تاریخ انتشار
شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۵۵
کد مطلب : ۱۰۳۱۳۲

انتخاب مدیران در کهگیلویه و بویراحمد مطابق با اصل تدبیر نبود

۱۰
۰
کبنا ؛دبیر جبهه ایستادگی کهگیلویه و بویراحمد گفت: انتصابات در کهگیلویه و بویراحمد مطابق با اصل تدبیر نیست.
سید علی موسوی‌نور در گفت‌وگو با فارس با انتقاد از رویکردی که پس از روی کار آمدن دولت فعلی در استان کهگیلویه و بویراحمد شکل گرفت، اظهار کرد: در چینش‌های مدیریتی چنین رویکردی را به خوبی مشاهده کردیم.
وی با بیان اینکه دولتی که با شعار تدبیر و امید بر سر کار آمد و همه جا دم از شایسته‌سالاری می‌زد نباید در چینش مدیریت‌ها چنین عمل می‌کرد افزود: یکی از شعارهایی که در لابلای شعارهای اصلی این دولت زیاد شنیده شد همین توجه به رأی مردم بود.
وی گفت: برای مثال در استان کهگیلویه و بویراحمد و چند استان دیگر در انتخابات یازدهمین دوره ریاست‌ جمهوری کسی جز رئیس‌ جمهور کنونی رأی نخست را به خود اختصاص داده بود.
دبیر جبهه ایستادگی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: اما پس از روی کار آمدن این دولت با شعار تدبیر و امید، ندیدیم که حتی یک نفر از هواداران کسی که بیشترین رأی را در استان داشت در مدیریت‌ها مورد استفاده قرار گیرد که خود جای تعجب و سؤال از دولتی دارد که شعار تدبیر سر داد.
نام شما

آدرس ايميل شما

هم استانی
Iran, Islamic Republic of
در انتخابات سال ۸۸ هم از هواداران نفر دوم کسی را مدیر نکردند و از افراد ضعیف مدیریتی هم زیاد استفاده شد این تحلیلها تاریخ گذشته بوده و جایگاهی بین مردم ندارد و رای بالای فردی که ادعا دارید بعلت فقر و محرومیت و شعارهای تطمیع کننده دولت قبل بود که از مردم بخاطر فقرشان سو استفاده شد ۰
مرادیان
Iran, Islamic Republic of
شمایی که اینطور میفرمایید بیشترین رای در این استان نصیب نامزد دیگری غیر از رییس جمهوری فعلی شد چند درصد فکر میکنید رای داده شده به سایر نامزدین بر اساس شایسته سالاری بوده یا فاکتور های دیگه.چرا الکی دم از منطق میزنید???
مهدی
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر این گفته، کدام یک از طرفداران محسن رضایی در استان پست گرفتند.
Iran, Islamic Republic of
در استان ماانتخاب مدیران فقط از روی فامیل سالاری بود وبس
هنرمند
Iran, Islamic Republic of
آقای موسوی نور
چونه خودتونی میزنی دیگه مگه نه
بهلول
Iran, Islamic Republic of
جناب دبیرجبهه ایستادگی در .. مدیران اصولگرا در کشور و استان حساب خودشان را طی هشت سال گذشته پس دادند آنهم. بی تدبیری محض است که دولت تدبیر و امید بخواهد از مدیران دولت ... استفاده کند .
اعتدال
Iran, Islamic Republic of
مثلا در چرام اقای معتمدی رئیس جهاد کشاورزیرا که فردی متخصص و مدیر توانمندی بود را بر داشتند و یک نفر ضعیف را جای او گذاشتند که باعث نگرانی شدید کشاورزان شده است و از مدیر کل جهاد کشاورزی استان می خواهیم جهت رفاه حال کشاورزان اقای معتمدی را دو باره برگردانید مگر مردم چه گناهی کرده اند که باید تاوان این مدیران ضعیف را بدهند چرام یک منطقه ی کشاورزی است چرا مردم را از مدیران خوب که موجب بهره وری بیشتر مشود محروم می کنید
گل آقا
Iran, Islamic Republic of
شما بفرمائید تو این دولت غیر از شعارش کجاش تدبیر و امید است که این کارش نبود. ؟؟؟؟؟
محمد رمضانی
Iran, Islamic Republic of
پر رنگ کردن قومیت گرایی در گچساران و باشت توسط گروهی خاص
با گرم شدن تنور انتخابات و اظهار وجود سلایق سیاسی در این عرصه، مانور روی طوایف و قومیت ها نسبت به ادوار گذشته، سرعت بیشتری گرفته است. آسیبی که می تواند جامعه را از وضعیت آرمانی به وضعیت نامطلوبی سوق دهد و به وحدت و حقوق شهروندی بصورت جدی شوک وارد کند، برجسته کردن قومیتها ست.
بهترین چیزی که می تواند از تفرق و گروه گروه کردن مردم در این حربه ناپسند جلوگیری کند. کلام وحی است .که قرآن کریم در همین رابطه می فرماید:
« ای مردم! ما شما را از یک زن و مرد آفریدیم و شما را تیره ها و قبیله ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید [ و اینها ملاک امتیاز نیستند].قطعا ارجمندترین شما نزد خداوند ، پرهیزگارترین شماست. بی تردید خدا دانای آگاه است .»
بنابراین هدف نهایی اسلام استقرار "جامعه توحیدی" است، جامعه‌ای که محدودیت‌های مرزهای جغرافیایی، نژادی و زبان و فرهنگ را فرو می‌ریزد و از این همه تار و پود ، یک قماش می‌سازد. اسلام تجزیه انسان ها را بر مبنای خون و خاک، در واحدهای ملی و نژادی، محکوم می‌کند و تنها محک ارزش گذاری افراد را تقوا، عقیده، ایمان و عمل صالح می‌داند . لذا با این نگاه برجسته کردن طایفه و نفوذ قبیله موجب ارزش درجامعه نیست.
و این نگاه جامعه را دچار آسیب های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی و در نهایت مانع توسعه و پیشرفت می شود و شهروندان را به درجه بندی درجه ۱ و درجه ۲ تقسیم نموده و موجب رشد فرصت طلبان با استفاده از پلکانی می شود که مصالح آن از خود مردم است.
معمولا نگاه های طایفه ای و قومیتی باعث جان گرفتن ثروتمندان و کسانی می شود که قدرت دسترسی به مسئولین و صاحبان قدرت را دارند.
اما در سرزمینی ، با این پیشینه و افتخار اسلام در بر قراری برادری و ید واحده دراین مقطع زمانی، برگشت به سنن و عادات قبل از اسلام یعنی دوران جاهلیت یا مقطعی از دوران معاصر ایران دوره قجرها که بدترین وضعیت در ایران حکم فرما بود و بواسطه اینکه نیروی انسانی آنها از قبایل تامین می شد لذا بازار طایفه گری گرم بود. ظلمی در حق انقلاب و امام(ره) و شهیدان است .
انقلاب اسلامی با طرح و عملیاتی کردن حکومت اسلامی، جهان اسلام را جهت تدارک ظهور منجی عالم آماده می کند؛ با این گفتمان انقلاب، وظیفه خطیرترشده و برای نیل به این اهداف هر چه بتوانیم قومیت و مسائل نا¬سیونالیستی را کم رنگ کرده و مشترکات دینی و ملی را پررنگ کنیم و جامعه را تبدیل به ید واحده نموده، به آرمانهای انقلاب نزدیکترشده ایم .
آنچه که نگران کننده است رونق گرفتن جلساتی با عنوان و نام طوایف، دراین دیار توسط کسانی که خود را چهره ملی معرفی و بعضا مانور انتخابات استانی می دهند . اما غافل از اینکه جهت رای آوری در دسته جات کوچک طایفه ای برای اینکه کمر رقیب را بخاک بمالند ورود کرده .
و واسطه ها با مساعدت ... چنین جلساتی را برگزار می کنند و...با آن شور انتخاباتی ۱۰ ماه مانده به انتخابات سخنرانی می کند و خود را بدون از رقیب برنده انتخابات می داند . گرچه باید گفت مردم در حال رصدند نه انتخاب .
نگرانی بیشتراز آنجاست، کسانی که در راس مراکز آموزشی و تربیتی استان قرار گرفته اند و برنامه ریزی و فرهنگ سازی و مقابله با اینگونه ناهنجاری ها و تربیت صحیح وظیفه آنهاست، در صف اول این نشست-ها مشاهده می شوند . گویی اینکه از وظایف و مواد درسی است که باید به دانش آموزان آموخت.
نتیجه گیری :
نباید برای نیل به کرسی وکالت و تریبون آزاد مجلس و ریاست چند صباح اداره ای ، تن به پذیرش سنتهای غلط و منفک شده داد، چرا که در آن صورت شکافهای قومی و قبیله ای موجب شکافهای فکری وفرهنگی می شود و ترویج مدلی را در جامعه نهادینه می کند که با آیات و روایات و گفتمان انقلاب در تضاد است . و مهمتر اینکه دو قشر مهم جوانان و زنان همانطور که دراین جلسات در سایتها مشاهده می شود . از شرکت در جلسات محرومند نادیده گرفته می شوند . از طرفی این سبک انتخابها مانع اصل شایسته سالاری شده و امروزه نصب مسئولین غیر کارآمد که نمی توانند گره ای از کار مردم ، با وجود نعمت انقلاب اسلامی بازکنند، در این منطقه بعضا معلول اینگونه تفکرها و انتصابهاست .
محمد رمضانی

• ۱_ سوره حجرات آیه ۱۳
Iran, Islamic Republic of
سلام این اقا هرروز یک ساز میزنه اخرش هم مشخص نشد چکاره است یک روز این وریه یک روز ان وریه
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1