کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

(فیلم ) تشریح برنامه‌های میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد در شرایط کرونا

29 ارديبهشت 1399 ساعت 2:23

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از خسارت ۱۷ میلیارد ‌تومانی کرونا به بخش گردشگری خبر داد.


خسارت ۱۷ میلیاردی کرونا به بخش گردشگری کهگیلویه و بویراحمد
مجید صفایی  درجمع خبرنگاران با گرامیداشت هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه گفت: برای روز موزه برنامه‌های مختلفی از جمله بازدید رایگان از موزه تدارک دیده شده که البته با توجه به شرایط کنونی احتمالا برخی از این برنامه‌ها اجرایی نشود.
سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در ادامه سخنان خود از ثبت ۱۹ اثر در فهرست آثار ملی خبر داد و گفت:  مرمت ۱۰۴ شی موزه‌ای در دستور کار میراث فرهنگی استان است.
سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از ثبت و ساماندهی ۲۰۰۰ شیء  در فهرست اشیاء موزه (سامانه جام) خبر داد.
وی از احداث موزه بزرگ نفت به متراژ ۱۲ هزار متر خبر داد و افزود: جانمایی موزه بزرگ شهرستان گچساران صورت گرفته و اعتباری معادل ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون اختصاص یافته است.
وی به بازرسی‌ها از اماکن گردشگری برای جلوگیری از پذیرش مسافر در ایام کرونا اشاره کرد و گفت: با ۳۰ نفر بازرس شبانه‌روز از اماکن گردشگری،هتل‌ها، خانه مسافرها و حتی منازل شخصی بازدید کردیم و به ۲۵۰ مورد شکایت رسیدگی کردیم.
وی به برخی دغدغه‌ها در خصوص بلادشاپور پاسخ داد و گفت: ۶۰۰ میلیون تومان از اعتبارات ملی به بلادشاپور اختصاص یافته که کارهای مرمتی این مکان انجام شود.
وی با اشاره به اعتبارات قطره‌چکانی گفت: دغدغه میراث فرهنگی بحث بلادشاپور است و اعتبارات اختصاص یافته را پیگیری می‌کنیم.
وی با اشاره به اتمام موزه یاسوج از نصب انشعابات این واحد در پاسخ به سوالی مبنی بر احداث موزه زردک که به افراد خاصی واگذار شده بود، گفت: قبل از حضورم در میراث فرهنگی این مورد انجام شده بود اما هیچ‌ طرحی که با ضوابط میراث فرهنگی هم‌خوانی نداشته باشد اجرایی نمی‌شود طرح‌ها در کمیته بررسی و هر کدام خلاف ضوابط بود رد می‌شود.
صفایی در پایان به خسارت کرونا به حوزه میراث فرهنگی اشاره و خاطرنشان کرد: کرونا ۱۷ میلیارد تومان به حوزه میراث گردشگری خسارت وارد کرده است.


کد مطلب: 421012

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/video/421012/فیلم-تشریح-برنامه-های-میراث-فرهنگی-کهگیلویه-بویراحمد-شرایط-کرونا

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1