاول کردند را مشخص کن! سهم خودتان را مشخص کن و میزان رسیدن‌ها به این مشخص‌ها را برای همه ما پابرهنگان به مرحله حصول برسان!
جناب استاندار
 در این استان بسان تمامی دوران‌ها و استاندارانی که آمدند و با کوله باری از وعده‌های بجا مانده برگشتند لطفاً تفاوتی نشان دهید و فارغ از دادن آمارهای که هیچ‌وقت اثبات نشده‌اند تمرکزتان را بر محرومیت‌زدایی بگذارید چراکه این انقلاب اساسش بر حمایت از کوخ‌نشینان و طبقه محروم بود و یکی از آن محرومان «مخمل » مادرم بود و خوب به یاد داریم جنابعالی در روز معارفه، خودتان را سرباز جمهوری اسلامی ایران معرفی کردید. جمهوری اسلامی‌ای که رهبری‌اش نشستن بر سفره کوخ‌نشینان را به هزاران نشستن‌ها در جمع کاخ‌نشینان ترجیح می‌داد.
 
غم اگر به كوه گويم بگريزد و بريزد
كه دگر بدين گراني نتوان كشيد باری
برای شادی روح مادرمان «مخمل » صلوات و فاتحه‌ای قرائت می‌کنیم.

هشتم تیرماه یک هزار و سیصد و نودوهشت.

==============
ساسان امینی کیمه
نام شما

آدرس ايميل شما

احمدمختاری
Iran, Islamic Republic of
درودبرآقای امینی،باقلم نویسا،متن رساونوشته ی گویاشون،امیداست درسایه توجهات خاصه ی امام عصر(عج)همواره موفق ومویدباشند.طیب الله انفسکم👏👏👏
نیک اندیش
Iran, Islamic Republic of
ماجرای مخمل ها تکرارپذیر و دردناک است و حیرت و شگفتی در این است در زمانه ای این رویداد ها عادی شده است که مسوولیت های این جامعه به دست فرزندان مخمل ها ی مدرنیزه، دگردیس و تازه به دوران رسیده افتاده است. لازمه استمرار ناپذیری این رویدادها، رجعت به خویش و کندوکاو در خود است.
علت استفاده از رویداد به جای واژه اتفاق، تعمدی و عدم احتمال و قطعیت در برونداد این سری ماجراهاست!
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1