تاریخ انتشار
جمعه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۵۴
کد مطلب : ۴۲۰۱۸۱
نیروهای مازاد و بدون ضابطه چگونه در شهرداری یاسوج به کار گرفته شده‌اند؟

کس‌دار و بی‌کس در شهرداری یاسوج ( + فیلم )

۱۷
۲
کبنا ؛ 
نتیجه جلسات استیضاح شهردار یاسوج علاوه بر ادامه فعالیت نستهن مقدم به عنوان شهردار، پرسش‌ها و پاسخ‌های حاوی نکات مهمی بود که با کمی دقت از پشت‌پرده‌ها خبر می‌داد.
به گزارش کبنا، در جلسات پرسش و پاسخ از شهردار یاسوج که در محل شورای این شهر برگزار می‌شد، مسائل مختلفی طرح شد که کافی است با کمی دقت به واقعیت‌های مهمتری پی ببریم.
نستهن مقدم شهردار یاسوج در جلسه استیضاح خود از پادرمیانی اعضای شورای شهر برای جذب نیروهای شرکتی پرده بر می دارد و در پاسخ به سوالی درباره نیروهای مازاد می‌گوید: پشت هر نیروی مازاد یک عضو شورا قرار دارد و فرشاد نگین تاجی در جلوی دوربین‌ها و چشم‌های تیزبین خبرنگاران پاسخ می‌دهد که آقای مقدم نیروهای کس دار و بی‌کس نکن، با همه این نیروها تسویه حساب کن و آنها را اخراج کن. مقدم پاسخ می‌دهد: کمیته‌ ای را از امروز ( 24 فروردین ماه 99) تشکیل می‌دهیم و به پایش و اخراج نیروهای مازاد اقدام خواهیم کرد.
قبل از پیگیری اینکه آیا این نیروهای مازاد که بخشی از هزینه‌های این نهاد صرف حقوق این افراد می شود، اخراج خواهند شد یا نه؟ باید به این موضوع بپردازیم که چرا چنین تخلفی صورت گرفته است، و چرا اعضای شورا در جذب نیروی شهرداری دخالت کرده اند، آنهم نیروهایی که به گفته مقدم، مازاد هستند؟
مهمتر آنکه چرا مقدم به عنوان شهردار، زیر بار چنین تخلفی رفته است؟ آیا پای مسائل دیگری در میان است؟ آیا مقدم به دلایلی چشم روی این تخلف بسته است یا اینکه «سهل انگاری» به عنوان ضعف مدیریتی «که ایراد کمی هم نیست» در شهرداری دلیل اینگونه مسائل است؟
آیا سازمان بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد چتر نظارت قانونی‌اش را بر روی شهرداری باز می‌کند؟ و از شهردار و شورای اسلامی شهر سئوال می‌کند که این نیروها چگونه به شهرداری تحمیل شده است؟
به گزارش کبنا، دستگاه قضا و سازمان بازرسی استان قبل از این در یک اقدام قانونی و قاطعانه رأی بر اخراج نیروهای فله‌ای، غیرقانونی و بدون ضابطه بیمارستان شهید جلیل یاسوج داد و این امید هم‌اکنون می‌رود که بر اساس قوانین سازمان بازرسی از شهرداری یاسوج و سایر شهرداری‌ها سئوال کنند که نیروهای مازاد را چگونه گرفته اند و از کدام محل حقوق آنها را پرداخت می‌کنند؟ آیا اعضای شورای شهر در بکارگیری این نیروها دخالت کرده‌اند؟ نیروهایی که به کار گرفته شده اند؟ آیا از آشنایان و بستگان اعضای شورای شهر یاسوج هستند؟
امید می‌رود سازمان بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد به این مسئله ورود کند و این ابهامات را پاسخ دهد. افکار عمومی منتظر رعایت قانون و ضوابط در شهرداری یاسوج می‌باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

بیکار
United States
شما که نوشتهای ما را پخش نمیکنی ولی اگر منعکس شد مردم عزیر بدانید چندین برابر ظرفیتش نیرو گرفته همش قوم خویش بازی و بر اساس رابطه و حقوق اینهاهمه فقط با افزایش چند برابری عوارض قابل پرداخت هست مردم عزیز چرا باید از جیب شما پول بکشند و حقوق نیروهای فامیلی شورا که سراسر پارتی بازی است پرداخت شود بخدا بزرگترین ظلم بر مردم یاسوج داره میشه شورا داره بیداد میکنه فردا اگر آزمونی گرفته بشه و شهرداری نیرو بخواد همین ها را میگیرن چون این نیروها دارای سابقه کار میشن و سابقه انها به عنوان امتیاز محسوب میشه حداقل بالای ۵۰درصد امتیاز اداره بازرسی فردای قیامت چه جوابی داری
Iran, Islamic Republic of
سازمان بازرسی.دادستانی.خواهشا در همه سازمانها بررسی کنید که چطور نیرو شرکتی میگیرند تازه بعضی هاشون با یه قانون من دراوردی قراردادی و پیمانی هم استخدام کردن لطفا بررسی کنید.
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه،سازمان به شکایات مستدل و مستند مردم توجه نمی کنه.و موجب ظلم مضاعف نیز میشود.
نیروی مازاد
Iran, Islamic Republic of
بیشترین خبرهای یکی دو سال اخیر رو به شورای شهر یاسوج اختصاص دادین، ظاهرا دوستان شورای شهر هم کارشون شده خبرسازی و حاشیه سازی. والله هر چی فکر میکنم شورای شهر کارش چیه ، نمیدونم.
تورج
Iran, Islamic Republic of
نه فقط اعضا شورای منفی کار وبیحاصل ،که هر شهردار یاسوج تعداد زیادی از اقوام و خصوصا خواهر زاده های خود را به شهرداری یاسهیچ تحمیل
زنده ‌باد نگین تاجی
Iran, Islamic Republic of
در سازمان آتش نشانی به تعداد،۲۷ نفر نیروی شرکتِ حضور دارنند که از دو سال تا سیزده سال سابقه دارنند ،و بقیه به سفارش همین شورا انتقالی گرفتند و الان فقط 27 نیرو وجود دارد ،،در این میان متاسفانه نیرو هایدقدیمی دچار مشکل در دریافت حقوق شده اند.
حسن
Iran, Islamic Republic of
سازمان بازرسی انقلابی برخورد کن و گرنه بخدا قسم تمام خرابکاریهای ادرات این شهر را مستقیم به دفتر مقام معظم رهبری گزارش میکنم.چرا ما بدبختها نون نداریم بخوریم ویه عده ای در نظام اسلامی این همه ظلم میکنند.قطعا کم کاری نهادهای نظارتی باعث این بی عدالتیها شده .پس یا علی مدد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
بی عدالتی از همون دفتر شروع شده
خودتو خسته نکن
بویراحمد واحد
Iran, Islamic Republic of
سازمان بازرسی برخورد انقلابی را متاسفانه سلیقه ای انجام میدن.اولا که فرض را برصحت اینکه شوراها توصیه به بکار گیری نیرو بکنند شهردار حق تمکین از این تخلف را ندارد ودرصورت تمکین شهردار مرتکب جرم شده .از زمان دکتر بهرامی شهرداران ادعای نیروی مازاد را مطرح میکنندوان را به شورا نسبت میدهند.اما از ورود انقلابی سازمان بازرسی خبری نیست که نیست.جذب نیرو بصورت فله ای در بیمارستان شهید جلیل تخلفی بود که انجام شد ومسیولییت رسیدگی این تخلف خود مجموعه دانشگاه بود .و ورود سازمان به این موضوع به درخواست چندین نفر ورئیس دانشگاه والبته نظر مثبت خود اقای دانشی به دلیل نگاه سیاسی ودوستی که با اقای هدایت خواه داشت به جهت بهره برداری انتخاباتی به نفع شخصی که کاندیدای انتخابات مجلس بود انجام شد وگرنه نه در صلاحییت سازمان وجز وظایف سازمان بود.کما اینکه بعداز اون حرکت انقلابی ۶۰نفر نیرو بصورت شرکتی توسط سرپرست وتوصیه همفکران جذب شدند وتا پایان سال این عدد به ۱۰۰ هم خواهد رسید حالا احتمالا مجموعه دانشگاه وسرپرست محترم ازمونی خصوصی برگزار کرده اند که کسی خبر دار نشده .
واما نیروی مازاد شهرداری اگر بقول شهردار ۱۵۰ نفر باشد ومیانگین برای هرنفر ماهیانه ۲۳۰۰۰۰۰حقوق حق بیمه ومالیات درنظر بگیریم مبلغی حدود چهل ونه میلیاردوششصدوهشتاد میلیون میشود.ایا این ظلم نیست به شهر یاسوج.ایا این مبلغ شهرداری را از بحران خارج نمیسازد.حال سازمان بازرسی حرکت انقلابی بزند.این گوی واین میدان
Iran, Islamic Republic of
بحث نیروی مازاد شهرداری فقط معضل امروز نیست بخش زیادی از نیروی مازاد شهرداری در دوره های قبلی شورا توسط اعضای وقت شورا تحمیل شده به شهرداری! ساختار انتخاب شهردار و بافت قبیله ای این استان زمینه ساز فسادهای اینچنینی است. به نظر می رسد تدوین مقرراتی برای تامین نیروی مورد نیاز شهر داری از طریق سازمانی غیر از خود شهرداری مثلا وزارت کشور(استانداری) آنهم به صورت شفاف و با اطلاع رسانی عمومی و برگزاری آزمون ضروری است و خواسته اکثریت همشهریان می باشد.
Iran, Islamic Republic of
بسی جای تامل.......
امید
Iran, Islamic Republic of
مگر در استان کهگیلویه و بویر احمد هم کسی از روی ضابطه و حق و تخصص استخدام میشود!!!!!!!!90 درصد که با معرفی این و اون تو ادارات استخدام شده اند و 10 درصد باقی مانده که آزمون دادند 8 درصدشون یا سهمیه داشتن یا تو مصاحبه حق دیگران را با پارتی و معرفی نامه خوردند!!!!! کافی سری به ادارات و بانکهای استان بزنید ببنید چند نفر به حق آمدده اند و چند نفر تخصص محلی که هست را دارند!!!!!!!!!!!!!!در حالیکه مهندس تحصیل کرده از دانشگاههای معتبر پر استان هست تمام جایگاه این افراد توسط افرادی با رشته های علوم انسانی با پارتی در ادارات پر شده است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پرستوی مهاجر
United States
خندم میگیره وقتی خودم کاملا شهردار را می‌شناسم و از روحیات و پاکدست بودنش خبر دارم
برین دنبال یه خبر که رو سیاه نشید مگر اینکه قبل از مقدم تخلف باشه در غیر اینصورت مقدم......
در جواب تورج نوشته خواهرزاده روت سیاه سیاه از خدا بترسید
کاش همین کرونا دروغگوها و پارتی بازان و اختلاسگران را با خودش ببره
کرمی
Iran, Islamic Republic of
. نویسنده وآن کسی که واقعیت را نمیگوید خودم نیروی شهرداری هستم با 10 سال سابقه به خدای احد وواحد در دوران جاوید بالای 200 نیرو سر کار آوردند کجا بودید چه امتیازی داشتیت که همه رسانه ها ومردم وشوراها خواب بودند ولی الان که کمتر از 40 نفر نیرو آورداند سر کار همتون بیدار شداید کجا بوداید که 38 سال فقط عدای خاص در شهرداری میخوردند ومیبردند وحتی یک رسانه وشورا دهانش را باز نکرد تورا خدا ایمان اگه ندارید حداقل وجدان داشته باشید که این یکی را هم ندارید
Iran, Islamic Republic of
اگه راست میگی چرا مقدم سکوت کرد چرا تعدیلشون نکرد برو ببین گشت شهرداری داخل شهر از کجا و کی اورده سر کار به اسم شرکتی واویلا و داخل خود شهرداری
Iran, Islamic Republic of
مقدم به اندازه چهار شهردار قبلی کارایی داره سکوت بهتره
Iran, Islamic Republic of
شب هست حاج دهراب
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1