تاریخ انتشار
شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۱۹
کد مطلب : ۶۶۵۹۸

زمین‌خواری یا بیمارستان‌سازی کدام درست است+ اسناد و مدارک

۱
۰
کبنا ؛۱۸ سال تمام است که کار ساخت بیمارستان پارس یاسوج به حال خود رها شده اما در این میان برخی اعتقاد دارند زمین‌خواری در ساخت آن صورت گرفته و برخی دیگر سهل‌انگاری را عامل رکود بیمارستان در ساخت و ساز می‌دانند.
ماجرا از این قرار است که سال ۶۳، شهرداری یاسوج زمینی را تصاحب کرد و بعد از آن با انجام مزایده آن را به پزشک سرشناسی واگذار می‌کند تا او بیمارستانی را برای درمان شهروندان خود بسازد اما این مهم به آرزوی تحقق نیافتنی تبدیل شده و ۱۸ سال است که انتظار مردم نیز رنگ کهنگی گرفته است.زمین مورد بحث، مکان فعلی جمعه‌بازار و اراضی اطراف آن است؛ پایه‌ها و اسکلت بیمارستان پارس از زمین بالا آمده و آشکار است ولی نیت و هدف شهرداری یاسوج و برنده مزایده سال ۶۳ این زمین چند هکتاری بعد از ۱۸ سال هنوز مخفی است.حالا چهره شهر یاسوج از بیمارستان نیمه‌کاره‌ای زخمی شده که قرار بود روزی مرهم دردهای مردم باشد.
یکی از اعضای شورای شهر یاسوج در همین خصوص می‌گوید: استاندار و مدیران وقت اجازه فروش زمین‌های کنار بیمارستان پارس را به آن پزشک دادند؛ همچنین گفته می‌شود در صورت جلسه قید نشده که وی نمی‌تواند این زمین‌ها را به صورت شخصی بفروشد!
وی همچنین می‌گوید علاوه بر بیمارستان پارس،‌ کاربری این زمین‌ها برای ترمینال مسافربری بوده است.
ماجرا وقتی شک‌برانگیزتر می‌شود که این پزشک برای زمین خالی و اسکلت نیمه‌جان بیمارستان پارس، نگهبانی را استخدام کرده که آنگونه که خودش گفته است اجازه ورود هیچ شخصی را به این زمین‌ها نمی‌دهد؛ جمعی از خبرنگاران برای شفاف‌سازی موضوع این بیمارستان به محل رفتند که با ممانعت نگهبان روبرو شدند. این نگهبان به ما گفت که صاحب‌کارش گفته که کسی حق عکس گرفتن از اسکلت این بیمارستان را ندارد!
دعوای خبرنگاران با آقای نگهبان به پلیس ۱۱۰ هم کشیده شد ولی این نگهبان تا آخرین زورهایش به صاحب‌کارش وفادار ماند هرچند که خبرنگاران با خطر کردن بالاخره از این بیمارستان عکس و فیلم گرفتند.
مخروبه‌ای به نام بیمارستان پارس
اما این همه ماجرا نیست؛ شاپور پناهی نماینده افرادی است که مدعی مالکیت این زمین چند هکتاری هستند؛ وی به نمایندگی از این افراد در جمع خبرنگاران می‌گوید: شهرداری یاسوج این زمین را در سال ۶۳ به شکل غیرقانونی و به بهانه زمین مجهول‌المالک تصرف کرد و بعد آن را به پزشکی فروخت و مقرر شد که بیمارستانی با نام پارس در آن ساخته شود ولی بعد از مدتی بیمارستان رها شد و این زمین قطعه‌بندی شده و به افراد فروخته شد.
وی که با کوله‌باری از کاغذ و سند و مدرک به دنبال احقاق حق خود است، ادامه می‌دهد: در همه این مدت به دنبال گرفتن حقمان هستیم و امروز این موضوع را به رسانه‌ها کشاندم.
پناهی می‌گوید: پدرم تا وقتی در قید حیات بود می‌گفت حالا اگر زمینم را به احداث بیمارستان اختصاص می‌دادند حرفی نداشیم چراکه زمین‌های زیادی را وی به امورات خیریه واگذار و خود یک خیر بود.
ماجرای احقاق حق آقای پناهی و هم‌ملکانش به دفتر مرحوم آیت‌الله ملک‌حسینی نیز رسیده و برخی از مدارک او به پی‌نوشت مبارک معظم‌له رسیدند که نوشته است:‌ این زمین‌ها بدون ملاک و رعایت قانونی واگذار شده‌اند...
پناهی ادامه می‌دهد: شورای شهر یاسوج نیز به این بهانه که تصرف و تصاحب این زمین در دوران ما نبوده نمی‌توانیم به آن وارد شویم و با این استدلال تاکنون قدمی برای احقاق حق ما برنداشتند.
بیمارستان ۱۸ ساله پارس!!
اما محمدعلی جاوید، شهردار یاسوج در همین زمینه می‌گوید: مکان فعلی جمعه‌بازار سند دارد و این سند به نام شهرداری یاسوج است لذا هیچ ابهام قانونی ندارد
موضوعی که پناهی آن را رد می‌کند و زمین محل احداث جمعه‌بازار و بیمارستان پارس را غصبی می‌داند.
پناهی این را هم گفت: در سال ۶۳ که شهرداری اقدام به تصاحب این زمین کرده، منطقه بنسنجان در محدوده روستا بود و شهرداری به هیچ بهانه و دلیلی نمی‌توانست اقدامی در روستا بکند.
این اظهارات به گونه‌ای است که این سوال مطرح می‌شود که در اراضی محل احداث بیمارستان پارس و جمعه‌بازار زمین‌خواری صورت گرفته یا عمران و آبادانی؟
بدون شک عدم توجه جدی و عادلانه مسئولان به صحت ادعای حق‌خوری مالکین این زمین‌ها می‌تواند تبعات اجتماعی ناخوشایندی را به دنبال داشته باشد.
اکنون نخستین جلسه بررسی این موضوع در فرمانداری بویراحمد با حضور افراد مدعی مالکیت برگزار شده ولی قطعا" رسانه‌ها تا مشخص شدن این موضوع برای افکار عمومی تلاش خواهند کرد.
----------------------
گزارش:  کریم بنام
 
zamin.bimarstan (1) zamin.bimarstan (2) zamin.bimarstan (3) zamin.bimarstan (4)  zamin.bimarstan (6) zamin.bimarstan (7) zamin.bimarstan (8) zamin.bimarstan (9)
نام شما

آدرس ايميل شما

حق
Iran, Islamic Republic of
بهتر بود اول تحقیقات کامل بشه و بعد بیاین درون سایت چیزی بنویسید
هر کس که ادعای چیزی رو داشت دلیل بر مالکیت نیست باید سند ارائه بشه اقای کریم بنام
لطفا در سطح استان افکار مردم رو به بیراهه نکشانید
البته کامنتای من هیچ وقت نمایش داده نمیشه
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1