کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در پایگاه خبری کبنانیوز با حضور دو چهره فعال دانشجویی انجام گرفت

( فیلم ) مناظره «فرصت طلبان سیاست امروز ایران چه کسانی هستند؟»

9 آذر 1398 ساعت 0:53

پایگاه خبری کبنانیوز با حضور دو تن از فعالین دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد موضوع «فرصت طلبان سیاست امروز ایران چه کسانی هستند؟» را مورد مناظره، بحث و بررسی قرار داد.


اشاره: هر جوامعی عناصر فرصت طلب را همانند تیرهای زهرآگین عقل گریز و توسعه ستیز بر پیکر خویش تحمل می کند. بعضی از این تیرها که همچنان آتش بر خرمن فرهنگ و عرصه های مختلف می زنند «ریاکاری»، «فرصت طلبی» و «تملق گویی» مهمترین مشخصه های آنان است. انسان فرصت طلب فرزند حوادث است. آنها با نسیمی به راست کج می شوند و با بادی به سمت چپ می افتند و اگر وضع حاکم و موجود را مانند گردبادی ببینند، به دور خود می چرخند. این نان به نرخ روز خورها، نفع خود را بر هر عقیده و اصولی ترجیح می دهند؛ زیرا نه عقیده محکمی دارند و نه اراده ای که بر سر آن عقیده محکم بایستند و فقط منافع کوتاه مدت خود را می بینند. به قول جلال آل احمد «وقتی دیوار باغ فرو می ریزد، سروکله میوه چین ها پیدا می شود». این گونه اند این جماعت که زمان پیروزی می آیند و سهم می طلبند. در تاریخ مطالعه می کنیم که «میرزا علی اصغر خان اتابک» با سه پادشاه قاجار در قبل و بعد از انقلاب مشروطیت کار کرد و در نزد هر سه صدراعظم بود. وقتی ناصرالدین شاه در حرم حضرت عبدالعظیم ترور شد، جنازه اش را با نمایش اینکه هنوز زنده است، در درشکه گذاشت و به کاخ سلطنتی برد و اولین کارش این بود که این شعر را برای مظفرالدین شاهی که سال ها منتظر جلوس بر تخت پادشاهی بود، فرستاد: چرا خون نگریم؟ چرا خوش نخندم؟/ که دریا فرو رفت و گوهر برآمد.
اما مگر نه هر دردی، درمانی دارد و این وضعیت بغرنج نیز باید درمان شود. قدم اول درمان، پذیرش این موضوع است که فاصله بین فرهنگی که نهادینه شده، تا تحول آن به فرهنگ عقلایی، یک فرایند است و نیاز به زمان دارد و البته برنامه ای هدفمند. در یک الگوی مدیریتی صحیح و با به رسمیت شناختن احزاب دارای شناسنامه مشخص، می توان جلوی فرصت طلبی را گرفت یا حتی آن را وارونه کرد.  در یک مدیریت تعریف شده و نظام مند نه تنها افراد نمی توانند به زور خود را غالب کنند؛ بلکه این خود نهاد است که با نقشه راهی شفاف، راه را برای به کارگیری نیروهای تازه نفس، خلاق و دارای صلاحیت از هر طیف فکری باز می کند و راه را بر فرصت طلبان می بندد.
پایگاه خبری کبنانیوز با حضور دو تن از فعالین دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد موضوع «فرصت طلبان سیاست امروز ایران چه کسانی هستند؟» را مورد مناظره، بحث و بررسی قرار داد.
 فیلم کامل این مناظره را می‌توانید در فیلم بالا ببینید.
 


کد مطلب: 415031

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/video/415031/فیلم-مناظره-فرصت-طلبان-سیاست-امروز-ایران-کسانی-هستند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1