تاریخ انتشار
يکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۹
کد مطلب : ۳۲۰۱۸۲

نامه‌ای به دکتر عریان رئیس جدید دانشگاه یاسوج

۳۴
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛متن ارسالی
جناب دکتر احمد عریان با سلام و تهیت
در تاریخ به نقل از ابن خلدون آمده است که بزرگی اندیشمند، از کسی از درباریان و مقربان ساسانیان پرسید:
- شما با آنکه قدمتی چهارصد ساله داشتید، چگونه شد که حکومتتان به دست مردمانی از صحرا رسیده و به اندک زمانی سرنگون شد؟! وی بعد ار سکوتی معنا دار پاسخ داد:
" از آن رو که کارهای بزرگ را به انسان‌های کوچک و کارهای کوچک را به انسان‌های بزرگ دادیم "

جناب دکتر عریان  باری، حرف درستی است، گو اینکه سنّت تغییر ناپذیر تاریخ است که هر گاه "افراد بر سر جای خود" نباشند و به قول آن هنرپیشه معرف آدم‌ها اشتباهی باشند و از این منظر عنان کارهای بزرگ به انسان‌های کوچک نه از نظر سایز و سانت بلکه از نظر وسعت نظر عمق شخصیت ظرفیت و توانمندی‌ها سپرده شود طبیعی است که  کم کم پایه‌های قدرت سست و متزلزل و چه بسا در نهایت رو به فرو پاشی خواهد آورد.
هفتصد سال پیش،  شیخ اجل سعدی شیرین سخن نیز این گونه گفته است
گرت مملکت باید آراسته / مده کار ُمعظم به نوخاسته
سپه را مکن پیشرو، جز کسی / که در جنگها بوده باشد بسی
به خُردان مفرمای کار دُرشت / که سندان نشاید شکستن به مُشت!!
دکتر عریان عزیز  به واقع باریک اندیشان و اهل نکته فریاد می‌زنند که‌ای خداوندان قدرت و زور، درس عبرت بگیرید از تاریخ که چگونه حکومت‌هایی با آن همه سینه چاک زن و فدائی و جان نثار، در اوج خیال اینکه ماندگار ابدی‌اند اما سنّت تاریخ دامن آنان را گرفت و اکنون باید آنان را در موزه‌های تاریخ جستجو کرد. و چه حکیمانه امام علی در سخنی پُر نغز" تقدیم اراذل و تاخیر افاضل"  را یک علت مهم سرنگونی و از هم پاشیدگی حکومت‌ها می‌داند  و صد البته به گفته‌ی همان امام هُمام  چه زیاد است عبرت‌ها و چه کم‌اند عبرت گیرها!
جناب آقای دکتر عریان اگر بتوان همین نسخه بالا را، با اغماض‌های اجتماعی و ساختاری به سطوح مدیریت‌ها به مثابه حکومت‌های کوچک تعمیم داد و داوم و بقا مدیریت‌ها را از این منظر مورد متر و سنجش قرار داد، امروز دانشگاه یاسوج دکتر محمود رضا رحیمی بدون شک، به گواهی احوالات دانشگاه در تمامی حوزه‌ها، به گواهی افکار عمومی جامعه و نگاه مقام ارشد اجرایی استان به این دانشگاه بی شک در وضع مطلوبی قرار نمی‌گیرد، زیرا در چندسال اخیر حقیقتاً مدیریت‌ها در آن از صدر تا ذیل و ضمن، مصداق حدیث شریف ((به کار گماردن آدم‌های ناتوان و کنار گذاردن انسان‌های فاضل)) بود است.
جناب اقای دکتر عریان عزیز شاید سادترین شاهد برای پرت بودن دکتر رحیمی از وادی مدیریت ذکر این مثال کفایت کند که در مسئله هفته پژوهش و عجز دانشگاه یاسوج از برگزاری برنامه‌های این هفته، زمانی که مسولین دانشگاه مورد بازخواست استاندار محترم قرار می‌گیرند ایشان در مصاحبه‌ای نه خود را مدیر استاندار و نه بازخواستش را در حوزه ظایف استاندار می‌داند.
جناب آقای دکتر عریان اساساً از نظر نگارنده و بسیاری از ناظران بی طرف مدیر شدن رحیمی‌ها نه زایده توانایی‌های شخصی و فردی ایشان بوده و نه مولد تجربه‌های مدیریتی گرانسنگ. چرا که در این دو حوزه حقیقتاً ایشان بسیاری بی مغز و بدون اندک داشته‌ای بودند. مدیر شدن محمود رضا رحیمی محصول و برایند سیستم فشل و ناکارامدی است که متاسفانه در این چندسال بر بویراحمد و دنا سایه گسترانده است. سیستمی که در آن نظام شایسته سالاری، خود را مغلوب اولیگارشی محفلی و قومی می‌بیند. اما جناب اقای دکتر عریان روی سخن اینک با شماست. شمای که اکنون سکان دانشگاه و عنان امور را به دست گرفته‌اید بدانید و اگاه باشید شاید:
از باغ می‌برند چراغانیت کنند
تا کاج جشن‌های زمستانیت کنند
پوشانده‌اند صبح تو را ابرهای تار
تنها به این بهانه که بارانی‌ات کنند
یوسف به این رها شدن ازچاه دل مبند
این بار می‌برند که زندانی‌ات کنند
ای گل گمان مبر به شب جشن می‌روی
شاید به خاک مرده‌ای ارزانیت کنند
یک نقطه بیش فرق رجیم و رحیم نیست
از نقطه‌ای بترس که شیطانی‌ات کنند
آب طلب نکرده همیشه مراد نیست
گاهی بهانه ایست که قربانی‌ات کنند
جناب اقای دکتر احمد عریان قطعاً حضرتعالی به روشنی دریافته‌اید که یک مدیریت راحت، روزمره و اکادمیک در دانشگاه یاسوج نخواهید داشت. زیرا دانشگاه بجا مانده از رحیمی اساساً یک مخروبه‌ای از دانشگاه هم از نظر نیروی انسانی و هم از نظر ساختار اداری می‌باشد. دانشگاهی که برخلاف تمام آمار سازی‌های نزدیکان و مقربین درگاه دکتر رحیمی، باندسازی ها و خانواده سالاری‌ها یک روی سکه‌اش و استخدام فله‌ای و خانوادگی و خواهر زاده‌ای روی دیگر سکه‌اش بوده قطعاً مدیریت در آن، مردی می‌خواهد از جنس مرد کهن. خوب است بدانید دانشگاهی که بسیاری از تصمیماتش نه خرد جمعی و از میز هیئت ریسه بلکه از آستین پسر عموها و پسر خاله‌ها بیرون آید پادگانی است شبیه به دانشگاه. شاید بهترین توصیف از مدیریت دکتر رحیمی در دانشگاه یاسوج، همان زلزله ده ریشتر باشد که نزدیک به دو سال خشت خشت دانشگاه یاسوج را به لرزه درآورد. دانشگاهی که یادآور شکوه مدیریت مرحوم دکتر عسکریان بود امروز زخم‌های بسیاری بر چهره نحیف و رنجورش دیده می‌شود.
جناب آقای دکتر احمد عریان عزیز امروز که دولت گشودن گره‌های کور داشگاه یاسوج را به سرانگشت تدبیر حضرتعالی سپرده است شما در یک نقطه عطفی از زندگیتان قرار گرفته‌اید و این دکتر احمد عریان است که باید انتخاب کند که در پایان عمر مدیریتیش، در جبهه دکتر محسن عسکریان و دکتر شاهپور رمضانی قرار بگیرد یا مانند دکتر محمود رضا رحیمی و دکتر ارژنگ‌ها قضاوت شود.
با احترامات فائقه:
کیانمهر افخمی
نام شما

آدرس ايميل شما

کرمی
Iran, Islamic Republic of
ای ول. گل گفتی.خدا راشکر که رحیمی رفت و دانشگاه اروم شد.قدم بعدی در آوردن.
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
باسلام و احترام بنده نه در دانشگاه یاسوج بوده ام و نه هستم ونه خواهم بود ونه این عزل و نصبها در منافع من دخالتی دارد و با نماینده فعلی که دکتر رحیمی گمارده ایشان است از بیخ و بن مخالف هستم اما دوست عزیز این قلم صرفا رویکرد تخریبی و سیاه نمایی بیش از حد دارد و خوب نیست اینگونه بر طبل تخریب بکوبید جا داشت انصاف را رعایت می کردید و اینگونه بی مهابا به گدار نمی زدید
موفق باشید
علی
Iran, Islamic Republic of
کاش این تغییرات به آموزشکده های فنی وحرفه ای دختران هم میرسید.
آگاه
Iran, Islamic Republic of
درود خدا به نویسنده متن. من یکی از کسانی هستم که به واسطه . از جذب تو دانشگاه یاسوج محروم شدم اونم فقط. همراش خواهد بود
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
تا وقتی اینطور عملکرد کسی که از وزیر وقت تشویقی گرفته و شاخص علمی دانشگاه و فضا ی فیزیکی را گسترش داده زیر هجوم میبرید دیگر توقعی برای پیشرفت نداریم در این استان
اسیاب به نوبت
واقع بین
Iran, Islamic Republic of
دروود بر جناب آقای دکتر رحیمی که در پیشبرد جایگاه علمی دانشگاه یاسوج از تمامی تلاش خود ذره ای دریغ ننموده و الحق و النصاف این جایگاه علمی را به بالاترین حد خود رساند آن هم در عرصه جهانی و تاثیر گذارترین دانشگاه های جهان ،بگذریم اما نمیشود که به این راحتی از خدمات شایسته دکتر رحیمی گذشت چه بگوییم از پروژه های عمرانی که شروع همه آنها با دکتر رحیمی و تیم خوب دفتر فنی مهندسی دانشگاه که بهترین هستند و در کمترین زمان ممکن تمامی پروژه ها یا به پایان رسیده یا در فاز آخر به سر می برد چه بگوییم از خدمات ارزنده در حوزه فناوری اطلاعات و توسعه آن مانند ارایه اینترنت به صورت بی سیم یا همان WIFI در تمامی دانشکده ها خوابگاهها و محوطه دانشگاه افزایش پهنای باند دانشگاه ایجاد سایت مرکزی بزرگ شیخ بهایی و اما در زمینه رفاه دانشجویی توزیع غذا در خوابگاه یکپاچه کردن سلف سرویس و گسترش آن ایجاد آشپزخانه صنعتی مدرن یکپاچه کردن خوابگاهها جدا سازی ساختمانهای آموزشی و اداری اضافه کردن خوابگاه های دخترانه و پسرانه خذف خوابگاه های خود گردان دخترانه به پایان رساندن دانشکده منابع طبیعی استخر بسیار عالی دانشگاه زمین چمن و سالن چند منظوره ورزشی سروسامان دادن به انبار و انتقال آن در کنار ساختمان مرکزی و یکپاچه کردن آن ایجاد سالن امتحانات بزرگ و صدها خدمات ارزنده دیگر واقعاً چه فردی در چنین زمان محدودی میتواند معمار نوین دانشگاه یاسوج باشد کسی نیست به جز جناب آقای دکتر محمود رضا رحیمی که فقط و فقط بخاطر اینکه. نبود و نمی رفت کنار گذاشته شد. به راستی که دکتر رحیمی انسانی ستودنی شایسته و بایسته در عرصه دانشگاهی ست
آکر
Romania
انتصاب دکتر عریان بزرگترین ضربه را به دانشگاهیان دانشگاه یاسوج زده است. آیا امکان انتخاب ریاست دانشگاه های تهران از دانشگاه های دیگر هست؟ آیا رییس دانشگاه شریف می تواند از امیرکبیر باشد؟ برای آنها. است. براساس ادعای کبنا، دکتر رحیمی دانشگاه را .! و عریان. تحویل گرفته است! رتبه دانشگاه، کارهای عمرانی در دانشگاه و ... را هنوز کبنا ندیده است و نمی خواهد ببیند! در دانشگاه یاسوج افراد لایق ریاست پرورش نیافته اند که کبنا بجای آسیب شناسی این بی احترامی مسجل وزارت علوم به استان دم از تفسیر و ادبیات می زند! بله هرگاه زمام امور بدست . باشد که بواسطه قدرت هرکاری می کند، کبنا هم بجای آسیب شناسی تعصب میگیرد. لازم است کارکرد در هر زمینه شفاف سازی شود. دکتر رمضانی چه‌ کار ارزنده ای کرد به جز اعلام بورسیه ها که بیشتر آنان از پشتوانه محکم برخوردار بودند و هم اکنون مشغول به تدریس. متاسفانه تعصب بی جا و برادرکشی رسم دیرینه این قوم شده است و مرغ همسایه غاز!
مخاطب
Iran, Islamic Republic of
حیا کن کبنا نیوز
هیچ کس چنین به کشتن ما برنخواست که ما به زندگی نشسته ایم...
رسانه ای خالی از اخلاق رسانه ای هستی. امثال شما که حرمت قلم ،نویسنده و خبرنگار را زیر سوال برده اید.چه کسانی بر شما نظارت میکند؟دوستان. که این روزها مردم زیر بار. کمر خم کرده اند؟؟ آخ که. زمین ایران را برداشته است .باشد که روزی امثال شما که نه در حوزه رسانه حرفه ای هستید و نه تربیت و قدرت کافی برای نوشتن و تحلیل دارید به دست همین مردم به جایگاه کوچکتان بپیوندید.قلم را کنار بگذارید که حرمت قلم و نویسنده و خبرنگار این نوع نوشتن نیست .متاسفانه ما بیشترین رنج و محرومیت را در این استان از کمبود رسانه حرفه ای و کمبود نویسنده مسلط و محکم میبریم.وای بر ما
برنو به دوش
Iran, Islamic Republic of
باسلام
دکتر. بودند و هستند.....
خدارو شکر که طایفه گرایی تمام شد
احسان
Iran, Islamic Republic of
مردم به قطار در حال حرکت سنگ می اندازند نه قطار ساکن.بی شک دکتر رحیمی در تاریخ دانشگاه بی سابقه بود.و نویسنده.
ح.ح
Iran, Islamic Republic of
اولین اشتباه شما این است که نام دکتر رحیمی و ارژنگ رو در یک جبهه اورده اید
دوما زمان دکتر رحیمی در دانشگاه انقلاب آموزشی و عمرانی برپا شد.
نوشته شما سراسر. است متاسفانه حق و حقانیت رو زیرپا گذاشته اید.
خداوند عاقبت شما رو بخیر کنه
سعید منتظری
Netherlands
عریان. دانشگاه یاسوج آمده چطور رئیسی که دانشگاه رو جزء تاثیر گذار ترین دانشگاه کشور قرار میدهد و بیشترین طرح های عمرانی در وزارت علوم عملیاتی می کنه اما آلان عزل میشه قطعا این انتصاب بر اساس شایسته سالاری.
باقر مطیعی
Iran, Islamic Republic of
درود بر رحیمی حداکثر تا دو ماه آینده قطعا قدر دکتر رحیمی رو خواهیم فهمید
واقع بین
Iran, Islamic Republic of
برا یکبار هم که شده نظر بنده رو بزن تو سایت
آکر
Romania
لطفا مطالب را بدون سانسور نمایش دهید
یاسر
Iran, Islamic Republic of
برداشتن دکتر رحیمی در منصب دانشگاه یاسوج ضربه ای سخت به پیشرفت دانشگاه زده
خرزو
Iran, Islamic Republic of
عجب تیم کامنت نویسی فعالی دارن
.
.
باور کنید با کامنت نوشتن و منفی و مثبت دادن به کامنت ها کاری از پیش نمیره
مسلم رفیعی
Netherlands
انصافا من خودم دانشجوی دانشگاه یاسوج بودم هر روز از دکتر رحیمی ویاد می کنیم
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
درود بر صاحب این قلم که همچون آینه ای تمام نما. را به تصویر کشیده تا چراغ راهی باشد در پیش پای عریانها ...
بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
واقعا عالی گفتین
شما که میایین نظر میدین لطفا بگین کدوم حرفش اشتباه است....
مخلص
Iran, Islamic Republic of
آقای نگارنده چرا از بورسیه هاوآن همه مشکلات دوره ریاست ارژنگ چیزی نگفتی وای وای.....
همكار
. نیرو همچنین دادن . ها بخصوص خریدهای کامپیوتری و . پژوهشی و .....
مام
این نیز بگذرد.............
بزرگوار
Iran, Islamic Republic of
رحیمی آدم خوبی بود ولی جایی. .قرار گرفت%
Iran, Islamic Republic of
آقای. شما همون کسی بودین که واسه برگزاری مناقصه پروژه .حتی بدون باز کردن پاکت های مناقصه پروژه رو به کس دیگه ای دادین اینو هم همه میدونن باید پیش خدا جوابگو باشی واسه کارایی که کردی.
امید
Iran, Islamic Republic of
سلام. میگم تهیت درسته یا تحیت
دوست
درود بر دکتر رحیمی که واقعا از هیج سعی و تلاشی برای دانشگاه یاسوج کوتاهی نکردن و این عزل به ضرر دانشگاه یاسوج تمام می شود
زنذی قشقایی
شاهپور رمضانی. که جبهه ای داشته باشد. در مدیریت که بحمداللله مدیریت او گذرا بود و توفیقاتی نیز نداشت.
دانشگاه یاسوج
زنده باد دکتر ارژنگ فردی پاکدست در مسائل مالی- از اولین مدیر دانشگاه تا آخرین که رحیمی بود کمترین بستگانش را استخدام نمود- اهل تدین و و فردی دیندار - ولایتمدار - اعتقادی و قانونمند بود- فردی با اقتدار و نترس و جربزه دار در مدیریت بود. ایام به کامشان باشد. چون شاخصه های مثبت زیادی داشت توانست حدود ۸ سال مدیریت کارآمد داشته باشد.
یاسوجی
Iran, Islamic Republic of
باند بازی و طایفه بازی دانشگاه.ه . جوون های یاسوج رو
با سلامر به همه دوستان
قطعا دکتر رحیمی خدمات خوبی به دانشگاه یاسوج کردند
Iran, Islamic Republic of
لیباتببیقفلولب
شبگرد
Iran, Islamic Republic of
محمود رحیمی .رو سفید کرد،محمود رحیمی. هم رفت،
محمد
Iran, Islamic Republic of
خیلی تند رفته اند ، کنی انصاف هم داشته باشید ارژنگ و رحیمی هم خیلی خدمت کردند .
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1