تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۲:۲۹
کد مطلب : ۹۴۳۴۲

۹۱۴ آموزشیار سوادآموزی در کهگیلویه و بویراحمد

۰
کبنا ؛مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: جمعیت ۱۵ هزار و ۱۲۰ نفری اولیای بی سواد ۱۰ تا ۴۹ سال دانش آموزان این استان تا پایان برنامه پنجم توسعه باسواد می شوند.
هادی زارع پور در نشست با جمعی از خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد با موضوع سوادآموزی افزود: تحقق این امر مهم جزو سیاست های اصلی وزارت آموزش و پرورش و اداره کل آموزش و پرورش استان است و به طور جدی نیز دنبال خواهد شد.
وی بیان کرد: از مجموع ۱۵ هزار و ۱۲۰ اولیای بی سواد ۱۰ تا ۴۹ سال دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد شش هزار و ۵۵۲ نفر خوداظهاری بوده و مابقی نیز از سوی کارشناسان معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان شناسایی شده اند.
زارع پور اظهار کرد: هم اکنون پنج هزار و ۷۲۰ اولیای بی سواد ۱۰ تا ۴۹ سال دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد زیر پوشش آموزش سوادآموزی در هر سه دوره سوادآموزی، انتقال و تحکیم قرار گرفته اند.
وی عنوان کرد: از این تعداد دو هزار و ۶۱۶ نفر در دوره سوادآموزی، یک هزار و ۳۱۷ نفر در دوره انتقال و یک هزار و ۷۸۷ نفر نیز در دوره تحکیم در حال گذراندن آموزش های سوادآموزی هستند.
زارع پور ابراز داشت: در دو سال اخیر اقدامات مطلوبی در حوزه سوادآموزی در کهگیلویه و بویراحمد انجام شده که یکی از مهمترین آنها تدوین برنامه راهبردی سوادآموزی و اجرای طرح 'هر مدرسه یک کلاس سوادآموزی' است.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد افزود: آموزش و پرورش به عنوان یکی از نهادهای فرهنگی مهم دارای سه کارکرد اساسی از قبیل انتقال مواریث فرهنگی به نسل های آینده، تربیت نسل در تمام زمینه ها و پرورش نیروی انسانی متعهد و متخصص است.
زارع پور گفت: با آغاز فعالیت دولت یازدهم پیگیری و اجرای شش سیاست اصلی و محوری از سوی وزارت آموزش و پرورش مشخص و در دستور کار اداره های کل آموزش و پرورش ۳۱ استان کشور از جمله کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفت.
وی بیان کرد: این شش سیاست شامل توسعه مشارکت های مردمی، تقویت مدارس هیات امنایی، ساماندهی نیروی انسانی،
ارتقای مدیریت آموزشگاهی، بودجه ریزی عملیاتی و تمرکززدایی است.
زارع پور اظهار کرد: هدف کلی از تدوین و اجرای این سیاست ها کیفیت بخشی به تمام فعالیت های آموزشی و پرورشی خواهد بود.
وی عنوان کرد: بر اساس سند تحول بنیادین یکی از رویکردهای مهم آموزش و پرورش تربیت دینی نسل جدید است.
زارع پور ابراز داشت: سیاست بودجه ریزی عملیاتی هم اکنون به طور آزمایشی در ۱۰ مدرسه کهگیلویه و بویراحمد در حال اجرا است.
وی افزود: برنامه سالانه در تمام معاونت های اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد به منظور دستیابی به اهداف پیش بینی شده و پیشبرد مطلوبتر امور تدوین شده است.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، گفت: ۱۲ برنامه برای باسواد کردن اولیای بی سواد ۱۰ تا ۴۹ سال دانش آموزان استان از سوی کارشناسان این معاونت تدوین شده است.
سید مسعود ارجمند افزود: بر اساس سند راهبردی سوادآموزی تا پایان سال ۹۴ نباید هیچ فرد بی سواد ۱۰ تا ۴۹ ساله ای در کهگیلویه و بویراحمد وجود داشته باشد.
وی بیان کرد: تاکنون ۵۵۲ بازمانده از تحصیل ۱۰ تا ۲۰ سال در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی و از طریق مدارس یا کلاس های سوادآموزی زیر پوشش دوره های آموزشی قرار گرفته اند.
ارجمند اظهار کرد: استفاده از امکانات، تجهیزات، فضاها و نیروهای اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد برای باسواد کردن افراد بی سواد یا کم سواد این استان در دستور کار است.
وی عنوان کرد: ۹۱۴ آموزشیار سوادآموزی در کهگیلویه و بویراحمد مشغول فعالیت هستند که به منظور ارتقای کیفیت تدریس به طور مستمر دوره های آموزشی برای آنان برگزار می شود.
ارجمند ابراز داشت: هزینه پرداختی به هر آموزش دهنده سواد به افراد بی سواد یا کم سواد کهگیلویه و بویراحمد در دوره های سوادآموزی، انتقال و تحکیم به ترتیب شش میلیون و ۲۰۰ هزار ریال، هفت میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و ۹۰۰ هزار ریال است.
وی افزود: بر اساس سرشماری سال ۹۰ میزان باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد ۹۰٫۴۷ درصد بود که این میزان پس از گذشت حدود سه سال هم اکنون به ۹۶ درصد رسیده است.
ارجمند گفت: از رسانه های ارتباط جمعی کهگیلویه و بویراحمد انتظار می رود در حد توان مسوولان معاونت سوادآموزی اداره کل اموزش و پرورش استان را در امر ریشه کنی معضل بی سوادی یاری دهند.
اول تا هفتم دی هر سال به نام هفته سوادآموزی نامگذاری شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1