تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۵۷
کد مطلب : ۱۹۴۲۰۳

حق و حقوق بانوان کهگیلویه و بویراحمد کجا رفت؟

۹
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛حامد اسدی
درحالی که نیمی از جمعیت استان همیشه محروم کهگیلویه وبویراحمد را بانوان تشکیل می دهند که انتظار می رفت در سفر اخیر هئیت دولت توجه خاصی به این جامعه می شد اما برآن شدیم در سکوت مطلق مدیرکل محترم امور بانوان استان چندی ازآنچه باید مورد توجه قرار می گرفت را بازگو کنیم.
به درستی میتوان سفر دولت به استان را در خوشبینانه ترین حالات ذهنی یک امر پسندیده اماهرچند دیر مجال بود ،دانست که شاید برای این استان محروم بهره ای داشته باشد.
در این سفر وزرا ومعاونین آنها هر کدام به شهرستانی و یا منسب های ذی ربط خود رفتند و دستاوردی چه عملی ویا چه زبانی به صورت رسانه ای اعلام کردند واما چیزی که مورد توجه جامعه زنان بود وانتظار می رفت سرکارخانم شهیندخت مولاوردی معاونت محترم ریاست جمهوری بدان بپردازد حق وحقوق جمعیت ۷۰۰هزار نفری این استان بود.
اما در خط این معاونت نیز گلایه ای که به سرکار خانم رحمان پور از طرف جامعه زنان وارد می باشد این است که حضور خانم مولاوردی دراین استان چه دستاوردی داشته است وهر آنچه که انجام گرفته را به صورت شفاف در اختیار رسانه ها قرار دهد.
مطالبه های این سفر؛ چرا نشستی از طرف دفتر امور بانوان استان برای بانوان این استان محروم انجام نگرفت تا بلکه رنجنامه ی زنان این استان به گوش مسئولان کشوری برسد؟
آیا هدف از حضور خانم مولاوردی فقط وفقط برا افتتاح یک نمایشگاه ۴روزه وگفتن اینکه پارک بانوان استان را ماه های آینده بهره برداری می کنیم،نیز بود ؟
از کلیپی دویدن مادری تهی دست نامه به دست که استخوان خورد می کند بگوییم:
وقتی مدیران نتوانستند یک ساعت نشستی با معاونت اموربانوان ریاست جمهوری بگیرند باید آن مادر فقیر نامه به دست آنگونه دنبال خودروی رئیس جمهور بدود و رییس جمهور آن هم با یک نگاه مغرورانه و مفلصانه از کنار وی رد شود؟
حق آن مادر گردن خیلی هاست که برای احقاق حقوق معمولی خود از هر چیزی گذشت وخود را تا حد مرگ وخودکشی برد اما کسی نتوانست جوابش را بدهد!
بدهکارید هم دراین دنیا وهم درآخرت به جامعه ای که آنچنان از آنها دعوت کردید تا به استقبال هییت دولت بیایند وآنان هم سنگ تمام گذاشتند اما شما ها چه جواب این محبت خالصانه را دادید؟
حق زنان غیرتمند این استان که پا به پای مردان خود در هر عرصه وجایگاهی حضور دارند تا شما وامثال راحت تکیه بر کرسی خود بزنید.
شاید در این دنیا منسب داران شما قلم بچرخانید وحکم صادر کنید اما بدانید حق گرفتنی است وهرکس به اعمال خود خواهد رسید.
اما چرا استاندار محترم که خود عشایر زاده واز فرزندان این دیار محروم است برآن نیامد که نشست بانوان شاغل وغیر شاغل استان را دربرنامه ی دیدار با هئیت دولت قرار دهد؟
آیا ساده لوحانه نیست به زنی که در این استان زندگی میکند بگوئیم حقوق شما قابل پیگیری حتی در حد یک نشست نیست؟
پس حق وحقوق بانوان استان کجاست؟
مدیران با این همه طول و عرض سیاسی و عنوان های مختلف چه جایگاهی در بهبود ایجاد شرایط مساعد برای بانوان این استان ایجاد کرده اند؟
خاطره ی تلخی است که مادران ما در گذر بزرگ کردن یک فرزند این همه مشقت را از جان میخرند اما وقت رسیدگی به بدبختی های آنان را نداریم!
نگارنده بدون از غرض شخصی وسیاسی در جهت روشن شدن دستاوردهای سفر دو روزه دولت به این استان محروم دست به قلم برده است که بانوان بدانند مدیر کل امورشان دقیقا کجا تشریف داشتند؟
چرا سرکار خانم رحمان پور می توانست برای بقیه جلسات همراه دولت باشد اما نمی توانست در یک نشست جداگانه ای با شهیندخت مولاوردی و با حضور نمایندگان بانوان به طرح دغدغه جامعه بانوان استان کهگیلویه و بویراحمد بپردازد؟
آیا مشکل بانوان استان با آن نمایشگاه نمادین قابل حل بود که در حاشیه ای از این نمایشگاه سرکار خانم رحمان پور یک دقیقه به صورت سرپایی با مدیر کشوری خود سخن گفت؟
صدها چرای دیگر وجود دارد که بنا به حق اصلی مطلب از بازگو کردن آن پرهیز می کنیم وحق را برای امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد آزاد می بینیم که جوابیه ای در تشریح دستاوردها سفر دولت حوزه ی بانوان استان تشریح فرمایند.
به امید رسیدگی به حق بانوان استان
نام شما

آدرس ايميل شما

جواب
Iran, Islamic Republic of
این حرفا معلومه کار اون خانم های مدیره که زورشون اومده خانم رحمانپور رفته استقبال رئیس جمهور
بانو
Iran, Islamic Republic of
تا بانوان استان ما اینقدر در حق هم حسودی میکنن به هیچ جا نمیرسن امان از حسادت
Iran, Islamic Republic of
همه دلسوزشده اندهرکس به بهانه ای مطلب می نویسه
سی سخت
Iran, Islamic Republic of
این قصه داره تکراری میشه فرماندار دنا هم در روزهای گذشته هشت مشاور انتخاب کرد و سهوأ یا عمدأ نام و نشانی از یک خانم حتی بعنوان مشاور امور بانوان در میان نبود واقعأ متأسفم
Iran, Islamic Republic of
سلام.کل جمعیت استان نزدیک به ۷۰۰ هزار نفره.اون وقت چطور جمعیت بانوان استان هم ۷۰۰ هزار نفره؟!!!!.
داور
Iran, Islamic Republic of
متساسفانه وقتی شوهر مدیر اول بانوان استان دارای سوابق خاصی است چه میتوان گفت
Iran, Islamic Republic of
زن نباید سوار اسب شود.نه برای اسب خوب است نه برای زن.
fبیراحمد
Iran, Islamic Republic of
ما دنبال مطالبات و حق حقوق از دست رفته ومعوق خود در سالهای۸۴تا ۹۲هستیم ونگارنده محترم اگر میتواند انها را وصول کند خوبه مومن در سالهای گذشته امثال شما وخانم هدایت خواه در اعتکاف بودید وعدم حضور حضرات باعث شد حقوق ما ضایع شود یا اینکه تا الان پیگیری حق و حقوق ما بر شما تکلیف نشده بود دلیل احساس تکلیف شما ها حتما از روی غرض ومرض سیاسی هم نیست انشالله فقط احساس تکلیف است .احتمالا شما در سالهای ماضی به سن تکلیف نرسیده بودید
محمود
Iran, Islamic Republic of
سلام.
عنوان خبر " حق و حقوق جامعه ۷۰۰ هزار نفری بانوان کهگیلویه و بویراحمد کجا رفت؟ "
مگه جمعیت کل استان خانم ها هستند؟ که ن.شتید جامعه ۷۰۰ هراز نفری بانوان؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1