تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۱۶
کد مطلب : ۴۱۵۶۰۰
کبنا گزارش می‌دهد

دانشجویان چه پرسیدند و وکیلی چه پاسخی داد؟ ( فیلم )

۳
۱
حواشی و پاسخ وکیلی به دانشجویان را می‌توان در فیلم بالا ببینید. کبنا ؛با دعوت انجمن اسلامی پیرو خط امام (ره) دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد محمد علی وکیلی نماینده تهران در این دانشگاه به سخنرانی پرداخت.
به گزارش کبنا، این نشست که به مناسبت روز دانشجو شب گذشته (23 آذر ماه 98) در سالن حکیم جرجانی دانشگاه علوم پزشکی شهر یاسوج برگزار شد، محمد علی وکیلی به ایراد سخنرانی در باب حکمرانی مطلوب و جایگاه مجلس پرداخت و گفت: مجلس فعلی در رأس امور نبود. و مجلس باید رنگ خاصی داشته باشد. و نباید آدم‌های بی هویت و بی شناسنامه را انتخاب کنید. و انتخاب افرادی که فاتحه خوانی بیشتر می‌روند، ظلم به ملت و مجلس است.
در ادامه دانشجویان از اینکه جلسه با حضور گسترده سیاسیون برگزار شده بود، گلایه و انتقاد کردند و بیان کردند که این جلسه دانشجویی تبدیل به میتینگ انتخاباتی شد.
دانشجویان در پرسش‌های خود از وکیلی، موضوعاتی از قبیل به کارگیری فرزندانش را در شرکت‌ها، لیست امید، و دو میلیاردی که وکیلی برای ورود به لیست امید داده، همچنین مسائل اجتماعی استان به ویژه خودکشی در دیشموک و دیگر موضوعات را مطرح کردند.
یکی از دانشجویان شرایط بد اقتصادی را ربط به دولت روحانی داد و گفت: آقای وکیلی شما سخنگوی ستاد انتخاباتی حسن روحانی بودید، بعد می‌گوید که دستآویز هیچ جناح خاصی نبودید.
مسیحی نماینده دانشجویان جامعه اسلامی دانشگاه علوم پزشکی که با واکنش تند هواداران وکیلی روبرو شد، گفت: آقای وکیلی شما که مدعی قانون هستید و جنبش دانشجویی از شما دعوت کرده است در استان حضور پیدا کنید این فضا متعلق به دانشجو است نه متعلق به هواداران شما، این استفاده از بیت المال برای میتینگ انتخاباتی است.
  این دانشجو گفت: ما در خصوص فرزندان شما سؤال داریم، کجا مشغول کار هستند؟ ما توهین نمی‌کنیم فقط طرح مسئله می‌کنیم شما گفتید فرزندان من بیکار هستند بعد شورای شهر تهران می‌گوید در فلان جا مسغول کار است بعد توییت زدید آقا برکنارش کنید، اکنون شما مثل رئیس جمهور که می‌گوید من خبر نداشتم بنزین گران شده است، نمی‌دانید فرزندتان مشغول کار است یا نه؟
 وی گفت: من شما را با یکی از اصولگریان استان به مناظره دعوت می‌کنم، آیا یادتان رفته که در مناظره امیر حسین ثابتی به لکنت زبان افتاده بودید.
یکی دیگر از دانشجویان خطاب به وکیلی گفت: بسیار ناراحت و متأسف هستم که در سالن 700 نفری کمتر از پنجاه دانشجو وجود دارد. شما گفتید به مرد مناظره معروف هستید، باید بگویم که شما پیش مردم و جنبش دانشجویی، شما به مردم تجارت معروف هستید نه مرد مناظره، آقای وکیلی شما در لیست امید بودید شما به نبرد کلانشهر نرفتید، شما با پول دو میلیاردی و رانت در لیست قرار گرفتید نه با رقابت.
آقای وکیلی شما می گویید می‌خواهم به وطنم برگردم وقتی 11 دختر دیشموکی خودکشی کردند شما کجا بودی؟ شما برای مردم این استان که جز 5 استان اول در بیکاری هستند چه کردید؟ وقتی دختر زیلایی رو به روی گروه جهادی برای پنج هزار تومان اشک می‌ریخت شما کجا بودی؟ یک سخنرانی ازشما در مجلس برای فقر این مردم نبوده است.
 پنجاه درصد نرخ بیکاری استان است، در خودکشی و بیکاری اول هستیم، در بدبختی اول هستیم، سخنرانی شما فقط در مورد رفع حصر و ستایش روحانی بوده است شما چرا وقتی مقابل طرفدارانتان قرار می‌گیرد احساسی صحبت می‌کنید و نمی‌گویید در این چند سال کجا بودید؟
در این چهار سال چرا در دانشگاه نیامدید ما نماینده رانتی، حزبی و جناحی نمی‌خواهیم ما نماینده‌ای می‌خواهیم که از فقر مردم چشیده باشد، نماینده مخالف شفافیت نمی‌خواهیم ما نماینده‌ای نمی‌خواهیم که شمال شهری باشد.
آقای وکیلی همسایه بنده در 20 سال قبل بودند که بیست سال قبل یک طلبه ساده بودند؛ نماینده‌ای می‌خواهیم که از قشر مستضعف بیرون آمده باشد نماینده‌ای می‌خواهیم بلندگوی حزب نباشد، پادوی آقای روحانی نباشد، اقای روحانی خون مردم را در شیشه کرده است.
نگویید مجلس بی طرف است؛ مجلس اصلاح طلب است، شما چهار سال قبل کجا بودید، منِ دانشجو باید فریاد بزنم؛ من در زیلایی بودم شما نبودید، شما نشسته‌اید و میلیاردها تومان پول در حساب‌هایتان نقل و انتقال می‌شود و ما اینجا در فقر هستیم و می‌آیید از فقر صحبت می‌کنید، شما در کاخ‌هایتان زندگی می‌کنید.
مردم کسی را انتخاب کنید که نه به چپ وصل باشد و نه به راست ما باید طرفدار فردی باشیم که آزاده باشد زجر کشیده باشد، آقای وکیلی شما باید پاسخگو باشید نه اینکه سخنرانی کنید، نباید سینه سپر کنید و بگویید برای احقاق حقوق زاگرس آمده‌ام، پنجاه سال سمت داشتید کاری نکردید اکنون می‌خواهید کار کنید؟
یکی دیگر از دانشجویان گفت: شما که اهل مناظره هستید چرا مناظره بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد را رد کردید؟ بنده دانشجوی پزشکی هستم. شما به عنوان عضو هیئت رئیسه مجلس تاکنون چه اقدام سازنده و خوبی برای مردم استان انجام داده‌اید در ماجرای سقوط هواپیما چرا شما از مردم این استان ذره‌ای دفاع نکردید، شما که خود را حامی مردم استان کهگیلویه و بویراحمد می دانید فقر این استان ناشی از عملکرد شماست چگونه خود را حامی می دانید.
  این دانشجو ادامه داد: نظرتان در مورد اتفاقات و فتنه سال 88 چیست؟ نظر شما در مورد باغی انقلاب چیست؟ لیستی که آقای عارف در سال 94 داد به نظر شما اگر دسته بیل و کلنگ جای برخی‌ها بودند هم رأی نمی‌آوردند؟
چند سال قبل نیز فردی بر روی همین صندلی شما نشسته بود و با آب و تاب بلند گفت سلام بر اصلاحات و من امروز با عملکرد شما و عملکرد دانشجویان اصلاحات از همین تریبون می گویم خداحافظ اصلاحات.
 این دانشجو در ادامه لیستی از اسامی خانواده وکیلی بر شمرد و گفت: این اطرافیان شما هستند و این افراد حتماً بر اساس لیاقت به کار گرفته شدند. 
 وکیلی در خصوص این نکته که گفته شده بود، اگر جای فراکسیون امید 30 دسته بیل هم می‌گذاشتند همین رأی را می‌آوردند گفت: چه کردید بر سر ملت که حاضرند به دسته بیل رأی دهند اما به شما رأی ندهند؟
نماینده مردم تهران گفت: دل خوش نکنید که مردم پای صندوق رأی نخواهند آمد که شما از صندوق‌های خالی پیروز بیرون آیید!
وکیلی گفت: قبلاً گفته‌ام باز هم می گویم سهم دولت روحانی از پیدایش وضعیت کنونی تعیین کننده نیست اما سهم بی عرضگی‌اش در برون برد کشور از وضعیت فعلی قطعاً تعیین کننده است.
  من یک ریال برای لیست امید پرداخت نکردم
محمد علی وکیلی در خصوص ادعای پرداخت 2 میلیارد تومان از طرف خود برای قرار گرفتن در لیست امید گفت: افتخار داشتیم با 29 نفر از همکارانم 30 بر هیچ در مقابل اصولگرایان پیروز شویم.
وکیلی ادامه داد: شورای اصلاح طلبان برای 30 نفر لیست امید تعین کردند که هر نفر 50 میلیون جهت تبلیغات سهم خود را بپردازند اما من به دلی نداشت این مبلغ به همراه یکی دیگر از لیست از پرداخت معاف شدیم.
وکیلی با انتقاد رواج تهمت به خود و خانواده‌اش گفت: کسی که خود را بسیجی می‌نامی من بسیجی واقعی هستم که 40 ماه در جبهه بودم و بارها مجروح شدم. خانواده من هم از ابتدا تا انتهای جنگ حضور داشتند.
وی افزود: تمام این موج سواری‌ها از رهگذر بی اطلاعی مردم است و عده‌ای نمی‌خواهند مردم آگاه باشند.
ترس از شورای نگهبان
وکیلی با اشاره به انتقاد از وی در خصوص اعلام این موضوع از زبان وی که گفته است؛  مجلس از شورای نگهبان می‌ترسد، اظهار داشت: به همراه هیئت رئیسه مجلس با آیت الله جنتی دیدار داشتیم، همانجا به وی گفتم که از حضور در مجلس هیچ لذتی نبردم!؟ آیت الله جنتی گفت چرا؟ گفتم؛ «گفتمان حاکم بر راهروهای مجلس نه خداترسی است و نه مردم باوری بلکه شورای نگهبان ترسی است!» که وی هم به آقای کدخدایی گفت؛ «با آقایان جلسه بگیرید و این قانون انتخابات را کاریش کنید.» من هم جایی بیان کردم که پس از سخنان خودم منتظر واکنش تند آیت الله جنتی بودم اما وی متوجه شد که نقطه ضعف مجلس کجاست!
نام شما

آدرس ايميل شما

گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
. صحبت های خودتو ببین. فرافکنی کردی! که دانشجوها از زیلایی میگن.. تو از چی میگی!!؟ بسیجی این نیست که تو 14 ماه جبهه رفتنتو به رخ بکشی... بسیجی بودی، بسیجی زمان جنگ بودی. یادت باشه زمانه عوض میشه چیزی نیست که پیش خودت فک کنی که ایزوله شدی! به درد خودت فقط خورده، نه به درد مردم. دین و ایمان واقعی به رخ کشیدن نمیخاد، یه جو عمل کردن میخاد که بقیه ندارین
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
درودبه ایشان
دوست
Iran, Islamic Republic of
اقای که خدمات معاونت هست در بالای تریبون چکار می کند این خود بی نظمی حساب نمی شه
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1