تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۵۴
کد مطلب : ۱۷۳۲۲۵

آقای تاجگردون؛ به کجا چنین شتابان؟

۳۱
۰
کبنا ؛ محمد یوسفی
 
tajvhashmi
دنیای سیاست دنیایی پیچیده و مرموزی است؛ دنیایی که هر از چند گاهی افرادی خود آگاه و ناخودآگاه وارد آن می‌شوند و در بسیاری از مواقع انسان با اختیار و اراده از آن خارج می‌شود و در بسیاری مواقع هم با اکراه و اجبار. دنیایی که معمولا منشور اخلاقی منظمی ندارد و اگر هم منشور اخلاقی منظمی باشد اکثرا به آن پایبند نیستند.
 
 
در یکی از سایت‌های استان مصاحبه ای از آقای تاج گردون نماینده مردم شریف گچساران و باشت را مطالعه نمودم که چند نکته از این مصاحبه بسیار جالب بود؛ از جمله: «تا سال سوم نگاه می کنیم اگر هاشمی در یک سه خط نوشته ۲۰ تا غلط داشت در سال چهارم همه با هم او را به زمین می‌زنیم،اگر عدل هاشمی در کار عمرانی خوب است اما در کار سیاسی خوب نیست و تندروی می کند و به هر چیزی غر می‌زند و منافع مردم را نگاه نمی‌کند، او را به زمین می زنیم»
 
جناب آقای تاج گردن! یکی از رذایل اخلاقی خود برتر بینی و غرور است. غرور به معنی اینکه، شخص از همه کس و همه چیز خود را بالاتر می‌داند. در تعریف لغوی همچنین شخص می‌تواند نسبت به کسی یا گروهی یا ملتی و یا چیزی خاص، احساس غرور کند. در مقابل غرور احساس تواضع و فروتنی وجود دارد؛ در جایی دیگر در خصوص غرور می‌خوانیم:«غرور به هیچ وجه پسندیده نیست، اما ویژگی‌های مثبتی که در برخی انسان‌ها وجود دارد نباید با این رذیلت اخلاقی اشتباه شود؛ مانند عزّت نفس؛ کسی که گوهر ارزشمندی در اختیار دارد، از او سخت مراقبت می‌کند. هرچه ارزش دارایی بیشتر و توجه انسان به ارزش آن افزون‌تر باشد، مراقبت و هوشیاری او در صیانت از آن گوهر بیشتر خواهد بود؛ به ویژه آن‌که بداند اگر این گوهر با شیوه‌ای صحیح در مسیر تراش قرار گیرد و صیقل یابد؛ ارزش آن چندین برابر می‌شود. برای نگاه‌داری از این سرمایه خدادادی باید خود را به صفتی آراست که در ادبیات دینی از آن به عزّت نفس تعبیر می‌شود.
 
انسان عزیز احساس ارزشمندی و سرفرازی می‌کند و هرگز خود را خوار و درمانده نمی‌یابد. چنین اشخاصی اگر دارای حالات و رفتار خاصی باشند، نباید کسانی که از این ارزش و فضیلت انسانی محروم هستند، آن‌ها را متهم به تکبر و غرور و خودبینی کنند.»
 
جناب آقای تاج گردون! بنده به عنوان یک شهروند کهگیلویه بزرگ نوع صحبت شما در حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ را دخالت در حوزه انتخابیه می‌دانم؛ مگر منتخب حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ رقیب شماست؟! شما گفتید: «منتخب مردم کهگیلویه بزرگ را اگر ...زمین می زنیم» مگر شما نماینده حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ هستید که به جای مردم تصمیم گیری می‌کنید؟ آیا این صحبت شما در تناقض با دموکراسی نیست؟! مگر سیاست دست شماست که دیگران را زمین بزنی؟! آیا این نوع ادبیات و صحبت کردن شما توهین به شعور مردم نیست؟
 
جناب آقای تاج گردن! نیک می‌دانی که آراء اصولگرایان و کسانی که به اصولگرایان رای دادند در حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ از مجموع ۱۳۵ هزار رای دهنده ۱۱۰ هزار نفر به جریان اصولگرایی رای دادند، زیرا اصلاحات فقط در حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ با اینکه تمام مدیران و...را در اختیار داشت ۲۶ هزار رای در صندوق داشت.مشخص است این مردم استقبال چندانی از اصلاحات ندارند.
 
در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا با آنکه نماینده اصلاحات مشخص بود فقط ۳۵ هزار رای در سبد اصلاحات بود و جریان اصولگرایی در مجموع در این دو حوزه بیش از سه چهارم آراء را از آن خود کرد.
فقط در حوزه انتخابیه گچساران وباشت و حمایت بسیاری از اصولگرایان از شما توانسته‌اید ۶۰ هزار رای داشته باشید؛ شاید شما تصورتان این باشد که برخی آراء قومی بود که در دموکراسی دیگر قوم و قبیله معنی دارد و کاندیداها و جریانات پشت سر آن‌ها مشخص کننده است.
در هر حال انتظار می‌رود که نمایندگان استان با هر ایده و عقیده در راستای اهداف مردم و رشد و توسعه استان تلاش کنند و این گونه مصاحبه‌ها نوعی توپ انداختن در زمین حریف است و باعث اختلاف و دودستگی می‌گردد؛ هر چند بنده هم می‌توانستم توهین آقای تاج گردون را بهتر از این پاسخ دهم اما بیش از این به صلاح جامعه نیست اما در صورت تکرار پاسخی به مراتب جدی تر خواهد شنید.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
جناب یوسفی ارا اقای زارعی بهرامی وروشنفکر همه اصلاحاتی بودند
راوی
Iran, Islamic Republic of
اصلاحات که حرفی برای ابرازوجودنداردشایداقای تاجگردون سفارش نموده به اصلاحات ومنطقیان که رای خودشان رابه عدل هاشمی بدهندکه اینجوری طلبکاری می نماید درعوض هم تعدادزیادی ازاصولگرایان باشت وگچساران به وی رای دادندهاشمی درروزهای سخت جنگ به همه کمک کردلذابایددرسیاست به حق خودبرسدومدیران لایق وجهادی رابه استمدادبطلبدتغییرات اصولی واساسی دربخش مدیریت بای بانظرهاشمی باشدبه تاجگردون///درحوزه سرداردخالت کندتندباشدیاکندباشد
حونه آغا گچساران
Iran, Islamic Republic of
درود بی پایان بر کهگلویه بزرگ اقای تاج گردون . به قول قدیمیا یه سنگی بزار سر هدش. /// بخاطر فامیلی کوتاه اومد تو حوزه یاسوج . کهگلویه مرد روزهای سخت داره . سردار عدل هاشمی
همشهری
Iran, Islamic Republic of
برادر سردارماخانوده اصلاح طلب کهگلویه بزرگ بودم ولی بااینکه می دونستیم شما اصول گرا بودید رای بهتون دادیم ولی امروز شما دارید توهین به اصلاحات می کنید ماکاری به تاج گردون نداریم ولی شماهم...
اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
برادر محترم
شما که دم از دموکراسی میزنی چطوربه نمایندگی همه مردم کهگیلویه مطلب نشر میکنی،یادآوری میکنم بالغ بر ۶٠درصد آرای کهگیلویه متعلق به طیف اصلاح طلب میباشد ولی به دلایل متعدد که شما بهتر ازهرکسی میدانی قدرت سیاسی کهگیلویه ازدست اصلاحات خارج شده ،اگرحافظه ات یاری نمی کند یه سر بروآرشیوفرمانداری نتایج ادوارگذشته که اصلاحطلبان رد صلاحیت نشدند راببین.درود براصلاحات
پارسا
Iran, Islamic Republic of
آدم عاقل رای که زارع آورد ما اصلاح طلبان بهش دادیم بعد رای که روشنفکر آورد نصف آرا اصلاح طلبان بودند فقط به خاطر قوم خویش بودن به روشنفکر رای دادن. اگه سید باقر موسوی تایید تو کی هستی که بخواهی راجع به تاج گردون نظر بدی می شد می دیدی چه قدر اصولگراها رای می آوردن.
بویراحمد
Europe
آقای یوسفی در توهم افتادی در مورد اصول گرایان در سطح استان اگر نیروهای اصلی اصلاح طلبان تایید صلاحیت می شد آن وقت میزان هر جریان مشخص می گردید.
باوی
Iran, Islamic Republic of
کهگیلویه عزیز...حرفای /// مثل پیام ///هست که یه نفسی ببینده فیلم عوض کنه..وگرنه //اصلا وقت نداره بخواد درمورد دهدشت وچرام ولیکک صبحت /..بعدش عدل کیه اصلا خدایش ...اقتصاد ایران مساوی با دکتر تاجگردون
Iran, Islamic Republic of
کهگیلویه عزیز.../// مثل پیام بازرگانی ///////هست که یه نفسی ببینده فیلم //////..وگرنه دکتر اصلا وقت نداره بخواد درمورد دهدشت وچرام ولیکک صبحت کنه ..بعدش عدل کیه اصلا خدایش ...اقتصاد ایران مساوی با دکتر تاجگردون
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
سلام
نه تنها عدل هاشمی بلکه خود تاجگردون هم اگر اشتباه داشته باشه مردم به او رای نخواهند داد در دوره بعد. این روال و شکل دموکراسی است .
تاجگردون نمایند کشور است و نماینده مردم گچساران نیز هست . یک نماینده در مقابل همه مردم و مسائل روز و جامعه خود مسول است .
این موضوع که شما نوشتید مگه شما نماینده کهگیلویه بزرک هستی یله که هستند. اگر نمیدانی به قانون مراجعه بفرمایید.
اما حرف سیاسی زدن و پیش بینی آینده و تعیین خط مشی های و عملکردهای مثبت و...از نشانه های یک نماینده با اقندار است .
کسی که نتواند جوابگویی مردم و مشکلات باشه خود به خود زمین خواهد خورد .هر کسی که باشه فرق نداره .
آرام
Iran, Islamic Republic of
سلام بر دکتر تاجگردون
درود بر حاج عدل هاشمی
لطفا تفرقه اندازی نکنید هر دوی این بزرگواران آدم های بزرگ و کاری هستند و امتحان پس داده به یاری خداوند متعال باز هم سربلند بیرون می آیند
یه دوست
Iran, Islamic Republic of
حالا شد حمایت اصولگرایان.دست پیش بگیر از پشت نیوفتی.اینو کی گفت یا از طرف کدوم افراد گفته شده که اینجا بیان شد?ا
Iran, Islamic Republic of
عامل اختلاف بین نمایندگان و مسوولان سایت های استانی بویژه کبنانیوز است. من بچه چرام هستم و دکتر تاجگردون اصلا چنین چیزی را نگفت. از آقایان دادگستری می خواهیم با تفرقه افکندن برخورد قاطع کنند.
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
من خودم گچسارانیم و این صحبتها را که خواندم از خودم خجالت کشیدم // ///بدجوری مغرور /// مواظب باش خودت زمین نخوری //// جاده خیلی لغزنده هست ۶۸ رای فقط تو خانواده خودم برایت به صندوق ریختیم . حلالت اما از کارایی که انجام دادیم برای قبول شدنت //.....تو گچساران باندهای فامیلی بدجوری دوره ات کردن .... هیچ مسئولی تو اداره جات گچساران ارزشی برای نامه هات قائل نیست // بیا به داد مردم شهر خودمان برس .. دخالت کردن در حوزه دیگران مشکلی را حل نخواهد کرد .. دیدگاه شما با اقای عدل هاشمی فرق دارد .. ایشان مردی توانا و پشتکار قوی دارند که انشاا.. دهدشت را گلستان خواهد کرد ... شما در صورت امکان به شهر باشت بروید و مشکل کانال غرق شده ای که هنوز افتتاح نشده نابود شد را حل کنید ..... مسائل دهدشت چه ربطی به ما دارد /////// لطفا در کار دیگران دخالت نکنید .. به قول خودتان ۳ سال اینده معلوم میشه چه کسی بیشتر کار انجام داد و چه کسی به زمین میخوره ..... جاده خیلی لیز هست لطفا مواظب باشید ..... ما هم چشم انتظار قولهای داده شده شما میمانیم .. وعده ما ۳ سال بعد اگه عمری باشه ... اما هر روز پیگیریم ......... خداوند نگهدارتان
صادق
Iran, Islamic Republic of
احسنت سردار عزیز
دیل
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون به هیچ اصولی پایبند نیست ولی موج سواری بلده.ضعیف نفسه که برتری خودش رو در توهین وتحقیر ومسخره کردن دیگران ببینه.
سعید هوشیاری گشین
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای یوسفی با سلام
مگر شما چه کاره هستید که در مورد یک نماینده به خود اجازه میدهید حرف بزنید .
اگر منتقد هستید میتوانید صحبتهای نماینده را نقد کنید،نه اینکه جبهه گیری کنید .
اگر آقای تاجگردون حرفی زده نه از روی غرور بوده و نه از روی غرض.ایشان اگر حرفی میزنند حتما جوابیه ای هم دارند .
اما روی صحبتم با شماست .جنابعالی در جایگاهی نیستی که بخواهی صحبت یا حرفی تند بر علیه نماینده شهرستان دیگری بزنی. به نظر من این یک نوع خود شیرینی است برای گرفتن مقام و موقعیت.
Iran, Islamic Republic of
یعنی تو الان تاجگردونه مقایسه کردیه//
زنده باد مخالف من
Iran, Islamic Republic of
تو خیلی کوچک تر این هستی که بخوای با دکتر تاجگردون روبه رو بشی مواظب حرف زدنت باش اینها خودشون دوست هستن برادر عزیز
علی
Iran, Islamic Republic of
آقای یوسفی عزیز.تذکر جمابعالی به آقای تاجگردون را وارد میدانم چون ///غرور///،ولی در مورد بویراحمد خود شما به بیراحه رفته اید اگ اطلاع داشته باشید کاندید اصلاحات سید باقر بود که به هر دلیل رد صلاحیتش کردند که اگر تایید میشد با ۷۰درصد آرا به مجلس میرفت آقای مهندس بهرامی را هم بدلیل وابستگی و سابق اصول گراییش اکثریت جریان اصلاحات بجز کارگزاران کنار گذاشتند وبا یک حرکت اصولی و منطقی برای اینکه کاندید جریان /به مجلس نروند به کاندید جریان اعتدال آقای زارعی رای دادند با شعار هر کس بره هدایتخواه نره. پس نظرتان در باره بویراحمد صد در صد اشتباه /. چون جریان اصولگرایی با کاندیداهایی مانند هدایتخواه وروشنفکر و بخصوص بهرامی شکست سختی از مردم و جریان اصلاحات خوردند
ﻧﻔﺘﻰ ﻫﻮﺍﺩﺍﺭﺗﺎﺟﮕﺮﺩﻭﻥ
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای یوسفی،
این را بدانید که
نه تنها قومیت دیگر جایگاهی درانتخابات ندارد بلکه جناح و باند هم دیگر جایگاهی ندارد.جهت اطلاع جنابعالی عرض کنم، طرفداران تاجگردون بخاطر عملکرد بسیار مطلوب ایشان رای دادند و انسانهای منطقی هستند.شما افکارتان را تغییر دهید و دنبال جناح وباند نباشید،بروید دنبال مکتب شایسته سالاری باشید.
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
بعضی ها چنان تکبر و غرور //// به زودی با یک نوک سوزن انقلاب///// بیچاره مردم که به شق القمر/// امیدوارند بیچاره تر اصولگراهایی که ....
هوادار تاج گردون
Iran, Islamic Republic of
کاملآ با شما موافقم، در واقع وقتی مصاحبه ی آقای تاج گردون را مطالعه کردم دچار سردرگمی شدم، چرا که اینگونه حرف زدن را در شآن و منزلت ایشان سراغ نداشتم و از طرفی چنین برداشت شد لابد باهم شوخی دارند، در کل حس خوبی در پی نخواهد داشت. امیدوارم شاهد بروز تنش میان نمایندگان از جنبه ی منفی نباشیم. جا دارد آقای هاشمی خود واکنش لازم را پیرامون این مصاحبه ابراز دارند.
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون بزرگ و توانااست احتیاج به غرور و خودبرگ بینی ندارد.
Iran, Islamic Republic of
دست گلت دردنکنه ،تازه ۲۶هزارتاهم نصفشون قومی بود..بهمٸی ها بودند
Iran, Islamic Republic of
اکثریت مطلق سبد آرای تاجگردون و زارعی اصلاح طلبان بودند و ۵۰ در صد آرای هاشمی هم اصلاح طلبان بودند.
Iran, Islamic Republic of
مغرورترین فرد استان ///است //
.
Iran, Islamic Republic of
سلام بر دکتر تاج گردون اقا شما چکار به کهگلویه دارید عدل هاشمی خودش فعال کار و اشتغال زایی هست . دکتر تاجگردون . بیا مشکلات فراوان بی شمار گچساران حل کن نذار دهدشت مثل یاسوج وارد بحث جدل سیاسی با گچساران بشه . ما تو گچساران مشکلات کار . ترافیک خیابان بلادیان و دیگر خیا بان ها . زیر ساخت ها . بیمارستان شهید رجایی . پزشک متخصص . اورژانس . کمبود امکانات رفاهی . مهاجرت روستاها به شهر . و....... داریم بچسب به اینها. خیلی کار مثبت انجام دادی . نمیشه پنهان کرد.
منتقد
Iran, Islamic Republic of
آقای یوسفی شما چکاره اید که در مورد نماینده و مردم صحبت می کنید شما عددی نیستید اگه اصلاح طلبان رو تایید کنن می بینی چه خبره ضمنا اکثر رای در استان بر اساس فامیلی و قبیله ایست دبگه از اراین ////که لایق شما و امثالهم هست //
باشتی
Iran, Islamic Republic of
من هم می گویم آقای تاجگردون به کجا چنین شتابان ؟
زارعپور
Iran, Islamic Republic of
ای بابا به دل نگیر تاجگردون کمکش میکنه ایشون تازه وارده
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1