تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۲۳
کد مطلب : ۴۱۸۵۸۲
کبنا گزارش می‌دهد

کارگران شهرداری مدافعان نامرئی سلامت؛ سایه سیاه کرونا بر سر کارگران شهرداری یاسوج

۲
۲
فایل مرتبط کبنا ؛همزمان با شیوع ویروس کرونا در سطح کشور، مسئولان بهداشت توصیه‌های لازم را ارائه دادند و همچنین سایر مسئولان اقدامات لازم برای جلوگیری از این ویروس ناخوانده را در دستور کار قرار دادند. تا جایی که ورودهای استان کهگیلویه و بویراحمد بر روی پلاک خودروهایی که مربوط به استان‌های درگیر با کرونا بودند، مسدود شد. شهرداری‌ها هم اقدام به ضد عفونی و گند زدایی از معابر و میادن شهرها کردند. شهرداری یاسوج هم در چند مرحله تاکنون معابر و میادین این شهر را ضد عفونی و گند زدایی کرده است. با این وجود کارگران شهرداری یاسوج که در واقع حافظان سلامت و پاکیزگی شهر هستند، امکانات کافی برای سلامت شخصی خودشان در مقابل ویروس کرونا را در اختیار ندارند. حتی بعضی از این کارگران در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا بیان می‌کنند که آموزش‌های لازم را برای مقابله با ویروس کرونا به آنها داده نشده است.
بنا بر این گزارش، کرونا، جان کارگران شهرداری یاسوج را تهدید می‌کند، این کارگران که در نبود ایمنی و بهداشت و حداقل امکانات از جمله ماسک و دستکش، در جمع آوری زباله مشغول به کار هستند.
براساس اطلاع رسانی‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بهترین و اثرگذارترین راهکار ممکن برای مقابله با ویروس کرونا رعایت بهداشت فردی است؛ کرونا کارگر و کارمند نمی‌شناسد و مراقبت و آموزش عمومی برای کنترل این بیماری یک ضرورت جدی است؛ و باید آموزش در بین کارگران شهرداری یاسوج به طور جدی شکل بگیرد.
 متاسفانه این نگاه دوگانه نسبت به کارمندان و کارگران باعث ایجاد تبعیض‌هایی شده که قابل قبول نیست.
کارگران شهرداری باید حتماً در حین کار از دستکش، ماسک و ... برخوردار باشند. و شهرداری باید در این شرایط بحرانی هوای کارگران را بیش از گذشته داشته باشد.
یزدان پناه، یکی از کارگران شهرداری یاسوج در گفت و گو با کبنا نیوز، اظهار داشت: ویروس کرونا شیوع پیدا کرده و  واقعاً ترسیده‌ایم، اما راهی نداریم، مجبور هستیم که کار کنیم وقتی اخبار فوتی کرونا را می‌شنوم واقعاً نگران می‌شوم.
این کارگر در ادامه می‌گوید: ماسک و دستکش را خودم خریداری کردم، شهرداری و پیمانکار پیگیری نمی‌کنند و کاری به کارگران شهرداری ندارند و سرشان برای ما درد نمی‌کند.
او از حقوق معوق خود می‌گوید: حقوق سه ماه را پرداخت نکرده‌اند، پیمانکار نگران کارگران نیست و فقط نگران این هست که ضرر مالی نکند و اصلاً واسش اهمیت ندارد که حقوق و بیمه کارگر پرداخت شود و یا ما زنده بمانیم.
این کارگر، از سفره خالی شب عید می‌گوید: عید! شرایط اقتصادی کارگران سخت شده و اقلام اساسی گران شده است، آدم فقیر نمی‌تواند سفره عید پهن کند اما پولدارها می‌توانند، آدم فقیر شب عید ندارد. ۵ دختر و ۲ پسر دارم و نمی‌توانم برای آن‌ها پوشاک و خوراک بخرم.
ولی پور کارگر دیگر شهرداری نیز می‌گوید: وسایل بهداشتی از جمله الکل، ماسک و دستکش بین کارگران شهرداری توزیع نشده و برای پیشگیری از ویروس کرونا آموزشی نداده‌اند. بهداشت و درمان استان هم هیچ برنامه آموزشی برای کارگران نداشتند و هیچکسی به فریاد کارگران نمی‌رسد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
از قرار معلوم اقایان پیمانکار پسماند حتی بیل هم خریداری نمیکند تا کارگر خودش خرید کند درشهرداری و پسماند و شورا چه کسی از. اینچنین پیمانکارانی حمایت میکنند ماهیانه پول همه لوازم بهداشتی و ابزار الات در قرار داد پیش ببینی شده از جمله دو دست لباس شما برید از کارگران بپرسید ببینید چه خبر هست
عادل
Iran, Islamic Republic of
در تمام استانهای کشور شهرداری ها تشکیلات بهداشتی و ایمنی جهت حفاظت از کارگران دارند و این قانون مال 20 سال پیشه بغیر از شهرداری/ قوانین بهداشت کار هیچگونه تشکیلات بهداشت نداره و متاسفانه مجموعه عظیم از کارگران و شاغلین شهرداری در معرض انواع بیماریها و آسیب هاای خطرناک هستند و فقط صداسیما رو میارن سلفی میگیرن و بعدش به امان خدا
تو این استان هیچ مسئول دلسوزی وجود نداره که بفکر این زحمتکشان بیچاره باشه و هیچکس جوابگو نیست
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
فایل های مرتبط
1