کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فرشاد نگین‌تاجی عضو شورای شهر یاسوج در غرفه کبنانیوز؛

( فیلم ) انتقادات شدید از «نستهن مقدم»؛ آقای شهردار بخاطر نجات این شهر خودتان استعفا دهید!

24 آبان 1398 ساعت 12:11

آقای شهردار عنوان کردند که من در حوزه‌های مختلف شهری صاحب نظر هستم. حالا ما که با دانشگاه‌های مختلف ارتباط دارم و پرسیده‌ام ندیده‌ام که ایشان صاحب نظر باشند، پس درست نیست جلوی دوربین بگویند من صاحب نظرم، صاحب نظر بودن را جامعه علمی و عموم تشخیص می‌دهند. آقای شهردار بخاطر نجات این شهر شما خودتان استعفا دهید.


   
فرشاد نگین تاجی عضو شورای شهر یاسوج نسبت از غرفه پایگاه خبری کبنانیوز در دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها بازدید کرد و در گفت‌وگو با کبنانیوز به اتفاقات اخیر شورای شهر یاسوج، اختلافات و مشکلات شورای شهر و شهرداری یاسوج و انتقاد نسبت به نستهن مقدم و طرح استیضاح او پرداخت.

این اتفاقات و انتقادات از کجا شروع شد؟
در زمان شکل گیری، اشکالات زیادی بر اعضا و تعاملات شورای شهر یاسوج بود، ولیکن چون هیئت رئیسه شکل گرفته با شهردار همسو بودند اشکالات و ایرادات همانجا خاک می‌شد، شهردار را نقد نمی‌کردند، سعی می‌کردند از آگاهی مردم جلوگیری شود. ولی در رویکرد هیئت رئیسه جدید با عنایت به اینکه ما خود را نماینده مردم می دانیم و در مورد منافع مردم معامله نخواهیم کرد، همه مشکلات را عنوان می‌کنیم. به عنوان سؤال از شهردار می‌پرسیم. یکی از دلایلی که تنش وجود دارد این است که ما به عنوان منتقد ایرادات را بیان می‌کنیم و مردم هم متوجه می‌شوند که این ایرادات و مشکلات وجود دارد.
پیش از این، زد و بندهایی بوده و شورای شهر خواسته‌های نامعقولی از شهردار داشته درست است؟
چرا دو سال پیش جو، جو آرامی بوده و الان متشنج شده است. من نمی‌دانم این خواسته چه بوده، ولی خواسته من درباره معماری وشهرسازی بوده است و لاغیر. زمانی که من به عنوان عضو شورای شهر انتخاب شدم به واسطه اعتماد مردم و تخصص من بود. خواسته‌هایی هم که از شهردار دارم خواسته‌های فنی است. از قضا جالب است که آقای شهردار که می گویند همچین تقاضایی اعضا داشتند، من دیده‌ام که اتفاقاً شهردار خواسته‌هایی داشته و خواسته است از مسئله‌ای کوتاه بیاییم. پس این بی انصافی است. اعضای محترم شورای شهر درست است اختلاف دارند ولی درست نیست که جلوی دوربین به اعضای شورای شهر توهین کنند.
شما در شورای شهر بیشترین غیبت موجه را دارید درست است؟
بله این با هماهنگی هیئت رئیسه بوده به دلیل مشکلاتی که سال گذشته داشتم. ولی جالب است که اقای شهردار گفته‌اند یکی از اعضای شورای شهر غیبت دارند. شهردار باید به دنبال خدمات رسانی فارغ از تخلفات صورت گرفته به مردم باشند. تخلفاتی اگر در شورای شهر مطرح می‌شود، ربطی به شهرداری و شهردار ندارد و سازمان‌های نظارتی ورود می‌کنند که خوشبختانه غیبت‌های بنده موجه بوده است. ولی این اخلاق آقای شهردار است که بجای پاسخگو بودن به دنبال طرح مواردی هستند که به ایشان ربطی ندارد. اما موضوع استیضاح، ایشان را خیلی ناراحت کرده است.
مشکلات بسیاری که در مرکز استان ایجاد شده نتیجه فعالیت ایشان است. جناب اقای دکتر مقدم مردم آگاه هستند، هر تریبونی که دست شما می‌آید اینطور نباشد که به شعور مردم توهین کنید.
چرا این چند ساله تذکر نداده‌اید؟
من به عنوان یک عضو شورای شهر که بحث استیضاح شهردار را مطرح کردم موارد مختلفی برای این استیضاح دارم، خواسته من معقول و مشروع و مردمی بوده، آقای شهردار لطف بفرمایند خارج از غرض بگویند تا الان چه خواسته‌ای خارج از عرف من داشتم؟
دلیل مخالفت شما با شهردار چیست؟
من معتقدم آقای مقدم خروجی یک توافق نامشروع بوده که خود را به عنوان شهردار نشان داده است. ما در ابتدا لیست بندی کردیم. 5 نفر مخالف و دو نفر موافق شهردار شدن ایشان بودند، ولی به خاطر مسائل طایفه‌ای آراء موافق ایشان بیشتر شد و چهار نفر عملاً باعث شدند ایشان شهردار شود که هیچ آیتم‌های علمی و منطقی پشت این انتخاب نبود است. از طرفی در لیستی که از گزینه‌های روی میز داشتیم و حدود 100 نفر بودند ایشان جزو نفرات آخر دارای صلاحیتهای لازم بوده است.
از طرفی ایشان مورد پذیرش عموم مردم نیستند، همچنین یکی از دلایل من این است که پرسنل رسمی 2 ماه حقوق معوقه دارند و پرسنل شرکتی بیش از 7 ماه حقوق معوقه دارند. چرا این اتفاقات افتاده است.
همینطور از حیث مسائل توسعه فنی و عمرانی ایشان صلاحیت ندارند. طبق آمار وزارت راه و شهرسازی بیش از 97 درصد ساخت و سازهای شهر یاسوج غیرمتعارف است. پلیس ساختمان که باید به این مسئله اهمیت بدهند عملاً برایشان مهم نیست.
بیش از 1300 سازه موقت در این شهر است. ترافیک ما دچار اشکال است. کمیسیون ماده 100 قانون به صراحت گفته است هزینه جرائمی که از قبل کسری پارکینگ داده می‌شوند باید برای ساخت پارکینگ استفاده شود درحالی که این برای هزینه‌های جاری استفاده می‌شود.
موضوع بعدی، تمام تیم بندی‌ها و گروه و جناح‌هایی که شکل می‌گیرد با محوریت خود ایشان است. می‌خواستیم هیئت رئیسه را ببندیم، ایشان یک هفته کار را تعطیل کرده بود و به دنبال یارگیری برای خود بود.
در بحث استیضاح ما باید طرح سؤال کنیم و ایشان پاسخ بدهند، ولی ما پیش از استیضاح هم طرح سؤال کرده‌ایم و ایشان پاسخی نداده است.
یکی از همکارانتان گفته‌اند شهر تعطیل است با این اظهارنظر موافقید؟
موضوع بروکراسی درونی اداره را در نظر بگیرید، یک استعلامی که یک روز وقت می‌برد، 20 روز طول می‌کشد، این یعنی اینکه شهرداری تعطیل شده است. کجا را سنگ فرش کرده‌اند. چرا مرکز شهر را که نیاز به سنگ فرش دارد را رها می‌کنید و قسمت جاده‌ای که سیان جی به تپه پارک جنگلی وصل می‌شود که در هفته ده نفر در اینجا رفت آمد ندارند را سنگ فرش می‌کنید! پشت همه اینها تخلف است که ما به عنوان سؤال می‌پرسیم و قطعاً نهادهای نظارتی هم پیگیری می‌کنند.
تکلیف مردم چیست و چه باید بشود؟
شهر یاسوج دچار اشکالاتی هست، در شورای شهر دودستگی وجود دارد. شهردار مصر است که دارد کار می‌کند. اعتقادم این است که عده‌ای بیایند و مرا قانع کنند یا اینکه اگر آقایان اگر فکر می‌کنند برای منافع مردم دارند فعالیت می‌کنند بیایند و با ما همراه بشوند. توصیه من این است که اقای شهردار یا استعفا بدهند یا ایشان را استیضاح کنیم. ایشان در حد شهرداری یاسوج نیستند.
می گویند هیئت رئیسه قوانین بوروکراسی را رعایت نمی‌کند درست است؟
اشکالی که وجود دارد این است که نامه‌هایی که هیئت رئیسه می‌نویسند شهردار جواب نامه را نمی‌دهند. در مورد عوارض، تصویب شد بین شش تا ده درصد عوارض افزایش پیدا کند. ولی بعد از ان ما متوجه شدیم بیش از شش و ده درصد و تا ششصد درصد از مردم عوارض اخذ شده است. ما این را به فرمانداری گزارش دادیم ولی شهردار باز هم آمده و اعتراض کرده که این میزان باید همان ششصد درصد باشد.
آقای شهردار عنوان کردند که من در حوزه‌های مختلف شهری صاحب نظر هستم. حالا ما که با دانشگاه‌های مختلف ارتباط دارم و پرسیده‌ام ندیده‌ام که ایشان صاحب نظر باشند، پس درست نیست جلوی دوربین بگویند من صاحب نظرم، صاحب نظر بودن را جامعه علمی و عموم تشخیص می‌دهند. آقای شهردار بخاطر نجات این شهر شما خودتان استعفا دهید.
نگین تاجی در پایان از نستهن مقدم برای مناظره در یک محیط آکادمیک دعوت کرد.

متن کامل این گفت‌وگو را در فیلم بالا ببینید.


کد مطلب: 414711

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/video/414711/فیلم-انتقادات-شدید-نستهن-مقدم-آقای-شهردار-بخاطر-نجات-این-شهر-خودتان-استعفا-دهید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1