تاریخ انتشار
جمعه ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۳۸
کد مطلب : ۱۲۰۰۱۲

توصیه‌های کلیدی رضاتوفیقی به اصلاح‌طلبان

۴۰
۰
کبنا ؛سیدضیاء الدین رضاتوفیقی
" معیارهای حداقلی اصلاح طلبی "
مدتیچ ست که در بین اصلاح طلبان اتهام به یکدیگر مبنی بر اصلاح طلب نبودن آن دیگری، چه در سطح ملی و چه در استان به هر علت رواج پیدا کرده است. یکی از علل آن، شرایطی است  که در دولت جدید برای رسیدن به پست ها پیش آمد و علت دیگر، انتخابات مجلس در اسفندماه سال جاری‌ست که در وقت دیگری باید به آن پرداخت.
اما پرسش این نوشته این است که حداقل معیارهای لازم برای اصلاح طلب نامیدن و خواندن افراد یا احزاب چیست ؟
نمی توان انکار کرد که هم فرصت طلبان و هم بدلی‌ها در این شرایط خود را اصلاح طلب می نامند. اما آیا می توان بدون ملاک و معیارهای فکری و عملکردی و یا چند نقص و اشتباه یا فراهم نبودن زمینه برای عملکرد اصلاح طلبانه‌ی حداکثری، کسی را به چوب کینه شخصی یا حسادت یا تنگ نظری یا رقابت در انتخابات از دایره‌ی اصلاح طلبی به گمان خود راند و خود را به جای ملاک و معیارها و به جای مردم نشاند و با خودمحوری و خود معیارپنداری هر کسی را که کمی با ما متفاوت فکر یا عمل می کند غیر اصلاح طلب و بدلی و فرصت طلب خواند؟
در گفتمان اصلاح طلبی ایران امروز حداقل معیارهای اصلاح طلبی از نظر نگارنده به شرح زیر هستند:
 
الف) اعتقاد به آزادی های قانونی، آزادی اندیشه و باور و قلم و بیان و رسانه و احزاب و تشکل‌های صنفی و انتخابات و گردش قدرت با رای اکثریت و نقادی و نقدپذیری و محترم داشتن حریم خصوصی و حرمت مالکیت مشروع خصوصی.
 
ب) قانون‌گرایی و التزام به قوانین در عرصه‌ی عمل، حتی اگر نقد به قانون وجود داشته باشد باید از طریق قانونی اصلاح شود، وگرنه  پرتگاهی به نام آنارشیسم و هرج و مرج در پیش است. از آنجا که اصلاحات قانونی، تدریجی و مردمی‌ست، اصلاح طلب نیز مقید به قانون و تغییرات تدریجی‌ست که مردم خواهان آن هستند.
 
ج) اعتقاد به عدالت اقتصادی و حقوقی و قضایی و مبارزه با رانت خواری و اختلاس و ارتشاء و رانت صادرات و واردات و وام و تسهیلات بانکی و رانت اطلاعات اقتصادی و برابر بودن همه‌ی ایرانیان در فرصت های شغلی و سرمایه گذاری و کسب علم و دانش و تحصیلات و هنر و مناصب حکومتی اعم از نمایندگی مجلس و دولت.
د) باورمندی و تلاش برای پیشرفت و توسعه‌ی متوازن کشور، شفاف بودن درآمدها و هزینه های دولت و تمامی حکومت و مصرف هزینه ها، توام با برنامه‌ی عالمانه، در جهت پیشرفت کشور و سرمایه گذاری مولد و کاهش فقر و بیکاری و فساد و اعتیاد و تورم و گرانی و افزایش درآمد ملی و درآمد سرانه و رشد اقتصادی و آماده کردن زمینه‌ی ارتقاء منزلت  و حفظ کرامت انسانی همه‌ی شهروندان و رشد و توسعه ی نیروی انسانی، رشد علم و فناوری و بهبود و گسترش زیر ساختها برای پیشرفت شتابان. اینهمه نیاز به اصلاح ساختارها و قوانین و اصلاح رابطه ی دولت - ملت و عزم ملی و همفکری و همزبانی و همدلی عمومی دارد.
 
ه) باور به اصول اخلاقی در مناسبات فردی و اجتماعی و دوری از دروغ و فریب و نیرنگ و ریا و ناجوانمردی و زهدفروشی و دین ابزاری، همچنین پاسداری از میراث  فرهنگ و تاریخ درخشان و پر افتخار ایرانی و اسلامی به عنوان هویت ملی و جمعی همراه با استقبال از پدیده های مفید مدرنیته.
 
و) اعتماد به نسل جوان و تحصیل کرده و واگذاری مناصب و موقعیت های سیاسی به آنان و همچنین استفاده از تجربه سال خوردگان به عنوان مشاورین دلسوز و بی توقع، نه انحصارگران موقعیت ها و منزلت ها.  پیران بدون شور و تحول خواهی جوانان قادر به تغییر اوضاع نیستند و جوانان، بدون تجربه‌ی پیران، محکوم به تکرار تجربه های تلخ پیرانند.
 
ز) تن دادن به رای جمعی در تصمیمات و اعمال و بهاء دادن به افکار عمومی و نتایج رای اکثریت و ملزم بودن به قواعد کار جمعی و سیاسی و تکثر سیاسی و پذیرش تنوع سلیقه ها و تفاوت انسان ها.
 
ح) واقع بینی در اندیشه و عمل. واقع بینی با واقع گرایی متفاوت است. چه بسیار واقعیت های تلخی که نباید وجود آن ها را در عمل نادیده گرفت و البته نباید به آن ها تسلیم شد.
بر این اساس برای اصلاح طلب نامیدن فرد یا افرادی باید به اندیشه ها و عملکردها و به معیار و ملاک ها رجوع کرد.
حداقل‌های فوق معیارهای اصلاح طلبی هستند. اینکه کسانی را به این دلیل که راه های دیگری را متفاوت از شما، برای رسیدن به اهداف در پیش گرفتند، از جمله تعامل با اصولگرایان که امری سیاسی‌ است، ما را مجاز به متهم کردن دوستان به خروج از اصلاح طلبی نمی‌کند. همچنین نباید با خیال باطل مالکیت سند اصلاح طلبی به نام خود و بی دلیل راه را بر اصولگرایانی که باورمندانه جذب گفتمان و اهداف و برنامه ها و عملکردها و شعارهای اصلاح طلبی شده یا می شوند، به علت تنگ نظری سد کرد که این هم کاری‌ست غیر اصلاح طلبانه. همه‌ی اقرار کنندگان و معترفان به گفتمان اصلاح طلبی، اصلاح طلب‌اند مگر اینکه بر اساس یقین و نه گمان، خلاف آن در عمل ثابت شود.
 
تعامل با اصولگرایان برای خدمت به مردم و پیشرفت کشور یا استان، به هیچ وجه به معنای خروج از دایره‌ی اصلاح طلبی نیست. دگم اندیشی سیاسی و کله شقی رفتاری و خشونت گفتاری و ناتوانی در درک واقعیت ها و تغییرات جهانی و ملی و منطقه ای و تلاش برای حذف یا نابودی رقیب و عدم مدارا و تهمت و تخطئه و تخریب، فرسنگ ها با اندیشه و منش و رفتار اصلاح طلبی فاصله دارد. آغوش اصلاح طلبان باید همواره و با روی گشاده برای پذیرش همه‌ی افراد و اشخاص باز باشد و این به معنای نادیده گرفتن سوابق افراد و فعالان سیاسی اصلاح طلب نیست و نباید باشد.
همه‌ی اصلاح طلبان در استان، با تمام تنوع سلیقه‌ها و روش‌ها و با تمام گلایه‌ها و انتقاداتی که از گذشته و حال یکدیگر دارند بنا به ضرورت منافع ملی و منافع جریان فکری و سیاسی اصلاح طلبی در کشور و استان، باید به وحدت و انسجام بیاندیشند و در این مسیر گام بردارند.
اما همین جا پرسشی جدی و تعیین کننده مطرح است و اینکه چه کسانی و با چه انگیزه و هدفی اخلاقاً مجاز به تعامل با اصولگرایان در استان کهگیلویه و بویراحمد هستند؟
تعامل انسانی و دینی به عنوان وظیفه‌ی انسانی و اخلاقی حق همگان است. نوع دیگری از تعامل این است که نماینده‌ی مجلسی یا استانداری یا مدیرکلی یا رئیس دستگاهی در استانی و برای پیشرفت آن استان و حل مشکلات مردم با اصولگرایان در تهران یا استان تعامل می کند و در عین حال به اصلاح طلبی پایبند است. اگر چه ممکن است اصلاح طلبان به آن نماینده یا مدیر انتقادات و انتظاراتی داشته باشند اما این تعامل هم اخلاقی و هم لازم و ضروری ست و نباید منشاء سوء تفاهم یا اتهام‌های نابجا شود. اما گاهی کسی یا کسانی برای ضربه زدن به یک نماینده یا کاندیدای اصلاح طلب یا یک مدیر اصلاح طلب با کاندیدا تراشی، به قصد شکست یک نماینده‌ی اصلاح طلب، هر چند مورد انتقاد، با اصولگرایان شناخته شده هم پیمان می‌شوند. این کاری به غایت ناجوانمردانه و دور از اندیشه و منش اصلاح طلبی و حتی دور از اخلاق سیاسی‌ست و اصلاح طلبان باید هوشیار باشند که چنین حرکت‌های بی مبنا و توطئه گرایانه‌ای آب به آسیاب رقیب میریزند و جز پشیمانی و سرافکندگی برای بانیان  و آمران و عاملان آن، چیزی در پی نخواهد داشت و از بین اصلاح طلبان اصیل رانده و در میان اصولگرایان هم مانده و درمانده خواهند شد.
همه باید بدانیم که رفتار و کردار ما در معرض دید همگان، به ویژه احزاب و شخصیت‌های اصیل اصلاح طلب است و امروز و فردا در پیشگاه خدای بزرگ و مردم و تاریخ باید پاسخگو باشیم. انتخابات نزدیک است و فرصت کوتاه. هر اصلاح طلب دلسوز و مسئولیت شناسی، در هر روستا و شهری و در هر صنف و حزب و رسانه‌ای  مسئولیت دارد که در رفع سوء‌تفاهم ها و اختلاف و انشقاق و بدبینی‌ها تلاش مداوم و صادقانه داشته باشد. همه با هم صادقانه دست یکدیگر را برای  وحدت بفشاریم که پیروزی جز در سایه وحدت دست یافتنی نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما

دوست
Iran, Islamic Republic of
عالی بود سید. مثل همیشه ...
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
حالا خودت و دوستانت ، فروزان را فرستادین گچساران که اصلاحات گچساران را هم مثل کهگیلویه به گند بکشید؟
اما مردم گچساران مثل اسلامپور کاندیدای اسبق با فروزان برخورد خواهند کرد و نشان خواهند داد که اجازه نمید هند شماها و سید باقر و یدالله مرادی و راهی و کاووس قبادی برایشان تصمییم بگیرد
سید بزرگوار اندک آبروی خود را با اینکار در میان اصلاح طلبان گچساران بردید
تبار محمد
Iran, Islamic Republic of
سید ضیا بسیار متاسفم که در استان کهگیلویه و بویراحمد هستی تو باید وزیر این مملکت باشی، صد حیف...
شجاعت و صراحت بیانت و نگاه عمیقت به اصلاحات استان و کشور عین حقیقت است. کاش برخی دوستان فریب خورده به عمق معانی کلمات شما دقت کنند و بفهمند و در گچساران دنبال کاندیدای تراشی و ائتلاف با طرفداران احمدی نژاد نباشند، اگه اصلاح طلبی این است که برای خرد کردن دوست و رقیبی بنام تاجگردون به شیوه های ماکیاولیستی متوصل شوند و با دشمان قسم خورده اصلاحات هم پیمان شوند بسیار جای تاسف است.
باشت
Iran, Islamic Republic of
درود بر رضاتوفیقی بزرگ
باشت
Iran, Islamic Republic of
آقای توفیق زیبا نوشتی اما اینها فقط شعار است بازوی چپ وراست شما عسکری و عرفانی پور است که همین دوتا چند روز پیش درجلسه محفلی با باقر موسوی در خانه عسکری طرح آوردن فروزان برای خرد کردن رای تاجگردون را ریختند همین عرفانی پور که بازنشسته و پیرمرد است با فشار گروه شما بر تاجگردون شد مدیر کل بیمه واقای عسکری هم خواهرزاده و دایی و پسر خالشو که اصول گرایند با مانور جوانهای بیچاره جلوی خادمی برایشان پست گرفت اما همه به پایبندی خود شما به اخلاق میگویند اما اگر این طور است چرا جلوی دوستان خودت را نمیگیری
اعتدال
Iran, Islamic Republic of
درود خدا برسید بزرگ .نمونه بارز این صحبتها عدم استفاده استاندار از نیروهای دیگر جریانها در کمیته توسعه استانی واستفاده از افرادیکه در حال حاضر توانایی اداره خودشون را ندارند .
احسان
Iran, Islamic Republic of
عامل اصلی نفاق بین منطقیان و لاهوتی همین آقای رضاتوفیقی است حالا داره رجز می خونه اونهایی که اصلاح طلب واقعی اند خوب این آقا را می شناسند منفعت طلبی به تمام معنا
؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
پس ولایت پذیری، اعتقاد به دین اسلام،نام ائمه اینارو در ملاک های اصلاح طلبی ندیدم.
دانشی
Iran, Islamic Republic of
هر فرد وقتی یک سری امتحانات رو طی کنه تبدیل میشه به متر و معیار یه جریان , بدون شک اقای رضاتوفیقی اکنون قابل اعتماد ترین متر و میزان اصلاح طلبی در استان هستند.
درود به بزرگیت .
Iran, Islamic Republic of
سید چاکریم
رضا
Iran, Islamic Republic of
درود بر رضاتوفیقی این مرد بزرگ اصلاحات
همشهری
Iran, Islamic Republic of
البته به عقبه عملکردی خود شما که بر گردیم بخصوص در زمان تصدی فرمانداری کهگیلویه هیچ کدام از این حرفهایی که زدی را نه اینکه مراعات نمی کردی بلکه عامل اصلی اختلاف و له کردن نیرو های اصلاح طلب بخصوص جوانان شما بودید.
Iran, Islamic Republic of
شماکه توصیه به قانونمداری می کنیدجرادرفتنه ۸۸ قانون رازیرپاگذاشتید چراهنوزازفتنه گران حمایت می کنید!!!!؟
United States
تاجگردون اصول گرا است وبس
Iran, Islamic Republic of
عامل اختلاف بین منطقیان و لاهوتی و الان هم دنبال یک خط سوم با کاندیداتوری اسماعیلی و تشدید اختلاف در دهدشت است در گچساران هم با سید باقر و تیم محفلی تهران و یاسوج نشین دنبال اختلاف بین اصلاح طلبان گچساران است و بعد از اون با رد سید باقر اختلاف بین اصلاح طلبان بویر احمد و من معتقدم که ایشون که از اول حزبی بود در عمل هم دارد حزبی کار می کند و استان را به اصول گرایان و همون رفقای حزبی خودش واگذار می کند یکی نیست بپرسه اقای حزبی عزیز شما چکاره ی جریان اصلاح طلبی هستی
علی
Iran, Islamic Republic of
آقای توفیقی خودش هم بخوبی بین اصلاح طلبان جایگاهی نداره وهمیشه میخواد با هیاهو وسروصدا خودشو مطرح کنه و تا حالا هیچ کار مثبتی برای این جریان انجام نداده
Iran, Islamic Republic of
درود باد سید بزرگوار
Iran, Islamic Republic of
کسی که برای آزادی اندشه اش تلاش کرد تاوان داد ومزدی نخواست وفراتر از پست شد وگفتارش عمقی فراتر ازرونزمرگی دارد جناب رضاتوفیقی است
;l;l;l;l;l
Iran, Islamic Republic of
آقای رضاتوفیقی

خدا وکیلی فقط بلدی چند جوان رو جهت تخریب افراد شاخص و محبوب اصلاحات تحریک کنی تا شاید به نون و نوایی برسی و خودت یا رستاد رو مطرح کنی

و گرنه پتانسیل رای آوری نداری و نخواهی داشت
اهورا
Iran, Islamic Republic of
رضاتوفیقی شریف ترین و پاک ترین اصلاح طلب استاناست ، لطفا غر ورزانهکامنت نگذارید
چون حرف حق زده و منافع دلالان و فرصت طلبان را به خطر انداخته بهش توهین میکنند
آریا
Iran, Islamic Republic of
سید جان احسنت براین مقاله و تحلیل پر مغز و استخوان

خدا نگهدارت افتخار کهگیلویه
احسان
Iran, Islamic Republic of
آبروی کهگیلویه و استان به اعتبار نام نیک امثال رضاتوفیقی است
Iran, Islamic Republic of
سیدباقر فروزان رضاتوفیقی و۰۰۰۰هرکسی دههاجلسه بزارند مردم گچساران راه خودرابلدند تاجگردون وخانواده تاجگردون هرکدام درصحنه باشندمردم به انهاوفادارند
بیطرف
Iran, Islamic Republic of
نکته نظر جالبی است برای اصلاح طلبان همه باید ان را اویزه گوش خود کنند اگراز درون خود نباشد غش
روزگار
Iran, Islamic Republic of
اقای ناشناس .وقتی که اقای تاجگرد ون پشت تریبون باصدای رسا وبلند میگه من یک اصلاح طلب هستم وفکر می کنم شما احتیاج به سمعک ویا چشم بینا بخواهین اقای تاجگردون هدفش ابادی شهر ودیارمان است د رسته بیکاری هست. ولی مگر تنها در استان ما است .واقای توفقیان دراین سالها کجا بودی که حالا داری نظر میدی مردم هنوز نمی دونن اقای فروزان کیه .ایشو ن اگر می خواستن کا ندید بشن چرا پشت سر شماست .خب قشنگ اعلام بکنه سبک وسنگین می کنه .ولی اینو بدونه تاجگردون با هفتاد د ر صد بالایه .تاجگردون چه اصلاح طلب وچه اصو ل گرا هدفش خیر است
خط امامی سابق
Iran, Islamic Republic of
جناب رضاتوفیقی شما خود از مسببین اختلافات درون جبهه اصلاحات هستید. صد نفر هم برای راهنمایی کردن خودت کم هست حالا می خواهی در مقام بالاسری به بقیه توصیه کنی. همه می دونیم که تمام وجودت را .... فراگرفته.
ارش
Iran, Islamic Republic of
رضاتوفیقی نشان داد که مرد است ، علیرغم داشتن انتقاد و زاویه با تاجگردون اما به فکر و اندیشه خود خیانت نمیکند و بر عکس دیگران که هر روشی را برای رسیدن به هدف تطهیر میکنن اتحاد با اصولگرایان افراطی گچساران
اما رضا توفیقی پرده از فتنه ، فتنه گران کنار زد و به موقع هشدار داد
اما سید جان شما نگران نباشید ، مردم گچساران به امید حق.. سید باقر وفروزان و یدالله مرادی و ... خواهند زد
علي
Iran, Islamic Republic of
درجواب باشت شما که معلومه از این قافله خیلی عقبی در حدی نیستی که در مورد اقایون بزرگ اظهارنظر کنی
م. یوسفی
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت دوستان گرامی و دوستانی که بدون درک مطلب اقدام به انتشار کامنت میکنند. ۱) اقای توفیقی هیچ حرکتی بر خلاف مبانی اصلاح طلبی انجام نداده است۲) پیشینه جناب توفیقی در جریان اصلاحطلبی بر همه روشن و مشخص است ۳) در مطلب فوق بیشترین حمایت از جناب آقای تاجگردون صورت گرفته و دقیقا مقابل جریانی قرار دارد که سعی در ایجاد چند دستگی در اصلاحطلبی استان را دارند. و در آخر تنها راه پیروزی در انتخابات پیش رو مقابل دسیسه های جریان اصولگرایی اتحاد در تمامی حوزه ها میباشد
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
جناب حاج رضاتوفیقی به استناد بند اول معیارهای اصلاح طلبی جناب تاجگردون از این گردونه خارج است .ایا تا به حال دیده یا شنیده اید اقای تاجگردون از ازاذیهای مصرح در قانون اساسی چه ازادی بیان و عقیده یا زمانی که با روزنامه ها و مطبوعات برخورد میشد کوچکترین دفاعی کرده باشد برای نمونه در موضوع برخورد با مطهری به عنوان یک نماینده چه حرکتی از خود نشان داد.کجا از ممنوع التصویری اقای اصلاحات جناب خاتمی چه اقدامی داشتید پس ایشون از کدام ازادی دفاع کردن و با کدام معیار اصلاح طلبند
گرفتار ایل
Iran, Islamic Republic of
برادر شما رو چه به این حرفها
شما چی از سیاست و توسعه و رفاه بلدید
پدر جان با کاسه نمیشه دریا رو برداشت
آیا خود شما مسئول این عقب ماندگی عمیق این مردم بیچاره نیستید
شما که در گذشته کاره ای بودید مسئولیت این عقب ماندگی عمیق رو بر عهده می گیرید؟
اعتقاد راسخ دارم که شما و رفقای مرکز استان نشینتون به جد مشکلات عمیق روانی اخلاقی و ... دارید
از فعالیت سیاسی جز هوس رانی و بی اخلاقی چیزی رو دنبال نمی کنید
شما که در کل زندگی سیاسیتون تنها کتابی که خوندید سیر حکمت در اروپای مرحوم محمد علی فروغی بوده می خواین توسعه رو به این استان بیارید
عملکرد شما تو کل زندگی سیاسیتون چی بوده چه دستاوردی برا این مردم داشتی؟
الان که این استان در رنکینگ توسعه استانهای کشور آخرین استان توسعه یافته ایران زمین هست آیا شما در رساندن این استان به این جایگاه دخیل نبودید؟
شما فقط ادعای روشنفکری و سوادتون میشه،و جوونایی که بخوان رشد کنن و احساس کنید می خوان جاتون رو بگیرنن با شانتاژ و هیاهو له شون می کنید.
کجان اون جوونای باسواد و متخصص علوم انسانی که همه الان در مقاطع علمی دکترا یا فارغ التحصیل شدن و یا در حال تحصیل در مقطع دکتری اند جاشون در احزاب اصلاح طلب استان کجاست آیا شما اجازه رشد بهشون دادین
این مولفه هایی که شما برا اصلاح طلبی ذکر کردین بیشتر شبیه خاله بازی هست مگه یکی از مولفه های سترگ جریان اصلاح طلبی چرخش نخبه گی نیست پس چرا شما نسل سوخته اصلاحات استان بهش اعتقاد ندارید
جای بزرگانی مثل دکتر دارا کریمی نژاد و دکتر داوری و دکتر اخلاقی و دکتر عابدکیش و ...در مدیریت این استان کجاست
هر کسی که در این استان مسئولیتی داشته چه اجرایی و چه کشوری و لشکری و چه اونهایی که در کار قانون گذاری بودند و هستند در این عقب ماندگی عمیق استان سهیمند.
برادر من
ماوای همه فعالیتهای سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی در تمام این کره خاکی توسعه و رفاه هست که این استان بدبخت گور به گور فرسنگها از اون دور هست و با امثال شما اگه قرار بود به توسعه برسه تا الان رسیده بود.
شما اگر هنوز ذره ای وجدان و انسانیت دارید به خاطر اینکه نام ننگ شما دامن تاریخ را بیش از این نیازارد خودتون رو بازنشسته کنید و فعالیتتون رو متوقف کنید تا در این راستا خیری نصیب این مردم بخت برگشته بشه.
من ای ورد پر از خاطره جونی نیسی
هر چه ایخم که وریسم خو د زونی نیسی
هر چه ایخوم که وریسم کمری نیسی د
دردلم کوهیه دناین و سری نیسی د
دردلم سی تو و اقبالتو دنیای تنه
سی غم دیگت و امروزتو و فردای تنه...
گرفتار ایل
Iran, Islamic Republic of
برادر شما رو چه به این حرفها
شما چی از سیاست و توسعه و رفاه بلدید
پدر جان با کاسه نمیشه دریا رو برداشت
آیا خود شما مسئول این عقب ماندگی عمیق این مردم بیچاره نیستید
شما که در گذشته کاره ای بودید مسئولیت این عقب ماندگی عمیق رو بر عهده می گیرید؟
اعتقاد راسخ دارم که شما و رفقای مرکز استان نشینتون به جد مشکلات عمیق روانی اخلاقی و ... دارید
از فعالیت سیاسی جز هوس رانی و بی اخلاقی چیزی رو دنبال نمی کنید
شما که در کل زندگی سیاسیتون تنها کتابی که خوندید سیر حکمت در اروپای مرحوم محمد علی فروغی بوده می خواین توسعه رو به این استان بیارید
عملکرد شما تو کل زندگی سیاسیتون چی بوده چه دستاوردی برا این مردم داشتی؟
الان که این استان در رنکینگ توسعه استانهای کشور آخرین استان توسعه یافته ایران زمین هست آیا شما در رساندن این استان به این جایگاه دخیل نبودید؟
شما فقط ادعای روشنفکری و سوادتون میشه،و جوونایی که بخوان رشد کنن و احساس کنید می خوان جاتون رو بگیرنن با شانتاژ و هیاهو له شون می کنید.
کجان اون جوونای باسواد و متخصص علوم انسانی که همه الان در مقطع علمی دکترا یا فارغ التحصیل شدن و یا در حال تحصیلند، جاشون در احزاب اصلاح طلب استان کجاست آیا شما اجازه رشد بهشون دادین
این مولفه هایی که شما برا اصلاح طلبی ذکر کردین بیشتر شبیه خاله بازی هست مگه یکی از مولفه های سترگ جریان اصلاح طلبی چرخش نخبه گی نیست پس چرا شما نسل سوخته اصلاحات استان بهش اعتقاد ندارید
جای بزرگانی مثل دکتر دارا کریمی نژاد و دکتر داوری و دکتر اخلاقی و دکتر عابدکیش و ...در مدیریت این استان کجاست
هر کسی که در این استان مسئولیتی داشته چه اجرایی و چه کشوری و لشکری و چه اونهایی که در کار قانون گذاری بودند و هستند در این عقب ماندگی عمیق استان سهیمند.
برادر من
ماوای همه فعالیتهای سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی در تمام این کره خاکی توسعه و رفاه هست که این استان بدبخت گور به گور فرسنگها از اون فاصله داره و با امثال شما اگه قرار بود به توسعه برسه تا الان رسیده بود.
شما اگر هنوز ذره ای وجدان و انسانیت دارید به خاطر اینکه نام ننگ شما دامن تاریخ را بیش از این نیازارد خودتون رو بازنشسته کنید و فعالیتتون رو متوقف کنید تا در این راستا خیری نصیب این مردم بخت برگشته بشه.
من ای ورد پر از خاطره جونی نیسی
هر چه ایخم که وریسم خو د زونی نیسی
هر چه ایخوم که وریسم کمری نیسی د
دردلم کوهیه دناین و سری نیسی د
دردلم سی تو و اقبالتو دنیای تنه
سی غم دیگت و امروزتو و فردای تنه...
...رسولی
United States
..که بعداز خواهش دوستان و تعهدات کتبی بر منصب مدیر کلی نشته بود بسیار مغرور وحتی من که میخواستم بهش دست بدهم باعینک دودی خیال میکرد که کسی شده واقعا متاسفم که حاج غلام تاجگردون گاهی به ایشن اهمیت میدهد او قصد فتنه انگیزی دارد ، او فردی است که بچه های اصلاحات میگن ....خبر چین
دیگر به حاج غلام ،اص‍‌طلاح ..را ....... و گاهی خود را سگ خونه خطاب میکنی شما که در عروسی ، مراسمانت برادر خانمت شرکت نمیکنی ،چرا یک بار برای شورای زادگاهت ثبت نام نمیکنی تاببنی چه وزنی داری. ،، درود بر دکتر فولادی
الا ن شبانه روزی از فامیل میخواهد که کاری کند چند بار مشی بهادر عموی ایشان تماس گفت ، چند بار کربلای قادر صادقی ،اما برادر حقوق زنتو بگیر و اگه کسی دیدنی اورد زیاد خوردن نداره
این دور تمام میشه
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
بسیار جالب به حق زیبا گفتی سید جان .آتطور که مشخص است هنوز در انتخابات بجای احزاب گرایی و پایبندی به اصول سیاسی بدنبال قومی گرایی هستیم.امیدواریم همه مردم با این آگاه سازی رهبران اصلاح طلب در سطح استان ضمن بیدار باش کامل حق نمایندگان دروغین که در استان به نمام اصلاح طلب تبلیغ و رای مردم را بدست میاورند و در مجلس اصولگرا هستند را در همه حوزه ها خصوصا گچساران کف دستشون بگذارند.
دوست
Iran, Islamic Republic of
احسنت برسید شجاع
گرفتار ایل
Iran, Islamic Republic of
چرا مطلب بنده رو پخش نکردین اگه پخشش نکنید تو بقیه سایتها رسواتون میکنم
Iran, Islamic Republic of
در اینکه یک اصلاح طلب هست سکی ندارم اما از بس درمورد دوستان خود بدگویی نا حق میکند که خودش اماج این حملات قرار میگیرد ببینید کار خدا.....
عزیز
Iran, Islamic Republic of
درود خدا بر رضا توفیقی مرد صبر و استقامت .کاش چند نفر مثل ایشان داشتیم .انسان با تقوا .با اصالت.باسواد.خانواده شهید.فرزند روحانی. استاد دانشگاه.محبوب همه.افتخار استان و سادات.
گرفتار ایل
Iran, Islamic Republic of
برادر شما رو چه به این حرفها
شما چی از سیاست و توسعه و رفاه بلدید
پدر جان با کاسه نمیشه دریا رو برداشت
آیا خود شما مسئول این عقب ماندگی عمیق این مردم بیچاره نیستید
شما که در گذشته کاره ای بودید مسئولیت این عقب ماندگی عمیق رو بر عهده می گیرید؟
شما که در کل زندگی سیاسیتون تنها کتابی که خوندید سیر حکمت در اروپای مرحوم محمد علی فروغی بوده می خواین توسعه رو به این استان بیارید
عملکرد شما تو کل زندگی سیاسیتون چی بوده چه دستاوردی برا این مردم داشتی؟
الان که این استان در رنکینگ توسعه استانهای کشور آخرین استان توسعه یافته ایران زمین هست آیا شما در رساندن این استان به این جایگاه دخیل نبودید؟
شما فقط ادعای روشنفکری و سوادتون میشه،و جوونایی که بخوان رشد کنن و احساس کنید می خوان جاتون رو بگیرنن با شانتاژ و هیاهو له شون می کنید.
کجان اون جوونای باسواد و متخصص علوم انسانی که همه الان در مقطع علمی دکترا یا فارغ التحصیل شدن و یا در حال تحصیلند، جاشون در احزاب اصلاح طلب استان کجاست آیا شما اجازه رشد بهشون دادین
این مولفه هایی که شما برا اصلاح طلبی ذکر کردین بیشتر شبیه خاله بازی هست مگه یکی از مولفه های سترگ جریان اصلاح طلبی چرخش نخبه گی نیست پس چرا شما نسل سوخته اصلاحات استان بهش اعتقاد ندارید
جای بزرگانی مثل دکتر دارا کریمی نژاد و دکتر داوری و دکتر اخلاقی و دکتر عابدکیش و ...در مدیریت این استان کجاست
هر کسی که در این استان مسئولیتی داشته چه اجرایی و چه کشوری و لشکری و چه اونهایی که در کار قانون گذاری بودند و هستند در این عقب ماندگی عمیق استان سهیمند.
برادر من
ماوای همه فعالیتهای سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی در تمام این کره خاکی توسعه و رفاه هست که این استان بدبخت گور به گور فرسنگها از اون فاصله داره و با امثال شما اگه قرار بود به توسعه برسه تا الان رسیده بود.
شما اگر هنوز ذره ای وجدان و انسانیت دارید به خاطر اینکه نام ننگ شما دامن تاریخ را بیش از این نیازارد خودتون رو بازنشسته کنید و فعالیتتون رو متوقف کنید تا در این راستا خیری نصیب این مردم بخت برگشته بشه.
من ای ورد پر از خاطره جونی نیسی
هر چه ایخم که وریسم خو د زونی نیسی
هر چه ایخوم که وریسم کمری نیسی د
دردلم کوهیه دناین و سری نیسی د
دردلم سی تو و اقبالتو دنیای تنه
سی غم دیگت و امروزتو و فردای تنه...
علی
Iran, Islamic Republic of
براران مثل این که توی استان فقت بقول برادرتوفیقیان همین چندنفر زند ه واصلاطلبند عسکری تاجگردون اقای موسوی وخودایشان چرا
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1